Så mycket kostar World of Warcraft-tokens i guld

Robot
Så mycket kostar World of Warcraft-tokens i guld

En månads speltid kräfva dessa slantar - dags att börja farma.

#world-of-warcraft


Så mycket kostar World of Warcraft-tokens i guld

hur lång tid tar det att grinda ihop 30k för en karaktär som är 3-4 år ?

Medlem

10k/v kan även än cassual player fixa ihop

Medlem
Skrivet av joimy85:

10k/v kan även än cassual player fixa ihop

Med hur mycket effort?

Medlem
Skrivet av Koenigsson:
Skrivet av joimy85:

10k/v kan även än cassual player fixa ihop

Med hur mycket effort?

Ett par Cata raid solo genererar en hel del så inte särskilt mycket.

Medlem

Även om man har ett skitjobb som flippa burgare så är det nog mer värt att flippa burgare i en timma än att "grinda" skit i spelet i flera timmar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag tjänade 70-200k i veckan på AH när jag lirade, nästan helt passivt. Spelade kanske 1-2h om dagen. Men detta känns helt klart som ett rimligt pris för de flesta.

Medlem
Skrivet av Deragorn:

Jag tjänade 70-200k i veckan på AH när jag lirade, nästan helt passivt. Spelade kanske 1-2h om dagen. Men detta känns helt klart som ett rimligt pris för de flesta.

Nästan helt passivt 1-2h om dagen...


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Behöver man köpa gametime för att kunna köpa token gametime?

Medlem

tur att man är typ världens rikaste människa, nu ska jag bli rik online också

Medlem

30k är inte så mycket kanske. Men känner på mig att det kommer att justeras upp ganska fort de närmaste för att kanske dala sedan när guldet i spelet sjunker i tillgång?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

jkw
Medlem

€20 för 30k, nej tack.

Medlem

Så hur ligger guldpriset från farmare vs månadskostnaden? Känns inte som att 30k guld är billigare än de... 120-nånting(?) kronor det kostar i månaden...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Lepracy:

Behöver man köpa gametime för att kunna köpa token gametime?

Nope.

Ifall du har tillräckligt med guld på kontot behöver du inte ens ha speltid aktivt på kontot... du kan köpa speltid för guld direkt.

Medlem

Trodde inte det skulle vara så pass lågt pris.

Medlem
Medlem
Skrivet av joimy85:

10k/v kan även än cassual player fixa ihop

Jag spelar så casual man kan göra i WoW och har fått ihop 4k sedan Januari.

Medlem

Får man sälja sina tokens för riktiga pengar också eller är det bara guld som är en laglig valuta?

Medlem
Skrivet av Kane:

Så hur ligger guldpriset från farmare vs månadskostnaden? Känns inte som att 30k guld är billigare än de... 120-nånting(?) kronor det kostar i månaden...

snabb googling gav att 30k guld kostar ca 15$ hos guldfarmare så det är ju ungefär samma

Megadelux

Skicka followers på gulduppdrag varje dag. Sälj allt från din salvageyard lvl 3. Så får man lätt ihop 1-2k per dag per char.

Om man sen börjar kasta in mer tid på tex gruvan och rabatten så trillar mer guld in.

30k är rimligt då man gör säg 1k lågt räknat om dagen på en lvl 100 På endast sin garnison.

Medlem

Det är rätt lätt att fixa guld på spelet genom crafting. Man får ganska mycket från enchanting, men 90% av allt guld jag tjänar in är från blacksmithing.

Har 3 lvl 100 som tillverkar truesteel bars i garrisonen. Har mats för 1-2 ilvl 675 2hands yxor efter två veckor ungefär. Och det är ganska lätt att sälja dom för 55k guld på auction house om man har rerollat dom så dom har bra stats.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Får man sälja sina tokens för riktiga pengar också eller är det bara guld som är en laglig valuta?

Nope, man kan inte få ut några pengar av det.
Samt köper du en för guld på AH så är den bunden till dig, du kan alltså inte sälja vidare. Förmodligen för att inte folk ska köpa på sig stora mängder för att tjäna guld när (om) priserna går upp.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Får man sälja sina tokens för riktiga pengar också eller är det bara guld som är en laglig valuta?

Bilden visar de två alternativ som finns...

Medlem

30k låter helt ok i mina öron. Beroende på hur mycket man spelar så är det inte alls så svårt. Och med tanke på att det faktiskt är en hel månadsavgift vi pratar om (som inte ens är särskilt dyr i sig) så borde det inte vara så lätt heller.

Med det sagt så förstår jag inte riktigt artikeln. Så fort man kommer kunna köpa ett Token så kommer priset avgöras av marknaden, inte av Blizzard.

Medlem

Priser på de mesta kommer nog gå ner då 30k guld nu måste sparas. Så priser som man säljer för nu ska man inte räkna med senare.

Medlem
Skrivet av storm72:

Priser på de mesta kommer nog gå ner då 30k guld nu måste sparas. Så priser som man säljer för nu ska man inte räkna med senare.

Tror priset är nere i under 25k as we speak

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av storm72:

Priser på de mesta kommer nog gå ner då 30k guld nu måste sparas. Så priser som man säljer för nu ska man inte räkna med senare.

Tror priset är nere i under 25k as we speak

Finns inte på vår server än :/

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av storm72:

Priser på de mesta kommer nog gå ner då 30k guld nu måste sparas. Så priser som man säljer för nu ska man inte räkna med senare.

Tror priset är nere i under 25k as we speak

Finns inte på vår server än :/

Bara släppt i USA än så länge, rapporterade från MMO-Champ

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av storm72:

Priser på de mesta kommer nog gå ner då 30k guld nu måste sparas. Så priser som man säljer för nu ska man inte räkna med senare.

Tror priset är nere i under 25k as we speak

Det är nere på nästan 20k nu. Fan, det är för billigt. Alldeles för billigt. Aldrig att jag bränner 20$ för 20k.

Medlem
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av storm72:

Priser på de mesta kommer nog gå ner då 30k guld nu måste sparas. Så priser som man säljer för nu ska man inte räkna med senare.

Tror priset är nere i under 25k as we speak

Det är nere på nästan 20k nu. Fan, det är för billigt. Alldeles för billigt. Aldrig att jag bränner 20$ för 20k.

Exakt. Alla vinklar det hittills i "guld för 1 månads speltid".

Jag är en av dom som är intresserad åt andra hållet, köpa och sälja för guld. Men jag skulle knappast droppa $20 för mindre än runt 50k gold...

Sjukt om det redan droppat ner till 20k

12
Skriv svar