Då kan du ladda hem GTA V till pc

Medlem

Är det värt att avboka den fysiska kopian av spelet för att istället köpa spelet på Steam för 150kr mer?

Medlem

Det blir inget nedladdande i förväg för mig, väntar på en (positivt ställd) FZ-recension innan jag ger några pengar till Rockstar. Fool me once, Rockstar!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Det blir inget nedladdande i förväg för mig, väntar på en (positivt ställd) FZ-recension innan jag ger några pengar till Rockstar. Fool me once, Rockstar!

Vad är det du är rädd för? Att ha kul?

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Blazing_Angel:

GTA IV på PC var ju ett fiasko detta kan ju bli en repris så lika bra o hålla hårt i plånboken tills man får se en recension på FZ

"recension"

Insinuerar du att FZ's recensioner är köpta? Dom har ju lugnat sig med att dela ut omotiverade femmor på senare tid, BF hardline fick ju endas 3/5 exempelvis

Medlem

Kan man fixa digital nerladdning om man köpt fysisk kopia?
undrar lite om jag måste pilla dit min dvd enhet i datorn eller inte.


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Boomer:

Det blir inget nedladdande i förväg för mig, väntar på en (positivt ställd) FZ-recension innan jag ger några pengar till Rockstar. Fool me once, Rockstar!

Vad är det du är rädd för? Att ha kul?

Förbokar i regel inte spel, och köper inte spel till fullpris förrän recensenter jag har fötroende i har fått säga några ord. I fallet Grand Theft Auto så minns jag hur det var när GTA4 nådde PC.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skrivet av Ghan:
Skrivet av totte1015:

Någon som vet hur GMG ger ut koden eller ej?

GMG ger alltid ut sina nycklar på release dagen, som om du köpt produkten i butik. Så har det iaf vart dom gånger jag pre-purchased där.

Är inte GMG rätt dyra på GTA V?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Ghan:
Skrivet av totte1015:

Någon som vet hur GMG ger ut koden eller ej?

GMG ger alltid ut sina nycklar på release dagen, som om du köpt produkten i butik. Så har det iaf vart dom gånger jag pre-purchased där.

Är inte GMG rätt dyra på GTA V?

Nu, kanske, men jag fick en 27% billigare, så det var under Steams pris, men över kinguins pris

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Ghan:
Skrivet av totte1015:

Någon som vet hur GMG ger ut koden eller ej?

GMG ger alltid ut sina nycklar på release dagen, som om du köpt produkten i butik. Så har det iaf vart dom gånger jag pre-purchased där.

Är inte GMG rätt dyra på GTA V?

Ca 500 ordinarie, ca 400 med VIP eller rabattkod som går ut på tisdag.

Så knappast de billigaste, men å andra sidan är det ingen gråzon, de är en legitim återförsäljare.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Remus:

Kommer man undan Rockstar Social Club om man drar ner det via Steam istället för att köpa typ nyckel via e-post??

Nej, det är Steam + Social Club. Det kommer dessutom vara någon form av extra DRM utöver det i Steam.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Remus:

Kommer man undan Rockstar Social Club om man drar ner det via Steam istället för att köpa typ nyckel via e-post??

Nej, det är Steam + Social Club. Det kommer dessutom vara någon form av extra DRM utöver det i Steam.

Troligtvis ja... eftersom den fysiska utgåvan inte kräver STEAM. Förresten så ska den väl inte ens gå att aktivera i STEAM? Det är enbart den digitalt distribuerade utgåvan som kan aktiveras i STEAM.

Skrivet av Buio:
Skrivet av Ftmch:

knäpp som jag är beställde jag ju den fysiska utgåvan, så jag slipper tanka ner 65gb.

Undrar om det blir 7-8 DVD i boxade utgåvan för PC?

Är ganska säker på att det precis som med senaste "Wolfenstein" levereras på 3-4 st DL-DVD... och så får man ladda ned resten.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Troligtvis ja... eftersom den fysiska utgåvan inte kräver STEAM. Förresten så ska den väl inte ens gå att aktivera i STEAM? Det är enbart den digitalt distribuerade utgåvan som kan aktiveras i STEAM.

Vet inte ännu vad Rockstar har för "bonus" DRM, men de kommer antagligen ha det även om man köper Steam versionen. Det står en lång harang i deras system requirements på Steam om saker som; online aktivering, periodiska online kontroller, mjukvara som kollar ditt system, DRM och engångsnyckel för onlineregistrering.

Medlem

Nu har GMG släppt koderna via mail

Medlem

Har ngn provat: Att köpa via spelbutiken.se nerladdning och sedan aktiverat i Steam?

12
Skriv svar