Två tonåringar arresterade för swatting

Robot
Två tonåringar arresterade för swatting

Tros ha larmat polisens specialstyrkor över 70 gånger.


Medlem
Två tonåringar arresterade för swatting

Blev SWATarna SWATade vid arresteringen?

Medlem

Another one bites the dust!


signatur

Game long and prosper

MEG
Medlem

Tyvärr finns det gått om idioter....och de blir bara fler och fler


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Trots all skit polisen i USA gör/är anklagade för så ska de ha en eloge för detta. Denna trend måste få ett slut innan någon dör av misstag.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Medlem

70 gånger?

Achievement unlocked


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Nu behövs bara några hundra sådana gripanden till för att ungarna i US ska uppmärksamma det idiotiska i swatting.

En annan baksida är antagligen också att dessa människor indirekt arbetar för möjligheten att vara anonym på nätet, vilket kanske inte är mycket att hänga i granen idag iallafall, men något som trots allt känns som en rättighet. Ju mer folk fortsätter missbruka denna "frihet under ansvar", desto mer riskerar den att försvinna helt och hållet.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Med all skit polisen i USA gör/är anklagade för så ska de ha en eloge för detta. Denna trend måste få ett slut innan någon dör av misstag.

Väldigt sant! Att ingen gjort det redan är nog bara tur och kommer inte gälla för alltid. Fyfan vilka vidriga människor säger jag bara! Satan vilken hemsk upplevelse att få dörren nedslagen av 20 beväpnade män

Medlem
Skrivet av Ender:

En annan baksida är antagligen också att dessa människor indirekt arbetar för möjligheten att vara anonym på nätet, vilket kanske inte är mycket att hänga i granen idag iallafall, men något som trots allt känns som en rättighet. Ju mer folk fortsätter missbruka denna "frihet under ansvar", desto mer riskerar den att försvinna helt och hållet.

Hur kan detta vara att missbruka rätten att vara anonym online?

För att swatta någon måste du väl endå ringa ett anonymt larmsamtal till Polisen? Så det är snarast rätten att ringa anonyma telefonsamtal som är hotad.

Och för att göra detta i första taget måste du veta åtminstånde address ( och troligtvis också namn ) på ditt offer, vilket betyder att mer anonymitet online snarast försvårar swatting mot folk du möter online...

Avstängd

Ja, faktiskt. Swatting är i första hand ett irl-brott...

Gen
Medlem

Vansinnigt korkat att slösa polisens resurser på sådana dumheter.

Medlem

De skulle få vara utan Dator,konsol, Internet och spel tills de blir myndiga och kan bli straffade för sina handlingar

Medlem

Finns det ingen kickstarter så man kan få dessa idioter mysiga duschbesök a la American History X sen när de sitter inne??

Medlem

Skicka fanskapen till Guantanamo och glöm bort dem.

Medlem

Gripna, inte arresterade.. Även om jag gillar svengelska i övrigt


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Bennii:

Blev SWATarna SWATade vid arresteringen?

SWATception

Medlem
Skrivet av absimilard:

Gripna, inte arresterade.. Även om jag gillar svengelska i övrigt

Ledsen att berätta att det inte är svengleska, det är ett helt korrekt svenskt ord.

http://sok.saol.se/Saol13_Sidor2.pl?ord=arrestera&grad=M

Medlem
Skrivet av absimilard:

Gripna, inte arresterade.. Även om jag gillar svengelska i övrigt

/skämskudde

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Ender:

En annan baksida är antagligen också att dessa människor indirekt arbetar för möjligheten att vara anonym på nätet, vilket kanske inte är mycket att hänga i granen idag iallafall, men något som trots allt känns som en rättighet. Ju mer folk fortsätter missbruka denna "frihet under ansvar", desto mer riskerar den att försvinna helt och hållet.

Hur kan detta vara att missbruka rätten att vara anonym online?

För att swatta någon måste du väl endå ringa ett anonymt larmsamtal till Polisen? Så det är snarast rätten att ringa anonyma telefonsamtal som är hotad.

Och för att göra detta i första taget måste du veta åtminstånde address ( och troligtvis också namn ) på ditt offer, vilket betyder att mer anonymitet online snarast försvårar swatting mot folk du möter online...

Tänkte mer på att dessa människor "stör" sig på sina medspelare online, och ofta uttalar hot om swatting direkt i spelen. Har läst att det händer kändisar med, men jag har ingen aning om vilket som är vanligast. När sådana hot (och annat näthat) uppmärksammas online så kommer det leda till större krav på att man enkelt och lagligt ska kunna spåra upp folk också.
Folk behöver börja bete sig som människor på nätet också.

Arresterad finns som ord men är inget begrepp som används. Det korrekta svenska uttrycket är att man griper någon.

Medlem

håller med bara lås in dom som inte kan bete sig som meniskor online som dom är irl ute på gatan då syftar jag mest på swaters men litet på bara otrvliga vidriga idioter med online

Medlem

bra att det tas på allvar, men man kan inte förneka att det har levererat mkt roliga klipp att kolla på.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Inaktiv

Det är roligt ändå. Köper jag en elefant och släpper lös den på stan kommer jag knappast undan med att säga "jag visste inte vad den höll på med" om den löper amok medan jag är någon annanstans. Men med barn går det tydligen bra? Vad fan är föräldrarna?!

Jaja det enda jag kan göra är att försöka så gott jag kan med min son.

Medlem

Ju värre konsekvens, desto färre kommer våga.

Medlem

God bless America!

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Trots all skit polisen i USA gör/är anklagade för så ska de ha en eloge för detta. Denna trend måste få ett slut innan någon dör av misstag.

jag tror den amerikanska polisen har redan dödat nog med oskyldiga och tillräkligt med folk of "misstag"

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Trots all skit polisen i USA gör/är anklagade för så ska de ha en eloge för detta. Denna trend måste få ett slut innan någon dör av misstag.

En sak jag har lärt mig här i livet är att inte dra alla över en kant


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av mikael.lindberg.102:

Arresterad finns som ord men är inget begrepp som används. Det korrekta svenska uttrycket är att man griper någon.

Är du säker för jag använder det och i stort sett alla tidningar använder det regelbundet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Bamia:
Skrivet av Kleptomaniac:

Trots all skit polisen i USA gör/är anklagade för så ska de ha en eloge för detta. Denna trend måste få ett slut innan någon dör av misstag.

jag tror den amerikanska polisen har redan dödat nog med oskyldiga och tillräkligt med folk of "misstag"

Just därför måste detta få ett slut innan det blir ännu fler

Skrivet av Apministern:
Skrivet av Kleptomaniac:

Trots all skit polisen i USA gör/är anklagade för så ska de ha en eloge för detta. Denna trend måste få ett slut innan någon dör av misstag.

En sak jag har lärt mig här i livet är att inte dra alla över en kant

Jag menade inte att säga att polisen i USA är korrupta hela bunten. Jag personligen älskar varenda polis som jag ser för det som dom gör varje dag, tills de bevisat motsatsen. Kvittar om det är i USA eller Sverige. Men det finns problem i deras poliskår och därav den liknelsen. Kvittar vad man skriver så blir man antingen polisälskare eller polishatare


signatur

Submission is for the weak

12
Skriv svar