Angry Joe är arg på Nintendo – slutar göra videos om deras spel

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Om jag inte minns fel så får man inte dela Nintendomaterial om man inte går med på att göra sig exklusiv för Nintendo?

Nej, så är det inte.

Medlem

Bojkotta skiten

phi
Medlem

Nintendo? Finns de kvar? Trodde deras mjölkande av skitspel hade fått dem att gå i graven för längesen men se så fel jag hade.

Skämtåsido. Nintendo är redan bojkottade hos mig sedan många år tillbaka och när jag ser ut förbannat korkade de är när det kommer till sån här saker så kan jag väl inte påstå att får någon större lust att ändra min syn på Nintendo heller.

Nej, Nintendo förblir död och begraven vad mig beträffar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av employed:
Skrivet av uberpwnage2.0:

För att Iaf Pokemon och Super Mario faktiskt gör något nytt och intressant "varje" gång. Antingen för genren frammåt eller bara gör core spelet ännu bättre.

Hoppet från Super Mario World till Mario 64 är enorm, likadant Pokemon Blå och Röd till Guld och Silver. Och i den genren fortsätter det gång, på gång. I Mario serien (i och med NEW) så har det kommit några spel som inte håller samma kvalité, men till konsol så fick vi ändå Couch multiplayer för upp till 4 spelare vilket är nytt, fortsatte sedan med det första 3D Mario spelet med COOP i 3D World. Hell, Galaxy är nog det mest innovativa vi fått på länge.

Jag håller med om att spel som Mario Party och till stor del Mario Kart mjölkas, men inte lika mycket när det kommer till Pokemon och SUPER Mario. Skillnaderna är ibland enorma, bra mycket större än ett Cod spel.

Super Mario har knappast tagit sig ifrån sin formel. SM64 kom ut 1996 vilket snart är över 20 år sedan! Att prata om detta är knappast aktuellt. Galaxy var rätt innovativ i sin design av banor men har fortfarande samma formel. Man känner igen sig och de är på bra och dåligt. Som jag tidigare sa, jag är inget fan av det.

Pokémon är ett varumärke som man verkligen har svårt att utnyttja. Varför måste man göra en drös nya dåligt designade pokémon bara för att man vill komma upp i en viss summa? Varför finns inte ett pokémon MMO tex än? Varför finns det inte än i 3d? Väldigt slö design enligt mej.

Precis, enligt dig. Fansen är nöjda och de som inte är fans är inte nöjda, precis som vanligt.

Och klart det är samma formel... Vad ska ändras och varför bör den ändras? Kan inte tänka mig en enda spelserie som efter så många spel "ändrat sin formel". Om den ändras är det ju inte direkt samma spel längre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Komured:

Det förutsätter att nätverket skulle sluta ta betalt bara för att Nintendo tar betalt istället? Tror du gjorde en tankevurpa där

Skrivet av disinfect:

Han har dock fel i allt han säger och förstår inte att nintendo tar pengar ovanpå nätverkets andel samt verkar inte förstå skillnaden mellan att frivilligt betala sitt nätverk att ta hand om promotions, juridiska problem osv, och att nintendo vill ha pengar varje gång man har med deras spel i en video.

Nintendo vill att du väljer dem istf nätverket, ditt problem om du kör med båda två, men om nätverket tänker ta betalt för Nintendos videos när det inte är deras IP, så är de de värsta "förbrytarna" i kråksången.

Skrivet av disinfect:

Google-fu betyder kunskap i att söka fram information från google. Kung-Fu -> Google-Fu.

Korrekt.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Nintendo vill att du väljer dem istf nätverket, ditt problem om du kör med båda två

Nintendo är inget nätverk och erbjuder inga tjänster till de som ansluter sig till deras affiliate-program. Man kan inte jämföra dem.

Skrivet av Mithos-SWE:

men om nätverket tänker ta betalt för Nintendos videos när det inte är deras IP, så är de de värsta "förbrytarna" i kråksången.

Ett multi-channel network äger inga IP. De tar X% av din inkomst oavsett vad du gör i utbyte mot viss juridisk hjälp, produktutveckling, cross-promotion, högre annonsintäkter som man förhandlat sig till med google, och generell management.

Oavsett så spelar det ingen roll. Även om man inte är med i ett nätverk så är det Nintendo gör fortfarande moraliskt förkastligt.

Medlem

Trams Nintendo och deras trams fanboys.

Joe är vis och resonerar bra som vanligt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag ser inte problemet. Faktum är att en massa folk gjort sig rika på att använda andras material. Det är väl inte ngt fel i att företagen ska ha betalt för materialet de använder. Det är jättefel att tjäna pengar på andras material utan att betala för sig.

De flesta här verkar tro att allting är gratis. Skrämmande utveckling

Medlem
Skrivet av Zappa:

Jag ser inte problemet. Faktum är att en massa folk gjort sig rika på att använda andras material. Det är väl inte ngt fel i att företagen ska ha betalt för materialet de använder. Det är jättefel att tjäna pengar på andras material utan att betala för sig.

De flesta här verkar tro att allting är gratis. Skrämmande utveckling

Tja, folk som gör lets play's eller gör recensioner på youtube har ju faktiskt betalat för spelet (om dom nu inte har fått exemplaret av företaget just i syftet för att göra reklam för spelet).

Visst, juridiskt sätt så har nintendo rätt att göra vad dom gör men frågan är ju hur smart det är när grisgiriga företag som EA och Ubisoft har insett att dom tjänar pengar på reklamen.

Det är inte helt lätt att gilla Nintendo längre när dom alienerar sig från sina fans på det sätt dom gör.

Jyu
Medlem

Jag tror inte att Nintendo skulle vara ett förstahands alternativ om det inte vore för faktumet att de erbjuder "couch" co-op till nästan alla deras spel.

För mig har alltid konsolen varit mer social än en pc. Man satt med vänner och spelade, kanske förfestade eller bara satt och tjöta. Sony och Microsoft är däremot helt inriktade på spela "online", och inte med sina vänner vid soffan.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Jag ser inte problemet. Faktum är att en massa folk gjort sig rika på att använda andras material. Det är väl inte ngt fel i att företagen ska ha betalt för materialet de använder. Det är jättefel att tjäna pengar på andras material utan att betala för sig.

De flesta här verkar tro att allting är gratis. Skrämmande utveckling

Spelet är som ett verktyg som används för att skapa någonting nytt. Det är som att köpa en hammare och skapa något och sedan sälja det. Om det bara hade varit någon som lade upp en film på youtube så är det inte transformativt. Om man däremot laddar upp en film och pratar över hela filmen, speciellt om det är kritik, så kan det räknas som transformativt och faller under fair-use lagarna.

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Zappa:

Jag ser inte problemet. Faktum är att en massa folk gjort sig rika på att använda andras material. Det är väl inte ngt fel i att företagen ska ha betalt för materialet de använder. Det är jättefel att tjäna pengar på andras material utan att betala för sig.

De flesta här verkar tro att allting är gratis. Skrämmande utveckling

Spelet är som ett verktyg som används för att skapa någonting nytt. Det är som att köpa en hammare och skapa något och sedan sälja det. Om det bara hade varit någon som lade upp en film på youtube så är det inte transformativt. Om man däremot laddar upp en film och pratar över hela filmen, speciellt om det är kritik, så kan det räknas som transformativt och faller under fair-use lagarna.

Det har du ingen aning om eftersom det inte blivit prövat i domstol, ingen kmr ens att pröva saken i domstol för alla parter har för mkt att förlora för att det ska vara värt det.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Zappa:

Jag ser inte problemet. Faktum är att en massa folk gjort sig rika på att använda andras material. Det är väl inte ngt fel i att företagen ska ha betalt för materialet de använder. Det är jättefel att tjäna pengar på andras material utan att betala för sig.

De flesta här verkar tro att allting är gratis. Skrämmande utveckling

Spelet är som ett verktyg som används för att skapa någonting nytt. Det är som att köpa en hammare och skapa något och sedan sälja det. Om det bara hade varit någon som lade upp en film på youtube så är det inte transformativt. Om man däremot laddar upp en film och pratar över hela filmen, speciellt om det är kritik, så kan det räknas som transformativt och faller under fair-use lagarna.

Det har du ingen aning om eftersom det inte blivit prövat i domstol, ingen kmr ens att pröva saken i domstol för alla parter har för mkt att förlora för att det ska vara värt det.

Fair use är ganska hårt beprövat och väldigt väl skyddat i USA så det finns det massor om. Sen om just sitta å spela med polarna och filma faller under den har jag ej koll på men recensioner och liknande gör det.

Medlem

Jag pallar inte kolla på videon men jag har ju hört att Nintendo går motsatt håll än de flesta på saker och ting. Så vadå? Är det lagligt? Om det är det så javisst sluta göra grejer med deras spel då. Det verkar onödigt att säga "fuck you" även om jag vet att det är Angry Joes grej.

Skrivet av Bojkott:

Filmerna som han har lagt upp har han gjort i vetskap om Nintendos policy. Det har alltså varit mer för att testa deras policy än att göra en seriös video. Innan Nintendo ändrade sin policy så gjorde han inga videos om Nintnedo-spel.

Vilket gör saken ytterligare alldeles för fånig.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det är förvånande att han inte visste om att Nintendo skulle reagera så här.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Zappa:

Jag ser inte problemet. Faktum är att en massa folk gjort sig rika på att använda andras material. Det är väl inte ngt fel i att företagen ska ha betalt för materialet de använder. Det är jättefel att tjäna pengar på andras material utan att betala för sig.

De flesta här verkar tro att allting är gratis. Skrämmande utveckling

Spelet är som ett verktyg som används för att skapa någonting nytt. Det är som att köpa en hammare och skapa något och sedan sälja det. Om det bara hade varit någon som lade upp en film på youtube så är det inte transformativt. Om man däremot laddar upp en film och pratar över hela filmen, speciellt om det är kritik, så kan det räknas som transformativt och faller under fair-use lagarna.

Det har du ingen aning om eftersom det inte blivit prövat i domstol, ingen kmr ens att pröva saken i domstol för alla parter har för mkt att förlora för att det ska vara värt det.

Spelar ingen roll. Nintendos agerande är moraliskt förkastligt oavsett.

orka bry sig om det där teletubbie/bolibompa bolaget, och detas barn spel.. Mario var kul på 80 talet..när det knappt fanns nåt annat..likaså Sonic..


signatur

Sur, gammal och cynisk..

Medlem

Nintendo har länge haft en väldigt underlig strategi. Att de inte utvecklat en unik användare som funkar från Wii och framåt online är katastrof. Nintendo online har heller ALDRIG funkat och det är därför jag har spelat Xbox Live i mer än tio år. Jag vill kunna tala med de jag spelar med till exempel...

Jag har själv en massa köp på min Wii från deras bibliotek av retrospel från en massa tillverkare, C64, SNES, NES, Neo geo osv. Utan min Wii kan jag inte spela dem... det är otroligt hur efter Nintendo ligger i precis allt och ännu mera otroligt hur deras geniala spel samt deras fans kan hålla Nintendo flytande. Jag älskar också Nintendo men redan på Nintendo 64-tiden kände jag mig blåst. Som att jag hade satsat på fel häst och både Wii och 3DS har trots en del roliga upplevelser lämnat mig med en stor besvikelse i slutändan.

Deras strategier med mobilspel är spännande. Men Nintendo måste sätta prestanda, spelutveckling hos tredje part och ONLINE främst till nästa konsol. Jag är färdig med Nintendo tills detta händer.

123
Skriv svar