Tomb Raider-rebooten är det mest sålda spelet i serien

Robot
Tomb Raider-rebooten är det mest sålda spelet i serien
Medlem
Tomb Raider-rebooten är det mest sålda spelet i serien

Äger 3 versioner av spelet. PC, PS4 och PS3.

Tror rätt många exemplar blivit sålda när ägarna av PS+ fick det "gratis" till PS3.

Finns för övrigt för ca 109kr på PSN till PS4 om någon som inte äger spelet sedan tidigare blir sugen på testa. Helt klart värt det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ingenstans i närheten av den känsla som infann sig då man startade upp första Tomb Raider på Sega Saturn.

Medlem

Ja alla med Xbox Live Gold fick spelet "gratis", så det bidrog nog rätt mycket till de där siffrorna.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Och ÄNDÅ behövde de pengarna från Microsoft, så att det nästa spelet blir exklusivt / tidsexklusivt till Xbox...

Medlem

När spelet var nytt så klagade ju Square Enix över att spelet sålde så dåligt.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Och ÄNDÅ behövde de pengarna från Microsoft, så att det nästa spelet blir exklusivt / tidsexklusivt till Xbox...

De är idioter, ingen tvekan om det. Och det har fortfarande inte kommit nån info om det kommer till PC/PS4 eller ej. Att det kommer, det tror jag nog. Annars vore de bra blåsta i skallen.. men frågan är hur lång tid efter krysslådan.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Och ÄNDÅ behövde de pengarna från Microsoft, så att det nästa spelet blir exklusivt / tidsexklusivt till Xbox...

Håller med till 100%! Om nu Square Enix har fått en "spelarbas som låtit högafflarna vila ett slag" så har de verkligen varit duktiga att förstöra det förtroendet. Nästan imponerande!

Medlem

So much h8.


signatur

I drank what?

Medlem

Inte konstigt då det är det bästa spelet också trots QTE. Men det är ju mitt tycke, jag har aldrig gillat Tomb raider före denna titel

Och ja, det enda minuset är Square Enix. Det är så synd att det skall vara ett minus nuförtiden.

Medlem

Mer QTE:s än i Heavy Rain i det skräpspelet.

Medlem

Tomb Raider är ju snudd på lika bra som Uncharted-serien, vilken jag tycker är den bästa inom äventyrsgenren.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Skaffade detta som första spel till min PS4. Orkade inte ens spela igenom det, har verkligen försökt men kan inte ha kul med det Gillade dom gamla spelen skarpt, och det här nya känns inte alls som Tomb Raider

Medlem
Skrivet av Square Enix:

Not good'nuff.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Och ÄNDÅ behövde de pengarna från Microsoft, så att det nästa spelet blir exklusivt / tidsexklusivt till Xbox...

Det kanske är en "win - win" Xbox behöver verkligen något som säljer konsolen, och Square Enix, well, pengar?

Jag tror det är mest Microsoft som försöker få till en ordentlig konsolsäljare och dom "kompenserar" Square Enix för "förlusterna" dom gör på att inte släppa samtidigt på alla platformar.


signatur

Nämen!

Medlem

Själv tror jag dock att detta kan få lite omvänd effekt.. Folk som inte redan har en One idag men en PS4:a blir inte direkt mer sugen på att köpa en One nu..

Det hade räckt om Microsoft enbart ordnat en "Tomb Raider bundel" i stället.

Speciellt då alla ändå fattar att spelet kommer till PS4:a i början av 2016 (De kan inte bekräfta detta ännu då förlorar deras exklusivitet helt sitt värde..)

Medlem

Jag tyckte att spelet var jättebra och ser fram emot uppföljaren.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av DeFeCT:

Och ÄNDÅ behövde de pengarna från Microsoft, så att det nästa spelet blir exklusivt / tidsexklusivt till Xbox...

Det kanske är en "win - win" Xbox behöver verkligen något som säljer konsolen, och Square Enix, well, pengar?

Jag tror det är mest Microsoft som försöker få till en ordentlig konsolsäljare och dom "kompenserar" Square Enix för "förlusterna" dom gör på att inte släppa samtidigt på alla platformar.

Det är ju fortfarande jävligt trist för alla som älskade spelet och gav dem dessa fina försäljningssiffror, som INTE har en xbox.

Det var ju alla plattformar som gjorde det till en så stor hit, inte bara Xbox, och det känns lite som att de skiter fullständigt i det pga den stora säcken pengar de fick, inte schysst mot alla andra.

Medlem

Förjäkla bra spel! Och så roligt med en stark kvinnlig protagonist för omväxlings skull. Hoppas de fortsätter på den här linjen nu.

Skrivet av soyd:

Själv tror jag dock att detta kan få lite omvänd effekt.. Folk som inte redan har en One idag men en PS4:a blir inte direkt mer sugen på att köpa en One nu..

Det hade räckt om Microsoft enbart ordnat en "Tomb Raider bundel" i stället.

Speciellt då alla ändå fattar att spelet kommer till PS4:a i början av 2016 (De kan inte bekräfta detta ännu då förlorar deras exklusivitet helt sitt värde..)

Ja den här mutan de gett Crystal är ju helt dum.
Som vanligt är det oss som spelar spel som blir drabbade.
Förra spelet var förjäkla bra men inte kommer jag kuta ut o köpa mig en KryssLåda Ett bara för att få spela uppföljaren.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kan tänka mig att MS gav ett väldigt bra erbjudande, speciellt med tanke på vad de betalade för Minecraft.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Ingenstans i närheten av den känsla som infann sig då man startade upp första Tomb Raider på Sega Saturn.

Var verkligen speciellt att spela det första Tomb Raider. Fanns ju knappt spel i riktig 3d på den tiden så visst var det jäkla speciellt och en härlig upplevelse.

1
Skriv svar