Spel behöver inte vara dyrt

Flakmonkey
Spel behöver inte vara dyrt

Att köpa nya spel behöver inte vara så jävla dyrt, men det förutsätter att man är av åsikten att nytt inte behöver innebära att man köper något på releasedagen. Ett bevis på det är spelen ovan som tillsammans med Alien och Shadow of mordor, som jag köpte för några veckor sedan, kostade mig 600 spänn. Nu är de som sagt inte de allra senaste spelen men innebär några månaders väntetid att spelen blir sämre? Jag tycker inte det. Faktum är att det bara är de som jag ska spela med kompisar som jag känner att jag måste skaffa direkt. Annars är det ett rätt enkelt val mellan att betala mindre (och således ha råd med mer spel och andra nöjen) och att spela något när det är rykande färskt.

Men men, nu till det svåra valet. Vad ska jag spela härnäst? #Wolfenstein: The new order eller #Alien: Isolation?

#blogg

Medlem
Spel behöver inte vara dyrt

Wolfenstein: The New Order är otroligt underhållande och har en konstant action, Alien är väl lite tvärt om så det är väl bara att känna efter

Flakmonkey

Mjo... känner mig mest dragen till Wolfenstein just nu... Var ett tag sedan jag lirade ett "hjärndött" FPS också vilket jag antar att Wolfenstein är?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Mjo... känner mig mest dragen till Wolfenstein just nu... Var ett tag sedan jag lirade ett "hjärndött" FPS också vilket jag antar att Wolfenstein är?

Njae, jag skulle inte kalla det hjärndött, det har en väldig "charm" i sin stil med den påhittade kulturtolkningen av en rätt otäck framtid. Sedan finns det moment där man kan smyga runt med kniv och leka Rambo så hjärndött är det definitivt inte!

Medlem

600kr för 4 nya spel? Ingen dålig deal inte.

Brukar själv försöka pricka in reor och liknande och ibland får man det snorbilligt import. Men då får man alltid räkna med 1 till 2 veckor efter release.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Sant. Jag köper majoriteten av mina spel när de går ner i pris. 100-150 kr kan man få många timmar underhållning för om man inte måste ha spelen på releasedagen.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Sant. Jag köper majoriteten av mina spel när de går ner i pris. 100-150 kr kan man få många timmar underhållning för om man inte måste ha spelen på releasedagen.

Finns även en annan fördel, och det är att spelen är ofta färdigpatchade så man slipper de flesta buggen.

Moderator | Testpilot

Gäller inte Nintendo spel. Går fan aldirg ner i pris.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar