Som hämtat från Payday

Medlem
Som hämtat från Payday

Under påskhelgen blev ett företag i London utsatt för en briljant stöld. Hatton Garden Safe Deposit Ltd erbjuder förvaring för sina kunders värdesaker, däribland pengar, juveler och smycken. Ett gäng skurkar tog sig in på torsdagskvällen och arbetade ostört hela påsken, och man misstänker nu att de har flytt utomlands. Bytet beräknas vara värt cirka 200 miljoner pund.

Jag vet att stöld är fel, men jävlar vilken imponerande bedrift alltså. Det här måste bli en film och en bana i Payday 2.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Som hämtat från Payday

Svårt att räkna pengarna nu när det blåser så mycket, men drygt 200 miljoner pund stämmer nog bra.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Svårt att räkna pengarna nu när det blåser så mycket, men drygt 200 miljoner pund stämmer nog bra.

Lämna 10% i en påse på Knutpunkten i Helsingborg så slipper Scotland Yard få ett email från mig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Bojkott:

Svårt att räkna pengarna nu när det blåser så mycket, men drygt 200 miljoner pund stämmer nog bra.

Lämna 10% i en påse på Knutpunkten i Helsingborg så slipper Scotland Yard få ett email från mig.

Vadå jag skulle väl aldrig? Jag sitter ju och räknar barr på trädet som står här utanför.

Det luktar insider.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det luktar insider.

Helt klart.

Citat:

Customer claims security guard was called on Friday but did not go inside 'because he doesn't get paid enough'.

Verkar som nån erbjöd bättre betalt än vaktens minimilön.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av walter_iego:

Det luktar insider.

Helt klart.

Citat:

Customer claims security guard was called on Friday but did not go inside 'because he doesn't get paid enough'.

Verkar som nån erbjöd bättre betalt än vaktens minimilön.

Det är det som är akilleshälen i alla säkerhetssystem. Och det är det som gör säkerhetssystemen på flygplatserna så löjliga.
Alla passagerare behandlas som terrorister medans det bara krävs att du hittar en enda anställd som har spelskulder eller drogproblem. Och jag kan garantera att man hittar minst en oavsett vilken flygplats vi talar om.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av walter_iego:

Det luktar insider.

Helt klart.

Citat:

Customer claims security guard was called on Friday but did not go inside 'because he doesn't get paid enough'.

Verkar som nån erbjöd bättre betalt än vaktens minimilön.

Det är det som är akilleshälen i alla säkerhetssystem. Och det är det som gör säkerhetssystemen på flygplatserna så löjliga.
Alla passagerare behandlas som terrorister medans det bara krävs att du hittar en enda anställd som har spelskulder eller drogproblem. Och jag kan garantera att man hittar minst en oavsett vilken flygplats vi talar om.

Ja, oavsett hur bra system och rutiner man har räcker det med en enda svag länk för att det ska gå åt pipan.

Eller för att citera astronauten Alan Shepard, när en journalist frågade honom vad han tänkte på när han satt i den första Project Mercury-raketen och väntade på uppskjutning:

"The fact that every part of this ship was built by the lowest bidder."


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar