GTA V – se grafiska skillnaden mellan PS3, PS4 och pc i 4K

Robot
GTA V – se grafiska skillnaden mellan PS3, PS4 och pc i 4K
Medlem
GTA V – se grafiska skillnaden mellan PS3, PS4 och pc i 4K

Next gen ser nice ut (PC 4k)

Medlem

Next Gen Rynkor!

Inaktiv

Jävlar vad snyggt det är i 4K. Det är nästan så man vill köpa ny PC, bara nästan. När occulus rift kommer "ordentligt" blir det en ny burk, inte förr!

Medlem

Ljussättningen i PC-versionen verkar stå för den största skillnaden, men jäklar vad snyggt det ser ut.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

har precis beställt ny pc i delar intel 4790k 8gb 1600mhz 2st 970 gtx nu ska man spara till en 4k skärm

Medlem

Får hålla med att det ser sjukt snyggt ut till PC.

Men sen ska man ju inte glömma att det är på högsta inställningen, kommer ju inte vara lika tjusigt för vanliga pc-spelare. Man får vad man betalar för, så att säga.

Medlem

Ganska väntad skillnad
Men PS3 trodde jag inte var sådär fult


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Ganska väntad skillnad
Men PS3 trodde jag inte var sådär fult

Nej, det såg ju betydligt snyggare ut i ens minnesbild av det förflutna från när man själv spelade det.

Medlem

Och som alltid syns fortfarande inte den största skillnaden, den måste upplevas ;). Hoppas det bara blir en någerlunda felfri launch. Känns som att de inte borde ha så många ursäkter nu när de skjutit upp datumet så många gånger.

Skrivet av firebird_79:

har precis beställt ny pc i delar intel 4790k 8gb 1600mhz 2st 970 gtx nu ska man spara till en 4k skärm

Även fast 4k är nice så skulle jag idag främst rekommendra en 1440p skärm med 144hz och g-sync eller freesync. Typ Asus Swift eller Acer Predator.

För utöver att man måste ha ganska stor skärm för att kunna se den stora skillnaden med 4k (över 30" skulle jag vilja ha), så är det även svårare att upp nå i 4k och få stabila 60fps. Plus destu större skärm ju längre ifrån måste man sitta, destu mindre ser man osv...

Sen utöver den otroligt mycket bättre responstiden så blir även bildkvaliten i en helt annan klass, när man använder g-sync/freesync i höga fps, speciellt när saker och ting rör på sig. Någonstans runt 75-90fps börjar man se rejäl skillnad och vid 100-140fps är det makalöst snyggt. 1440p 144fps är dock lite mer krävande än 4k 60fps, men det gör inte alls lika mycket om man får fps drops i den nivån, där 75-120fps är fortfarande väldigt, väldigt nice.

Svårt att visa dock, rekommenderar att kolla upp det i en butik eller hos någon kompis om du kan.

Kontrollerna kommer fortfarande vara ryckiga, hur snyggt det än ser ut.

Sorry, måste gnälla lite.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skalade inte rockstar ner grafiken på ps4an? Nån som vet anledningen till det än? Kanske har missat nån nyhet angående det.

Medlem

Är glad om jag kan få lite pimpad PS4 Grafik + 60FPS gameplay med mitt GTX970 @ 1920x1080, NEJ jag har inga stora förhoppningar på optimeringen.

Medlem

Önska dem kunde göra en survival mod på GTA5, hade varit något.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Måste gnälla lite på Pre-loaden som funkar skit i Social club programmet.

Är inte ens säker på att jag kommer få hem spelet till launch och då började jag ladda i fredags kväll.

Får roliga "connection to server host lost" ibland och laddar annars i roliga 100-400 KB/sek på en 100/10 lina


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Fan nästan så man borde punga ut en hel dator med skärm som stödjer 4k....

EDIT:

NÄFANHELLER, 5000kr för skärm+10.000kr för SLI setup av 980s, runt 5000kr till på ny processor och moderkort, och antagligen 700kr på nytt PSU...

jkw
Medlem

Körde igenom det single-player på ps3,tröttnade innan jag hade ena klarat ut det.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Fan nästan så man borde punga ut en hel dator med skärm som stödjer 4k....

EDIT:

NÄFANHELLER, 5000kr för skärm+10.000kr för SLI setup av 980s, runt 5000kr till på ny processor och moderkort, och antagligen 700kr på nytt PSU...

En 4K skärm för 5000kr är nog rätt dålig och spelet kommer mest troligt se bättre ut på en bra 1080p/1440p skärm.
Bryr man sig om så bra grafik som möjligt går det inte att köra med dassiga TN eller VA paneler. IPS är det som gäller med riktigt bra färgdjup.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av jkw:

Körde igenom det single-player på ps3,tröttnade innan jag hade ena klarat ut det.

Du körde inte igenom det, med andra ord.

Medlem

Jag tycker att Ps3 versionen ser bäst ut, PC versionen ser verkligen inte bra ut. :/


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av totte1015:

Fan nästan så man borde punga ut en hel dator med skärm som stödjer 4k....

EDIT:

NÄFANHELLER, 5000kr för skärm+10.000kr för SLI setup av 980s, runt 5000kr till på ny processor och moderkort, och antagligen 700kr på nytt PSU...

En 4K skärm för 5000kr är nog rätt dålig och spelet kommer mest troligt se bättre ut på en bra 1080p/1440p skärm.
Bryr man sig om så bra grafik som möjligt går det inte att köra med dassiga TN eller VA paneler. IPS är det som gäller med riktigt bra färgdjup.

Och då är vi uppe i 10.000kr klassen antar jag? För IPS som du pratar om?

Medlem

Ska bli kul å bitchslapa rednecks i lite medioker PC grafik

Medlem

Ser ut att va typ 10 års skillnad mellan PC och PS3/4

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av totte1015:

Fan nästan så man borde punga ut en hel dator med skärm som stödjer 4k....

EDIT:

NÄFANHELLER, 5000kr för skärm+10.000kr för SLI setup av 980s, runt 5000kr till på ny processor och moderkort, och antagligen 700kr på nytt PSU...

En 4K skärm för 5000kr är nog rätt dålig och spelet kommer mest troligt se bättre ut på en bra 1080p/1440p skärm.
Bryr man sig om så bra grafik som möjligt går det inte att köra med dassiga TN eller VA paneler. IPS är det som gäller med riktigt bra färgdjup.

Och då är vi uppe i 10.000kr klassen antar jag? För IPS som du pratar om?

Ja, eller mer.

och nätagget runt 1000kr om du plockar en av bra kvalité på rea.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

gg 20.000kr+

Får arbeta i 10 år för det, brb!

Medlem

En ignorant trollnisse nämnde i en tidigare tråd att de grafiska skillnaderna mellan PC och PS4/XO versionen av spelet är försumbart.
Tillåt mig att småle.

FML
Medlem

Föredrar nästan PS4, PC ser för bra och skarp ut att man ser att de är datorgjort, medan PS4ans lagom smudges skapa illusionen bättre.

Medlem
Skrivet av kentxy:

Föredrar nästan PS4, PC ser för bra och skarp ut att man ser att de är datorgjort, medan PS4ans lagom smudges skapa illusionen bättre.

Kallas konsolstarr, värre än grå starr

Medlem
Skrivet av kentxy:

Föredrar nästan PS4, PC ser för bra och skarp ut att man ser att de är datorgjort, medan PS4ans lagom smudges skapa illusionen bättre.

En stor fördel med detaljerad grafik är att du har möjligheten till många detaljer på långt avstånd. Det skapar en episk känsla av hur stor och levande världen är.

När jag spelade PS3 versionen och gör uppdrag där man flyger eller är på berget i eller utanför staden och blickar över alla byggnader och ljus så tänkte jag för mig själv hur mycket finare det skulle vara om man inte hade låg upplösning.
Att kunna se mer och längre istället för något grötigt gör mycket för inlevelsen i spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Härligt! Beställde en dator igår som borde klara av detta
Obsidian 750D
Asus x99 deluxe
Intel i7 5820k
Palit gtx titan X
G.Skill ripjaws ddr4 16gb 3000mhz
Corsair AX 760 watt
2st 256gb samsung 850 pro ssd
Slutligen en Noctua D15 som cpu-cooler.

Skriv svar