Warhammer - Figurspelet

Medlem

Okej, blev förra veckan klar med min Commisar, och basade den idag.

Asså, det är ju en så jäääävla snygg modell! Och målningen blev helt okej också.

Nästa projekt blir min första Leeman russ som jag sätter ihop as we speak, samt 20 cadians jag monterat ihop med lite Forgeworld kits. Ska stäckmåla dom under dom kommande veckorna.

Vi har också fortsatt i vår storykampanj, ska skriva en battlereport med lite bilder under dagarna här har jag tänkt.


signatur

Videomupp

Medlem

Snyggt jobbat! Mörk och ond precis som det skall vara.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tack Raven!

Dags för battlereport två i vår spelkampanj!

Mil ifrån Imperial Guard och Taus strider, möts två andra arméer på ett undamgömt slagfält, dolda från resten. Dom mystiska Dark Eldar och en Inquisitor med sin personliga IG arme. Båda Arméer och har letts hit av en mystiskt psykisk signal. Någonstans i den här sönderbombade Taulagret ligger en artefakt med stor kraft, som aktiverades först när Taus arme närmade sig. Ledda av signalen kan det endast bli strid!

Dark eldar Talos Pain engine svävar tyst över slagfältet, redo att bomba och slita sönder allt i dess väg.

Mer Dark Eldar, med en ofärdig Raider som bär ett gäng Wyches med Succubus.

The Scyllan XIIth "Condemned", ledda av General-Marquis Gustave Bosch och High Inquisitor Helena Faust. Tyvärr syns inte Inquisitorn i bild, hom sitter i Chimeran därbak. Ska ta en bild senare, för det är en så JÄVLA snygg costumgjord modell.

Artefakten ligger gömd i en utav objectivemarkerserna som proxias som lådor.

Efter en LÅNG och hård strid, med mycket förluster på vardera sida, lyckades Dark Eldar vända striden till sin fördel, och lyckades hitta artefakten. När Dark Eldars ledare öppnar lådan, förstår hon varför signalen varit så stark. Framför sig ser hon "The sword of Altenzar", ett svärd som tillhörde en Warlock som ledde Craftworlden Altenzar. Warlocken ansågs vara en av dom kraftfullaste Psykerserna som Eldarrasen haft, och den som håller svärdet kommer inneha stor kraft! Men varför har det aktiverats just nu? Och varför har det lockat hit alla?

När jag säger att det var en lång strid, så menar jag det. Matchen var jämn och tuff, men efter ett tag blev vi tvungna att packa ihop och dra hem, och eftersom det inte var uppenbart vem som skulle vinna, så fick vi slå tärningskast om det. Ibland blir det så Men bra match ändå!

Nästa vecka återvänder vi till Taufronten, där Sister of Battle samt Tau kommer stå för krigandet.


signatur

Videomupp

Medlem

Gillar det som händer... so far! Men istället för ett tärningsslag för att lista ut vem som vann så hade jag räknat poäng på döda grupper och dyligt för att lista ut vem som vann.

Medlem

Jo, vi övervägde det. Men vi hade inte tiden, klockan var mycket och blev tvungna att gå. Då fick det bli nödlösningen


signatur

Videomupp

Medlem

Ah! Då förstår jag. Antar att man får ta till med sådanna knep ibland =P

Medlem

Tredje matchen! Sisters of Battle VS Tau!

Den här striden tar oss till Systrarnas tempel, som byggts ovanpå en förstörd forskningsstation som tillhörde Tau i det första kriget. När Imperial Guard förlorade i första matchen kallade som på systrarnas assisstans, och templet svarade genom att skicka större delen av deras stridsdugliga soldater till fronten. Problemet var att Tau väntade på precis detta! Med templet tömt slog en mindre grupp Tau-eliter till och dödade alla kvar och började leta efter bit försvunnen Tauteknologi som det arbetades på. Men innan den sista systern dog lyckades hon skicka ett meddelande till deras huvudstyrka, som svarade genom att skicka en stridsduglig grupp systrar för att återta templet och deras heliga reliker. Nu måste Tau slå sig fria med den den återfunna teknologin, och Systrarna måste återta sina reliker (två olika relics, varje sida kan bara ta en av dessa som ger dom spelmässiga uppgraderinga i kommande spel om säkrade, vinst baseras annars på killpoints).

Slagfätet efter Deployment. Notera att Tau är omringade på båda sidor.

Prästen Jim Bericus (spelas regelmässigt som Uriah Jacobus) leder den ena flanken tillsammans med en Pentient Engine samt ett par Crusaders.

Taus Command Squad har intagit ruinerna och letat fram reliken,

På andra flanken leder Syster Victoria sina systrar (hon längst bak).

Matchen börjar snabbt och raskt med att Tau lyckas med fokuserad eldkraft plocka ner Pentientengine redan innan den hunnit röra sig, men det ger också Systrarna en extra runda att reagera på innan eldkraften skiftas. Snabbt lyckas dom plocka ut stora delar utav Commandsquaden tills bara commandern plus några drones är kvar (dom i bakgrunden). Jim Bericus och hans kvarlevande crusaders lyckas återta templet, men redan rundan efter dör alla innan dom lyckats åstakomma något mer.

Syster Victoria och hennes medkumpaner lyckades hålla tillbaka taus eldgivning ett bra tag, tills som sakta men säkert började gå ner av Taus samlade eldkraft, men inte innan dom själva lyckades åsamka enorm skada på Tau.

När spelet nått runda försöker några Firewarriors som bär teknologin ta sig av kartan, men överasskas utav två systrar, som raskt skjuter ner två av dom tre kombatanterna. Den sista börjar då fly, och måste därmed överge sin värdefulla teknologi.

MEN!

Tack vare ett gäng osannolikt bra tärningskast, vänder firewarrion om, skjuter ihjäl en av systrarna och tvingar den andra att fly! I nästföljande rundor når dom fram till teknologin och lyckas därmed säkra den till framtida spel. Efter sju rundar kaos med MYCKET fram och tillbaka står Tau ännu en gång som segrare!

Systrarna tvingas fly, och även om Tau inte är intresserade utav relikerna och därför lämnar kvar dom, kommer dom inte ha dom i deras nästa match.


signatur

Videomupp

Medlem

Hej!
Tänkte försöka skaka liv i tråden igen.

Vilka figurer målar ni just nu? Eller har ni några andra Warhammer-relaterade projekt på gång?

Själv har jag tagit en paus från imperial guard och har lite smått börjat måla på en dark angel enhet och ett gäng space marine white templars

Medlem

Åh, trevligt att se den här igen! Hur mycket har du fått målat på Dark Angelsarna? Jag och mina polare har mest gått över till Killteam istället för stora matcher. 200 poäng med specialregler. Funkar väldigt bra och snabbt, vi ska testa att kampanjköra det här i maj.

http://heralds-of-ruin.blogspot.se/p/kill-team-rules.html

Jag har också satt mina IGs på paus, och i december så köpte jag och min polare Deathstormpacket. Han började Bloodangels, och jag Tyranids, sen gick det downhill.

[ia=1051095]

Mina målade nids so far.

[ia=1051097]

Broodlorden, Tungan gick av, men tyckte det blev okej ändå

[ia=1051099]
Armens största modell so far, Carnifex.

[ia=1051096]
Den jag är hittills mest nöjd med, Lictor.

Sen köpte jag "Tyranid Swarm" packet 40 Termas, 40 hormas, 4 rippers, 1 carnifex och 20 gargoyles. Dessutom har jag köpt en Flying Hive Tyrant jag ska montera när jag fått lite målat.

[ia=1051094]

Lite för mycket grått nu asså! Sitter och ska nöta under de kommande månaderna. Håller även på att magnetisera min Carnifex och Hive tyrant. Blir jag klar med allt innan årets slut blir jag nöjd.


signatur

Videomupp

Medlem

Oj, det då var inte dåligt! Grymma enheter! Är bara en dark angels målad än. Koncentrerar mig på att få färdigt mina white templars. Har beställt shoulderpads från nån tredjepartstillverkare som jag väntar in nu. Men under tiden så ska nog dark angels gubbarna få lite färg på sig

Lycka till med allt grått!

Medlem

Förstår inte hur ni kan måla så bra!

Medlem
Skrivet av zebtucker:

Förstår inte hur ni kan måla så bra!

Man får öva och sätta sig in i det bara! För 1.5 år sen hade jag aldrig målat i hela mitt liv


signatur

Videomupp

Har precis bestämt mig att jag skall börja måla och bygga min allra första Warhammer Fantasy Arme nu äntligen. Efter att ha läst codex o fluff å lyssnat på tipps å råd så å har jag fastnat för SKAVEN,

Dock så har jag en fråga dirr: Har hört (från polare) att fantasy håller på å dö ut o dom flesta som spelar WH i Stockholm/sverige är 40k spelare?

Ivf ang skaven, Iden att dom attackerar i en oövervinnerlig kraft som en våg som rullar in över fienden faller mig perfekt i smaken. Hellre attackerar jag med en arme med flera tusen som skrämmer skiten ur motståndar linjen än några få tappra elit krigare (även om nu skaven har dessa också). Sen stilen på deras figurer och deras "fordon" (Doom Wheel) ser ju bara sååå bad ass ut

Dock så är det lilla problemet att jag kan mer eller mindre inget om spelet överhuvud taget. Har läst codex o fluff m.m men eftersom jag inte har några vänner som är insatta i Warhammer så har det aldrig blivit av att man stått och verkligen tittat på när någon spelat och lärt sig / frågat.

Så nu undrar jag här om det finns någon som fortfarande spelar WH fantasy i sthlm området och vill ta på sig att lära upp en totalt ny person i spelet : ) ?

Fråga: Spelar dom WH fantasy vid gallerian elr är det bara 40k där?

Medlem

Kom också ihåg att Skaven mer än ofta flyr och är tokrädda trots att dom är tio gånger mer

Just för stunden så tycker jag du ska spela det coolt och vänta. Fantasyvärlden har precis gått under i en stor kampanj, och i juni så ska nästa version av Warhammer Fantasy komma ut enligt rykterna. Den kan bli väldigt skiftande mot innan, så jag skulle vänta tills man ser vad det blir.

Men, om du inte pallar, och modellerna blir säkert användbara i den nya versionen också, så kan du testspela på Games Workshop inne i stan. Dom har fantasy också för testspel.

Vill du börja köpa grejer så är det mest prisvärda att köpa det här packet:

http://www.games-workshop.com/en-SE/The-Island-of-Blood-UK

Det är starterkittet, och innehåller allt för att du ska kunna spela. Alvarmeen kan du sen sälja och så blir det ännu mer prisvärt, eller om du letar upp någon utan Warhammer köp och säljgruppena på FB och frågar om någon säljer skavenmodellerna från packet. Brukar alltid vara någon som har dom över.

Hade kunnat lära dig spelet, men jag kör bara WH40k är jag rädd


signatur

Videomupp

Medlem

Blåser liv i tråden igen!
Har snöat in på fantasy/age of sigmar. Här är den senaste figuren jag målat

Medlem

Snyggt målat.


signatur

I drank what?

Medlem

Satan vad snygg ja! Så det är nya Wood Elves som gäller nu? Eller har träden fått en egen faktion? Jag blev inte så imponerad av AoS, så jag släppte det rent storymässigt


signatur

Videomupp

Medlem

Försöker åter igen blåsa liv i tråden
Har ni fått något målat? Vore roligt att se bilder på era projekt Själv är jag fortfarande totalt insnöad på Age of Sigmar

Har precis startat upp en ny armé. Här är dom senaste jag målat

Medlem

Jag gillar iden bakom AoS, känns lite som förspelet till en kommande nytappning av fantasy där vi nu får spela under den skapelseberättelse som sedan ska bli myter och legender!
Mysigt och härligt men tyvärr skrivet som om det var högstadieelever som ligger bakom det hela :/
Och spelet själv är bedrövligt tråkigt (min åsikt) och har tappat ALLT som gjorde fantasy roligt.

Men riktigt snygga figurer och verkligen snyggt målat Dys!

Själv är jag inte igång med warhammer längre men ser fram emot att få starta både Bolt Action (ww2) och Dropfleet commander. Då är jag tyvärr helt värdelös på att måla så räkna inte med några bilder här haha!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jo, jag håller med dig Soulless, AoS känns bra i teorin, men jag går inte igång på hur dom gjort det. Men jag har hört mycket positivt om det nya poängbaserade spelsättet (Generals handbook), så det är kul att spelet går bra iaf!

Har haft en alldeles för lång paus, men har tänkt börja igen nu i dagarna. Får använda tråden som motivation för att få saker gjorda helt enkelt! Köpte ett helt jäkla bunkersett jag behöver måla

Och snygga modeller Dystopi! Vad har du för armeer nuförtiden?


signatur

Videomupp

Medlem

tack! Just nu har jag Wood Elves, High Elves, Dark Elves och Chaos: Slaves to darkness dom har väl andra namn nu i och med age of sigmar dock. Ja för tusan, plocka upp penseln och börja måla. Gärna lite bilder sen. Själv har jag börjat måla med airbrush vilket gör målningen bra mycket roligare enligt mig

Medlem

Åh! Airbrush! Det har jag verkligen velat börja med. Vad har du för kitt? Tycker det är en jungel att starta med det, så har aldrig kommit till köp på en sådan. Gör du det inomhus? Måste man vara försiktig för att inte få färg överallt?


signatur

Videomupp

Medlem

Jag kör med en badger renegade krome och använder vallejos airbrush färger. Går även fint att använda vanliga gw-färger med någon droppe airbrush thinner i. Jajjamensan inomhus, inga problem alls enligt mig när jag började med airbrush så köpte jag kompressor och airbrush från biltema, fungerade fint som inkörsport.(Airbrush 399:- kompressor 799:- ) Nej särskilt försiktig tycker jag inte man behöver vara, är väldigt bra precision i dom jag testat. Bara att skriva om du har några frågor, är fantastisk roligt att måla med airbrush!

Min nuvarande setup är alltså en Badger renegade Krome + kompressor från biltema

Medlem

har ett instagramkonto där jag slänger upp lite bilder på vad jag sysslar med i warhammer-väg om det skulle vara intressant

[https://www.instagram.com/shinra_miniatures/]

Medlem

Ska gå in och följa dig Dystopi!

Fick äntligen mina scouts klara! Äntligen har jag en grund i mina Raven Guards! Har några marines och Termies klara, men behöves Assault Marines innan jag har en rimlig Killteam-arme.

Kommer dock köra dessa som bolterscouts, då jag upptäckte att sniperscouts suuuuger i Killteam


signatur

Videomupp

Skriv svar