GTA V PC kräver totalt 65GB enligt steam. Pre-load startar idag!

Medlem
GTA V PC kräver totalt 65GB enligt steam. Pre-load startar idag!

Idag kan man äntligen påbörja nerladdningen av GTA V på PC och verkar ta runt 65GB utrymme.
Inte förvånade då det är exakt vad rekommenderade specifikationer har listat sedan dom släpptes.

Har själv tänkt lägga GTA V på SSD då av erfarenhet av xbox 360 är det loading screen var 5e minut om man ska göra annat än free roam.

Pepp!

#blogg

Medlem
GTA V PC kräver totalt 65GB enligt steam. Pre-load startar idag!

Nu har inte jag någon SSD men kommer spelet att gå väldigt sakta om man lägger det på en vanlig 1TB hårddisk?

Jag är lite lätt peppad jag med, men jag ser mest fram emot alla mods som kommer att pumpas ut.

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Nu har inte jag någon SSD men kommer spelet att gå väldigt sakta om man lägger det på en vanlig 1TB hårddisk?

Jämfört med en SSD kommer det gå jävligt sakta. Men har du mycket RAM så borde du klara dig helt ok.

Glöm bara för guds skull inte att defragmentera om du inte har SSD! GTA-spelen är sjukt fragmentations-känsliga.

Ska också tanka ner skiten till min Samsung 850 Pro. Får bli att vårstäda bort lite annan skit för att få plats.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av von_lidl:

Nu har inte jag någon SSD men kommer spelet att gå väldigt sakta om man lägger det på en vanlig 1TB hårddisk?

Jämfört med en SSD kommer det gå jävligt sakta. Men har du mycket RAM så borde du klara dig helt ok.

Glöm bara för guds skull inte att defragmentera om du inte har SSD! GTA-spelen är sjukt fragmentations-känsliga.

Ska också tanka ner skiten till min Samsung 850 Pro. Får bli att vårstäda bort lite annan skit för att få plats.

Tack för tipsen. RAM har jag och som tur är så har jag en ganska så ny hårddisk så jag ska nog inte behöva defragmentera.

Trodde man för laddade på stram... Inte på social club


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar