Vad skulle behövas uppgraderas? för tex The Witcher 3

Medlem
Vad skulle behövas uppgraderas? för tex The Witcher 3

Tjena, har inte uppgraderat min dator sedan 2011 och flyter på riktigt bra än så länge att spela dom flesta nya spelen utan problem.

Har totalt tappat min kunnighet om datorer nuförtiden så är riktigt osäker på det mesta.
Vill kunna förhoppningsvis spela The Witcher 3 på PC istället för PS4 när jag är lite petig på grafik och fps flyt.
Kanske är det så enkelt jag enbart behöver ett nytt grafikkort?:D

Som min dator ser ut just nu

Moderkort: Gigabyte P67A-D3-B3
CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz
Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE
Grafikkort: Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II
Nätagg: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze

Uppenbarligen behövs mitt grafikkort uppdateras men har ingen aning vad som skulle vara rekommenderat för en hyfast billig peng endå(max 3.000kr när jag kanske behöver nytt moderkort?)
Vet inte vad som passar till min nuvarande rig.


signatur

FUBAR

Medlem

Det är ju svårt att svara på eftersom Witcher 3 inte släppts ännu. Men din dator ligger ungefär på spelets minimumkrav så vill du ha bättre flyt än konsolversionerna så får du nog uppgradera både processor och grafikkort (och naturligtvis moderkortet när du byter cpu).

Medlem

Ja det är sant. Men tänkte mest om det skulle vara verkligen så nödvändigt med att uppgradera som tex CPUn när jag tänker att den fortfarande har ganska bra prestanda.

Men så att bara tex köpa ett nytt grafikkort skulle inte göra sån större skillnad?:)


signatur

FUBAR

Medlem

Ska du uppgradera en komponent så skulle jag börja med grafikkortet.

Medlem

Funderar på att köpa ett http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...

Sen inom kort tid möjligtvis köpa ett uppgraderingspaket från inet/komplett.

Funderar dock bara om mitt Nätagg kommer palla att ge kräm till det nya kortet? står rekommenderat 700w mitt ligger på 650w


signatur

FUBAR

1
Skriv svar