Star Wars-filmerna släpps på nytt

Robot
Star Wars-filmerna släpps på nytt

Se de tre bra filmerna, de två hyfsade och den vi helst glömmer på Playstation och Xbox.


Medlem
Star Wars-filmerna släpps på nytt

finns väll bara 3 filmer ?

Medlem

Jar Jar Binks must die!


signatur

Burn in the light.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Oneone:

finns väll bara 3 filmer ?

Det går tyvärr inte att förneka att de andra tre finns utan att verka lite skogstokig men jag förstår din poäng


signatur
Moderator | Testpilot

Tycker Episod III inte är lika illa som I och II.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Själv föredrar jag de nya över de gamla. Inte lika stora logikhål och de kan träffa varandra i de nya utan att vara på "rätt" sida...


signatur

I drank what?

Medlem

Nu när de skall vara digitala, kan man inte få välja på klippta och oklippta då? De gamla har ju fixats så många gånger att det inte är samma filmer längre.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ctrl:

Nu när de skall vara digitala, kan man inte få välja på klippta och oklippta då? De gamla har ju fixats så många gånger att det inte är samma filmer längre.

Det står ju "Theatrical edit" på en av filmerna, men inte på de andra...


signatur
Medlem

"It's over Anakin! I have the high ground..."

Wat?

Medlem

De man väntar på är 4K versionerna, om det nu går att göra de äldre filmerna i 4K

Medlem
Skrivet av Achtung:

"It's over Anakin! I have the high ground..."

Wat?

Att attackera en fiende som har en högre position är aldrig bra.


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem
Skrivet av tonykollberg:

De man väntar på är 4K versionerna, om det nu går att göra de äldre filmerna i 4K

Borde gå fint! De har ju kvar de gamla orginalrullarna.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Nu när de skall vara digitala, kan man inte få välja på klippta och oklippta då? De gamla har ju fixats så många gånger att det inte är samma filmer längre.

Nej det kommer inte gå. Du får tyvärr stoppa in VHS-kassetterna igen om du vill vara old school.

Medlem

Episode III är bäst av dom nya. Att det skulle ta så lång tid för att få en ordentlig Ljusabel-fight scen är dock oförlåtligt.

Episode V är bäst för dess story och djup

Episode VI är bäst för dom grymma rymdstriderna (exkl. förstörelsen av Super Star Destroyern)

Medlem

Gissa om jag blev förvånad när det helt plötsligt börjades att sjungas och dansas i 3:e filmen i bluray-versionen de släppte.

Något som kan befinna sig i en slags gråzon är Despecialized versions men man får original-filmerna så nära FullHD det bara går.

https://www.youtube.com/watch?v=dHfLX_TMduY

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Ctrl:

Nu när de skall vara digitala, kan man inte få välja på klippta och oklippta då? De gamla har ju fixats så många gånger att det inte är samma filmer längre.

Nej det kommer inte gå. Du får tyvärr stoppa in VHS-kassetterna igen om du vill vara old school.

De omoddade versionerna slåpptes på dvd, har dem i en låda


signatur
Medlem
Skrivet av BlåMes:
Skrivet av Achtung:

"It's over Anakin! I have the high ground..."

Wat?

Att attackera en fiende som har en högre position är aldrig bra.

Kändes bara så konstigt när man såg filmen. Epic fight i 15min och sen: "I have the high ground!". BOOM! FAIL!

Om den regeln bara gällde för alla andra fighter i de andra filmerna... Not sure if logic.

Medlem

Det ryktas om att originalversionerna av 4-6 kommer släppas på blu-ray senare i år när 7an kommer till bio, hoppas det stämmer.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Ctrl:

Nu när de skall vara digitala, kan man inte få välja på klippta och oklippta då? De gamla har ju fixats så många gånger att det inte är samma filmer längre.

Nej det kommer inte gå. Du får tyvärr stoppa in VHS-kassetterna igen om du vill vara old school.

De omoddade versionerna slåpptes på dvd, har dem i en låda

Jaha! Jag minns fel då, fick för mig att man hype'ade dvd släppet med biopremiären av A Phantom Menace. I stand corrected.

Medlem
Skrivet av billybob:

Gissa om jag blev förvånad när det helt plötsligt börjades att sjungas och dansas i 3:e filmen i bluray-versionen de släppte.

Något som kan befinna sig i en slags gråzon är Despecialized versions men man får original-filmerna så nära FullHD det bara går.

https://www.youtube.com/watch?v=dHfLX_TMduY

Den där jävla aliendansen i Jabba the Hutts palats är nog det mest cringe worthy jag någonsin sett i en film. Vad fan tänkte Lucas?

Medlem
Skrivet av Ferren:

Episode III är bäst av dom nya. Att det skulle ta så lång tid för att få en ordentlig Ljusabel-fight scen är dock oförlåtligt.

Episode V är bäst för dess story och djup

Episode VI är bäst för dom grymma rymdstriderna (exkl. förstörelsen av Super Star Destroyern)

Man måste ha i åtanke att de gamla filmerna är just...gamla.

Jag tycker dock de gamla statiska, mer duellerings/fäktningsaktiga striderna har mer karaktär än de nya animerade kungfu striderna.
Som om de slåss mer med sinne och tanke än fysiska rörelser.

Sen att det mer troligt beror på dålig scenografi och stela skådisar kan vi låta vara osagt


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

"man senare i veckan..."
Måste bara påpeka det, att det står man istället för men gör det stycket helt hopplöst att läsa

Skribent

Ser fram emot att se den bästa Star Wars-filmen igen: Star Wars: Episode I - The Phantom Menace.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Ser fram emot att se den bästa Star Wars-filmen igen: Star Wars: Episode I - The Phantom Menace. http://chatslang.com/images/shortcuts/justintv/admins/kappa.p...

Inaktiv

Tycker Episode 1 är bättre än Episode 2 som endast är löjlig. Episode 1 har ju iaf den coolaste lightsaber-fighten vilken inspirerade ljussabelstriderna i Jedi Outcast och Jedi Academy.

Medlem

Mmm skönt att man har alla filmer! Det var tider när man såg episod 4-6 på bio som barn! ser fram emot den nya filmen i december! och hoppas på att battlefront kan hålla mitt star wars intresse igång till premiären! men bästa vore ur gaming synpunkt att EA tog sitt förnuft tillfånga, och gav oss STAR WARS GALAXIE JUMP TO LIGHT SPEED 2! och skrotade Star Wars the old republic som nästan dödade min star wars mmo glädje!

Imperial Jedi Farstar

om jar jar binks är med så kommer jag strimla skivan och spola ner den i toaletten

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Ferren:

Episode III är bäst av dom nya. Att det skulle ta så lång tid för att få en ordentlig Ljusabel-fight scen är dock oförlåtligt.

Episode V är bäst för dess story och djup

Episode VI är bäst för dom grymma rymdstriderna (exkl. förstörelsen av Super Star Destroyern)

Man måste ha i åtanke att de gamla filmerna är just...gamla.

Jag tycker dock de gamla statiska, mer duellerings/fäktningsaktiga striderna har mer karaktär än de nya animerade kungfu striderna.
Som om de slåss mer med sinne och tanke än fysiska rörelser.

Sen att det mer troligt beror på dålig scenografi och stela skådisar kan vi låta vara osagt

Tänk på hur dessa strider går till i de gamla filmerna. Själva viftandet med ljusrören är bara en parentes. Varje duell (alla 3) i de gamla innehåller mer handling och känsla än hela den nya trilogin tillsammans.

Medlem

Trailen hade varit bättre om de klippt bort prequel matrialet och klippt in Salacious Crumb istället xD.

eftersom disney gör den så har säkert hanna montana huvudrollen

12
Skriv svar