Detaljnivån på karaktärerna i nya Mass Effect är "insane", säger Bioware-twittrare

Medlem

Gillade hela trilogin, ser fram emot detta! Sen håller jag med om att grafik inte är allt, men som vissa säger, är det ändå viktigt och typ det ända (men även ljud och "features") man kan visa upp för spelarna utan att förstöra storyn/spelet för dom som vill ha 4:an. Däremot håller jag med om att Bioware känns inte lika självsäkra eller självklara som förr i tiden? Framgång är alltid en risk, för det kan skapa ett gäng utvecklare med storhetsvansinne och det verkar vanligare och vanligare, ta bara DICE. Efter BF2 & BF3, så har dom bara släppt skit(BF3 tyckte jag var faktiskt skitbra)?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:
Skrivet av Remus:

Känner ingen hype än... Men hoppas...

Hur skall man kunna toppa Reapers liksom? En armé av miljontals 2km stora rymdskepp som utrotar våran galax var 50.000 år?

Good luck with that!

Håller med dig! Hur toppar man Reapers? Mass Effect serien är min absoluta favorit, men förstår inte alls vad 4:an ska handla om och hur man ska göra fienden grymmare än de förra.

Den generella uppfattningen, obekräftat naturligtvis, är att det kommer bli en prequel.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag älskar både Mass Effect och Dragon Age spelen. Jag har spelat igenom alla spelen flera gånger och ser fram emot Mass Effect Next. Men handen på hjärtat så tycker jag att senaste spelet är det sämsta i hela Dragon Age serien. Det betyder inte att jag tycker det är dåligt eller att jag inte haft kul med det. Bara att Bioware är jävligt duktiga på RPG och satt en hög standard.

DA:I lyckas inte med många saker som tidigare DA spel gjort. Intressanta sido quests som känns viktiga (obs 'känns' de behöver inte vara det), djupa karaktärs quests eller ett hot som faktiskt känns tryckande. DA gör också mycket rätt - det ser helt fantastiskt ut, det låter bra och den öppna världen är ett steg i rätt riktning.

Jag hoppas Bioware inte blivit rädda för alla arga fans eller nedtryckta av cheferna på EA. Bioware är som mest intressanta när dom vågar ta nya tag. Jag hoppas inte ME Next blir "wow-ifierat" som jag till viss del tycker DA:I blev.

Medlem

Mass Effect-serien ligger och nosar i toppen över bästa spel någonsin. Tillsammans med Final Fantasy 6 och en del andra gamla klassiker.

Medlem

"we ask the fans what they want"... HOW BOUT A PROPPER FUCKING ENDING?

12
Skriv svar