Är ett nytt Star Ocean under utveckling?

Robot
Redaktör
Ponny
Är ett nytt Star Ocean under utveckling?

Oh lord, låt det vara så. Älskade tvåan.

Fyran har jag dock inte spelat, men var inte det en kalkon?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hoppas hoppas hoppas!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Oh lord, låt det vara så. Älskade tvåan.

Fyran har jag dock inte spelat, men var inte det en kalkon?

Last hope var helt underbar till PS fullt av content och bra story

Medlem

Tja såg ut som Star Ocean 5 första teasern, men kollar man bilden och textens plasering som den är nu kommer första ordet vara "Stars" eller "Start" samt under ganska tydligt ett datum där jag antar att de kommer avtecka spelet på vad det nu än är.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Oh lord, låt det vara så. Älskade tvåan.

Fyran har jag dock inte spelat, men var inte det en kalkon?

Fyran hade sina bra stunder, men även sina katastrofala stunder tyvärr där huvudpersonen beter sig som en extrem idiot, och vem vill spela som en idiot? Och hur kan en sådan idiot bli en kapten på ett rymdskepp? Spelet känns ofta inte speciellt logiskt.

Håller med dig om att tvåan är ett riktigt bra spel, helt klart min favorit av dom fyra spelen, och lyckligtvis så är mina PS1-skivor fortfarande i bra skick då det inte går att köpa digitalt på Playstation Store. Och låten som spelas under eftertexten är faktiskt en av mina absoluta favoritlåtar, någonsin.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Oh lord, låt det vara så. Älskade tvåan.

Fyran har jag dock inte spelat, men var inte det en kalkon?

Fyran hade sina bra stunder, men även sina katastrofala stunder tyvärr där huvudpersonen beter sig som en extrem idiot, och vem vill spela som en idiot? Och hur kan en sådan idiot bli en kapten på ett rymdskepp? Spelet känns ofta inte speciellt logiskt.

Håller med dig om att tvåan är ett riktigt bra spel, helt klart min favorit av dom fyra spelen, och lyckligtvis så är mina PS1-skivor fortfarande i bra skick då det inte går att köpa digitalt på Playstation Store. Och låten som spelas under eftertexten är faktiskt en av mina absoluta favoritlåtar, någonsin.

Edge är den värsta huvudkaraktären någonsin så jag kan bara hålla med. Fick tvinga mig i genom fyran. På gränsen till asbel från tales of graces.

Medlem

Så Start var det som jag misstänkte, aja får vänta tills imorgon då.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Edge är den värsta huvudkaraktären någonsin så jag kan bara hålla med. Fick tvinga mig i genom fyran. På gränsen till asbel från tales of graces.

Har inte spelat det, och tror inte jag kommer göra det om huvudpersonen är en idiot där också. En annan är den omogna, störiga Rush Sykes från The Last Remnant.

För många JRPGn det senaste årtiondet har haft hjältar med ruttna personligheter, som bara blir en halvbra sjyst person nära slutet. Det är en sådant enkelt och banalt sätt att skriva en karaktär på. En mer mogen personlighetsutveckling är helt klart något jag vill se från ett JRPG.

Medlem

2:an är helt överlägset resten av spelen i serien, däremot så gillade jag 3:an. La ner väldigt många timmar för att ta mig igenom Sphere 211, tror jag tog mig till våning 180 eller något sånt. Storyn var till stor del ett skämt men jag gillade det.

4:an... ush... gillade det inte alls, varken storyn eller stilen. Får se om de presenterar något nytt om de gör något helt nytt eller fortsätter i samma stil. Jag vill ha fler planeter att åka till och utforska och rolig combat.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Jaxz:

Edge är den värsta huvudkaraktären någonsin så jag kan bara hålla med. Fick tvinga mig i genom fyran. På gränsen till asbel från tales of graces.

Har inte spelat det, och tror inte jag kommer göra det om huvudpersonen är en idiot där också. En annan är den omogna, störiga Rush Sykes från The Last Remnant.

För många JRPGn det senaste årtiondet har haft hjältar med ruttna personligheter, som bara blir en halvbra sjyst person nära slutet. Det är en sådant enkelt och banalt sätt att skriva en karaktär på. En mer mogen personlighetsutveckling är helt klart något jag vill se från ett JRPG.

Så det du vill se är hjältar? :). Det är vad jag också vill se, tänk dig FFX där du hade haft fokus på Auron och Yuna istället för Tidus. Där i slutet av spelet när Yuna ska fatta sitt beslut blir avbruten av Auron och han berättar vad som hände senast och hur det bara kommer återupprepa sig om och om igen. Men nej, vi ska ha en halvtaskig platt kärleksberättelse mellan Tidus och Yuna istället :(.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Så Start var det som jag misstänkte, aja får vänta tills imorgon då.

Behöver inte vänta längre.

Star Ocean 5: Integrity and Faithlessness

1
Skriv svar