Youtube planerar månadsavgift som tar bort reklamen

Medlem

Dum fråga. Finns adblock till YouTube-appen för Android?

Medlem

Inte en chans i helvetet jag betalar för youtube.


signatur

I drank what?

Medlem

Har längtat efter ett betalalternativ till YouTube! Vet inte hur många år jag sagt det, men skönt om dom äntligen lyssnar.

Sedan förstår jag inte hur folk kan vara negativa till det. Vi som tycker det är värt att betala kan väl få göra det ifred? Gratisalternativet kommer ju finnas kvar för alla som tycker reklamen är okej, och de som tycker adblock är ett rättvist alternativ kan väl få fortsätta tycka det?


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Tittar bara på YT någon gång ibland, så det blir inget sådant för mig. Spotify betalar jag däremot för, och då i första hand för tillgängligheten.

Medlem

Så länge AdBlock fungerar så tänker jag inte betala.

Medlem

Nästa Youtube artikel mot slutet av året:

"Youtube blockerar aktivt tittare med adblock, folket är rasande"

Medlem

Knappast och betalar man i månaden för Google music så borde väl de inkludera youtube också

addblocker for life


signatur

New life, New hope

Inaktiv
Skrivet av soyd:
Skrivet av eatem:

Skulle aldrig falla mig in. Betalar inte för att slippa reklamen i Spotify heller. I min värld är det inte värt att betala 99:- för att slippa höra någon säga något meningslöst i 10 sekunder var 20:e minut. Dessutom betalar jag för Netflix (men hade kört det gratis med om de hade reklamalternativ).

Men alla är ju olika.

Själv är jag inne på din linje!

Men jag hade nog bara klarat av Netflix med reklam innan filmen likt bio osv. Inte att det ska vara 15min reklam var 20 minut i filmen vilket jag är rätt säker på att det hade varit i en gratis version.

Japp troligen. Men som nu nyligen tittade jag igenom "Better Call Saul" på Netflix (bra serie, rekommenderas) och säg att det hade varit några minuter reklam mellan avsnitten mot att jag slapp betala, det hade jag lätt gått med på

Medlem

man behöver adblock för många sidor på internet är väldigt aggressiva i sin reklam, men det är fortfarande för jobbigt att hålla på att stänga av adblock på individuella sidor så jag kmr ju inte att betala för detta.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Bra reklam kan jag uppskatta, men tjatig dåligt gjord reklam är fan provocerande. För min egen mentala hälsas skull så undviker jag gärna 90% av den reklam som produceras och tjatas.

Sen får alla "jamen tänk på barnen i afrika"-folket titta på hur mycket reklam de vill. Jag stöttar de företag vars produkter jag uppskattar genom att köpa produkterna, inte genom att titta på dåligt producerad reklam för 711:e gången.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Det här har jag gått å tänkt på länge. Skulle vara sjukt härligt att slippa. Men självklart beror det lite på hur dom lägger upp det. Kanske blir en månads kostnad på säg 69 och 149 för 3 månader.

Medlem

aldrig i livet


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av soyd:
Skrivet av eatem:

Skulle aldrig falla mig in. Betalar inte för att slippa reklamen i Spotify heller. I min värld är det inte värt att betala 99:- för att slippa höra någon säga något meningslöst i 10 sekunder var 20:e minut. Dessutom betalar jag för Netflix (men hade kört det gratis med om de hade reklamalternativ).

Men alla är ju olika.

Själv är jag inne på din linje!

Men jag hade nog bara klarat av Netflix med reklam innan filmen likt bio osv. Inte att det ska vara 15min reklam var 20 minut i filmen vilket jag är rätt säker på att det hade varit i en gratis version.

Japp troligen. Men som nu nyligen tittade jag igenom "Better Call Saul" på Netflix (bra serie, rekommenderas) och säg att det hade varit några minuter reklam mellan avsnitten mot att jag slapp betala, det hade jag lätt gått med på

Lika mycket som jag gärna hade hoppat över att betala för kanalerna 3, 5, 6, 7, 11 osv, då de redan är dränkta i reklam

Medlem

Där ryker min mini-underhållning.
Då blir det mer tid över till Netflix och Viaplay.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Google lär ångra det. YouTube kommer gå samma öde till mötes om Spotify, en hel del användare går över till andra alternativ. Jag misstänker Vimeo skrattar av lycka när de läser en nyhet som denna.

Föresten, sen Google+ blev inkluderat i kommentarsfältet har det verkligen blivit sämre. Nu spammas det satan av massa blaj. Det är slut med tiden då det hade en vettig logisk trädstruktur som gick att följa.

Medlem

Betala enbart för att slippa reklam nej tack. Och kör man med adblock eller scriptblocker eller annat roligt så slipper man se reklamen iaf!

Vad gäller spotify och betala så får man även högre bitrate på låtarna när man betalar än gratis versionen, så det är inte enbart för att slippa reklam som folk kan finna det värt att betala för spotify.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag har inget emot reklam men då ska den vara diskret och inte störa upplevelsen från det man ser/lyssnar på. Exempel fotboll på tv´n, Google.com, Fz.se.

Om det kommer premium membership kommer adblock garanterat inte funka på youtube, är rätt säker på att de vet om adblock men skiter i det just nu så länge det inte påverkar deras intäkter direkt...

Medlem

Snart kommer man för fan få betala månadsavgift för att andas.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Snart kommer man för fan få betala månadsavgift för att andas.

Haha sant det. Men hade kanske varit bättre om man fick välja ett inom ett område där man själv valde ut vilket innehåll som intresaerade än mest och bara visade reklam inom det. Finns så mycket skit och lite bra.

Finns ju väldigt många kanaler på Youtube som erbjuder det jag behöver för att känna mig uppdaterad inom det man gillar, sen kan man ju hoppas att kvalitén blir bättre tack vare detta.

Tror många inte har upptäckt vad Youtube har att erbjuda dom, och ser denna tjänst bara som något man kollar på något klipp ibland men samtidigt betalar flera hundra kronor i månaden för att kolla på dum tv.

Medlem

Lite tråkigt hur själviska ADblocker användare är.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Snart kommer man för fan få betala månadsavgift för att andas.

Finns redan. Kallas för skatt.

Medlem
Skrivet av boneless:
Skrivet av Jyu:
Skrivet av eatem:

Skulle aldrig falla mig in. Betalar inte för att slippa reklamen i Spotify heller. I min värld är det inte värt att betala 99:- för att slippa höra någon säga något meningslöst i 10 sekunder var 20:e minut. Dessutom betalar jag för Netflix (men hade kört det gratis med om de hade reklamalternativ).

Men alla är ju olika.

De är väl snarare 30 sekunder långa och spelas upp efter var sjätte låt? Plus att fler reklamer kan spelas upp efter varandra.

Tid är pengar.

Rätt töligt med reklam när man sitter och myser med en favoritskiva. Dessutom får man inte spotify i mobilen.

Avnjuter mängder av skivor utan reklam. Är nog någon form av premium edition: små runda, platta silverglänsande skivor. Har aldrig haft ett avbrott för reklam och kvaliteten på ljudet är mycket bra

dmn
Medlem
Skrivet av mh76:

Dum fråga. Finns adblock till YouTube-appen för Android?

Ja:
Xposed Framework + Youtube AdAway

Medlem

Jag hatar reklam i alla dess former. Så jag kan mycket väl betala en slant för att slippa se dom senaste mensskydden när jag väntar på ett klipp av en 1000hk golf.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Adblock für alla

Medlem

Reklamen är värdelös på youtube. speciellt den som man måste kolla klart. Snart dör youtube och så kommer det något nytt utan reklam, precis som youtube var från början.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Lite tråkigt hur själviska ADblocker användare är.

git gud

Medlem
Skrivet av Largus:
Skrivet av boneless:
Skrivet av Jyu:
Skrivet av eatem:

Skulle aldrig falla mig in. Betalar inte för att slippa reklamen i Spotify heller. I min värld är det inte värt att betala 99:- för att slippa höra någon säga något meningslöst i 10 sekunder var 20:e minut. Dessutom betalar jag för Netflix (men hade kört det gratis med om de hade reklamalternativ).

Men alla är ju olika.

De är väl snarare 30 sekunder långa och spelas upp efter var sjätte låt? Plus att fler reklamer kan spelas upp efter varandra.

Tid är pengar.

Rätt töligt med reklam när man sitter och myser med en favoritskiva. Dessutom får man inte spotify i mobilen.

Avnjuter mängder av skivor utan reklam. Är nog någon form av premium edition: små runda, platta silverglänsande skivor. Har aldrig haft ett avbrott för reklam och kvaliteten på ljudet är mycket bra

Bra där!

123
Skriv svar