Square Enixs ledtrådar pekar mot... vadå?

Robot
Square Enixs ledtrådar pekar mot... vadå?

Det blev inget stort avslöjande igår, istället bjöds det på flera ledtrådar.

#square-enix


Medlem
Square Enixs ledtrådar pekar mot... vadå?

Nej nej, det här är en preview på nästa års aprilskämt. Jag lovar. De är dedikerade på det företaget.

Medlem

Hoppas verkligen på ett nytt, riktigt Deus Ex (inget jäkla mobilspel osv.). Nog för att jag gärna spelar ett nytt Hitman också (om de skulle gå tillbaka till basics och det som gjorde Hitman-spelen bra), men Deus Ex är ju Deus Ex. Det förra var inte perfekt, men var det bästa fps-et jag spelat på år och dar, och lyckades bra med att fånga känslan i äldre spel i allmänhet med sina möjligheter till olika vägar osv. Fler city-hubs vore fint också!

Medlem

Deus ex Online

Medlem

Har spelat igenom Hitman-spelen flera gånger. Eller ja, senaste spelet tröttnar jag på direkt så där har jag inte ens kommit halvvägs. Men tycker inte att de här videorna känns hemma öht i den franchisen (om det inte är något banbrytande jag missat i senare halvan av senaste). Deus Ex HR har jag spelat typ en timme av och kan egentligen inget om den miljön. Bland de två alternativen känns definitivt Deus Ex närmare till hands.

Medlem

Vad det än är så får dom det att se komplett ointressant ut.

Medlem

Bara Can't Kill Progress låter väldigt mycket som Deus Ex och som att det kan ha att göra med utveckling via inplantat osv

Medlem

Blood Money är en favorit jag spelat om många gånger, så hoppas på en ny Hitman även om det här verkar bli en ny Deus Ex.

Medlem

Jag tycker det här luktar nytt varumärke. Finns det något som talar emot det? Känns som alla har bestämt sig för Hitman eller Deus Ex.

Medlem

Det är ett nytt Deus Ex, helt klart. Ledtrådar hittills:

Polisen verkar ha en augmenterad arm
Cyberpunk-stil i överflöd.
Chatten får välja vad som ska hända (rpg)
Slavisk dialekt. I en av teaserbilderna för det nya deus ex så syns en Tjeckisk registreringsskylt. Det uppges även en adress till något ställe i Prag.
Can't kill progress låter som ett pro-augmentation motto.
"embrace", "opression", "isolated" är ord som dykt upp.

Medlem

Vill helst ha ett nytt Fallout


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vill helst ha ett nytt Fallout

Det tror jag nog de flesta utav oss vill, men nu är det Square Enix och inte Bethesda nyheten rör sig om.
Jag tror nog på Deus Ex mer än ett nytt Hitman. Detta låter oerhört konstigt om det vore Hitman men om det ändå visar sig att det är så, så blir jag besviken.

Medlem
Medlem
Skrivet av ohGr:

Det ser ut att bli ett Deus Ex: http://abload.de/img/1428343695463m0lm7.jpg

Oj, ja det där är ju mycket starka fynd. Jag hade helt missat robot-armen tidigare.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Det ser ut att bli ett Deus Ex: http://abload.de/img/1428343695463m0lm7.jpg

Ganska vaga spekulationer än så länge. ^^ "Triangles" - really?

Den augmenten ser dessutom rejält billig ut, skulle kunna vara skyddsutrustning av något slag.

Update: Handen avslöjade ganska mycket.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Den bästa nyheten vore ju förstås om squeenix blev av med Deux EX licensen, även om ett nytt Deux EX skulle vara plåster på såren.

Mobilspel, storsatsningar på värdelösa jrpg's och en spikrak nedförsbacke mot konkurs kan de hålla på med på egen hand och utan att förstöra och fördröja alla bra icke-japanska licenser och spel de äger rättigheterna till.

Medlem

Satt senast idag och spelade Mw2 faktiskt, att folk fortfarande spelade på det online förvånade mig. Men kul hade jag! Dock segt att det tar sådan tid att hitta servers..
Ja ja, håller med flera andra. Skulle vilje se mer bakåt i tiden nu faktiskt.

1
Skriv svar