Medlem
Epic Fail!

Bad Company 2:

EPIC FAIL = Bli sprängd av sin egen antitank mina.

Höll på att minera vägen som fienden kommer på. En pansarvagn skjuter mot mig, missar men detonerar minorna. Jag dör av min egen mina. Spelet smäller upp en fet text i övre vänstra hörnet med just: EPIC FAIL.

Hehe, DICE har humor


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Om man dödar sig själv eller liknande så blir det också "EPIC FAIL". För att förtydliga lixom

Medlem


signatur

Welcome to the Manglerdome

Det finns ganska många som har gått "Nerd-rage" på BETA forumet över detta. ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Faaan! Trodde du menade att själva spelet var epic fail.. Fick lite panikångest där..

Medlem

Vad som däremot är epic fail är killcam och avsaknad av prone.

Medlem

prone klarar man sig utan.
exakt vad du menar med killcam vet jag inte riktigt avsaknad?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

Faaan! Trodde du menade att själva spelet var epic fail.. Fick lite panikångest där..

Det var det som var meningen du vet rubrik ala Aftonbladet

Hoppas du inte vart helt förstörd


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Molotov:

prone klarar man sig utan.
exakt vad du menar med killcam vet jag inte riktigt avsaknad?

Formulerade mig fel. Killcam förstör möjligheten att spela ordentligt som sniper. Tycker att avsaknaden av prone handikappar klassen tillräckligt.

Inaktiv

Va fan. Va arg jag blir. Varför envisas folk med att ha kill cam. Det förstör ju hela spel upplevelsen.

Finns inget så irriterande, spännande och kul som att inte fatta varifrån sniper skotten kommer som dödar dig hela tiden etc.

Kill Cam är ganska störande, ja, men jag hoppas att dom gör om Kill cam så att man får se hur man dör, inte att man ser ens fiende ladda om.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Molotov:

prone klarar man sig utan.
exakt vad du menar med killcam vet jag inte riktigt avsaknad?

Formulerade mig fel. Killcam förstör möjligheten att spela ordentligt som sniper. Tycker att avsaknaden av prone handikappar klassen tillräckligt.

'

Det är en balanseringssak DICE har redan nämnt åtskilliga gånger att prone plockades bort pga bland annat gameplay flow.. Fatta campandet, dessutom tror jag även dem nämnde att det var en teknisk begränsning till viss del, i och med all förstörelse som måste vara syncad osv.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Molotov:

prone klarar man sig utan.
exakt vad du menar med killcam vet jag inte riktigt avsaknad?

Formulerade mig fel. Killcam förstör möjligheten att spela ordentligt som sniper. Tycker att avsaknaden av prone handikappar klassen tillräckligt.

'

Det är en balanseringssak DICE har redan nämnt åtskilliga gånger att prone plockades bort pga bland annat gameplay flow.. Fatta campandet, dessutom tror jag även dem nämnde att det var en teknisk begränsning till viss del, i och med all förstörelse som måste vara syncad osv.

Att prone saknas överlever jag. Det går fortfarande att gömma sig som sniper. Killcam är dock värdelöst och gör ingenting annat än att förstöra för sniperklassen.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Molotov:

prone klarar man sig utan.
exakt vad du menar med killcam vet jag inte riktigt avsaknad?

Formulerade mig fel. Killcam förstör möjligheten att spela ordentligt som sniper. Tycker att avsaknaden av prone handikappar klassen tillräckligt.

'

Det är en balanseringssak DICE har redan nämnt åtskilliga gånger att prone plockades bort pga bland annat gameplay flow.. Fatta campandet, dessutom tror jag även dem nämnde att det var en teknisk begränsning till viss del, i och med all förstörelse som måste vara syncad osv.

Att prone saknas överlever jag. Det går fortfarande att gömma sig som sniper. Killcam är dock värdelöst och gör ingenting annat än att förstöra för sniperklassen.

Håller med, killcam känns så jävla f*tt-arcad. Förövrigt förstör det för alla klasser och inte bara om man är sniper.


signatur

B lup

Inaktiv

Haha, det funkar inte att baserape:a då eller vad är problemet ?
Prone saknas och om det "drar ner tempot" så kan man lika gärna ta bort klassen, tänk på den. Lika roligt å kniva en sniper i stortån varje gång, helst med 40 metaren ^^
Det är det enda spelalternativet nu i alla fall så visst ser man fram mot release.

Epic Fail ja, är det någon som kan dementera eller bekräfta att man kan spränga en helt fräch tank genom att hålla i en C4 och låta tanken skjuta en på nära håll..

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vad som däremot är epic fail är killcam och avsaknad av prone.

Att Prone är borta är helt jävla underbart!
Alla äckliga Dolphin divers i strider.

Snipers är svåra nog att se ändå fast dom bara sätter sig.

Och killcam går att stänga av i serversettings.
Jag föredrar Killcam, men även om jag ser snipers på bild är den som in-zoomad så det är fan svårt att gissa vart han är ändå.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Till alla som klagar på killcam.

Att köra på en server utan killcam kan ju vara att föredra då

Medlem
Skrivet av Staffan:

Till alla som klagar på killcam.

Att köra på en server utan killcam kan ju vara att föredra då

Eller bara l2p. Skjuter du någon i huvudet och är så rädd att bli dödad när han spawnar nästa gång så kan ni ju prova att förflytta er.

Nästan så att man förstår att ni gnäller om prone om ni tycker att det är jobbigt att röra sig när ni lirar recon.

Medlem

Inte för att jag tycker att det är direkt jobbigt utan prone men kan tycka det känns lite konsol aktigt att inte kunna ligga ner speciellt om man har en barret i handen då kan jag lova att man inte skulle träffa en kråka om man körde knästående med den men det är en arkad skjuter så kan ju kvitta kan man tycka men iaf lite trist att man gör ett spel som inte klarar av att hantera prone på ett bra sätt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Jag skulle tippa på att killcam går att stänga av när spelet är ute, och att de flesta halvseriöst spelade servrarna kommer ha det avstängt. Det är som att ta bort Friendlyfire på CS, det gör man på en public server så att man slipper 15 lik i CT-basen på 4-5 sekunder efter att spelet startat. Hoppas HOPPAS att de har minimerat chansen för fusk på BC2 rejält, för det finns fan inge värre än att få knytnävarna ömma tack vare fuskare.

Inaktiv
Skrivet av juun:

Jag skulle tippa på att killcam går att stänga av när spelet är ute, och att de flesta halvseriöst spelade servrarna kommer ha det avstängt. Det är som att ta bort Friendlyfire på CS, det gör man på en public server så att man slipper 15 lik i CT-basen på 4-5 sekunder efter att spelet startat. Hoppas HOPPAS att de har minimerat chansen för fusk på BC2 rejält, för det finns fan inge värre än att få knytnävarna ömma tack vare fuskare.

Finns det ett bättre sätt att få reda på att det är en fuskare än att ha en killcam?
Som när man bara ramlar ihop och det som står i loggen tveksamt kan stämma med det som nyss hände.. killcam kan förklara en del.

Inaktiv
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av juun:

Jag skulle tippa på att killcam går att stänga av när spelet är ute, och att de flesta halvseriöst spelade servrarna kommer ha det avstängt. Det är som att ta bort Friendlyfire på CS, det gör man på en public server så att man slipper 15 lik i CT-basen på 4-5 sekunder efter att spelet startat. Hoppas HOPPAS att de har minimerat chansen för fusk på BC2 rejält, för det finns fan inge värre än att få knytnävarna ömma tack vare fuskare.

Finns det ett bättre sätt att få reda på att det är en fuskare än att ha en killcam?
Som när man bara ramlar ihop och det som står i loggen tveksamt kan stämma med det som nyss hände.. killcam kan förklara en del.

Du har en bra poäng där, men det jag menade var att man troligtvis kommer kunna stänga av det.
Hoppas verkligen att det är svårt att fuska på det.
Hoppas även att fuskarna kan bli tagna ganska lätt, alltså om vi säger att spelet spelas via steam som COD MW2, om du blir påkommen att fuska blir du ju av med spelet, istället för att bara bli bannad från servern. Jag har för mig att det är så, är inte så insatt i just steam och vad det gör med VAC eller vad det kallas, har hört att det är så i alla fall.

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

Lika roligt å kniva en sniper i stortån varje gång

Killcamen är inte rolig :(.

När jag dör och sen när personen som dödade mig dör så fuckar killcamen upp sig som fan..

Till Quote.

Var f*n får man tag på kniven ?.

Vilken knapp ska man trycka på ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv
Skrivet av Fanster:

Var f*n får man tag på kniven ?
Vilken knapp ska man trycka på ?

Hehe, inte svära för att det blev pinsamt nu
Du kan kolla i dina inställningar! Då ser du att du har den på musknappen i mitten. Det suger så du kanske vill byta den till någon "tumknapp" eller nåt.

Medlem

Ingen Prone? Där försvann ju en hel del av realismen... Klart folk stör sig på att prickskyttar ligger ner och att fienden söker skydd. Roligare att gnälla på det än att öva upp sina skjutfärdigheter. Att ligga ner är ju rätt naturligt när man blir påskjuten (eller när man skall försöka avge någorlunda välriktad eld med ett prickskyttevapen på lite längre avstånd..)

Utan prone kan man ju lika gärna spela Wolfenstein eller nåt annat spel som itne ens försöker vara realistiskt..

1
Skriv svar