GTA V till pc – så fixar du lanseringsproblemen

Robot
GTA V till pc – så fixar du lanseringsproblemen
Medlem
GTA V till pc – så fixar du lanseringsproblemen

Vill veta hur man fixar det lagget som uppstår när man rör kameran

Nevermind, var tydligen valet av mouse input

Inaktiv

Jag hade lyckligtvis inga problem överhuvudtaget, men det är ju trevligt att FZ hjälper till med en guide för de behövande.

Medlem

Många får även "failed zlib call" där Rockstars rekommendation är att installera om spelet.

Detta är i synnerhet enerverande om du köpt en digital kopia från deras egna butik, Rockstar Warehouse, då deras nedladdningsserver/teknik är extremt långsam.

Om du har laddat ned spelet och får "failed zlib call":
1) ta bort en fil i taget från installationsmappen och starta upp nedladdningsagenten på nytt.
2) Ladda ned den saknade filen.
3) Starta GTA V igen och se om felmeddelandet uppstår.
4) Annars, upprepa steg 1-2 tills du har laddat ned alla filer igen, en i taget.

På detta sätt slipper du ladda ned hela spelet på nytt via deras tröga server.

Ett annat alternativ är att ladda ned spelet via .torrent-alternativ som andra användare fixat, när du väl startar spelet så loggar du in i Rockstar Social Club som vanligt. Inget olagligt, bara användare som återigen löser problem åt företag.

Uppdatering: om du laddat ned spelet via .torrent eller liknande och får problem med att nedladdningsklienten inte hittar internet, se: http://www.reddit.com/r/gta5/comments/32iisz/to_anyone_having...

OBS!!! Se nedan!

Skrivet av ForrestFox:

Du bör dock tillägga när du rekommenderar att ladda ned spel från torrents att det alltid finns en risk att de är manipulerade och registrerar ditt användarnamn och lösenord till tredje part. No offence ofcourse, men alla kanske inte tänker på den risken ^^

Medlem

Eller så väntar man tills alla buggar är fixade och köper spelet för halva priset.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv

Tack för tipset!

Medlem

Haha, vad var det jag sa?

Väntar tills att förhandsköparna fått betatesta klart och spelet hamnar på rea.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Samma visa varje gång. Släpper ofärdiga spel...
Jadu, jag väntar tills rockstar har applicerat en miljon patchar. Då kanske det fungerar


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Dunder:

Haha, vad var det jag sa?

Väntar tills att förhandsköparna fått betatesta klart och spelet hamnar på rea.

Har verkligen ingen aning om vad du sa, tyvärr.

Funkar bra för mig i alla fall. Många problem verkar dock lösas genom att skapa ett nytt adminkonto och spela på det tills buggarna är fixade.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Min CD installation tog 1,5 timmar och sedan ska den ladda ner en 5 GB patch i 200 kB/s..
Sista gången jag köper en fysisk kopia..

Medlem
Skrivet av NympH:

Eller så väntar man tills alla buggar är fixade och köper spelet för halva priset.

Kommer nog dröja ett bra tag innan spelet hamnar på halva priset. Men jag håller med.

Konstigt bara att Rockstar har missat sådana grundläggande saker, kanske dags för dem att avskeda lite folk.

Medlem
Skrivet av nirre:

Ett annat alternativ är att ladda ned spelet via .torrent-alternativ som andra användare fixat, när du väl startar spelet så loggar du in i Rockstar Social Club som vanligt. Inget olagligt, bara användare som återigen löser problem åt företag.

Du bör dock tillägga när du rekommenderar att ladda ned spel från torrents att det alltid finns en risk att de är manipulerade och registrerar ditt användarnamn och lösenord till tredje part. No offence ofcourse, men alla kanske inte tänker på den risken ^^

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av nirre:

Ett annat alternativ är att ladda ned spelet via .torrent-alternativ som andra användare fixat, när du väl startar spelet så loggar du in i Rockstar Social Club som vanligt. Inget olagligt, bara användare som återigen löser problem åt företag.

Du bör dock tillägga när du rekommenderar att ladda ned spel från torrents att det alltid finns en risk att de är manipulerade och registrerar ditt användarnamn och lösenord till tredje part. No offence ofcourse, men alla kanske inte tänker på den risken ^^

Det har du helt rätt i, bra tillägg.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Newklear:

Haha, vad var det jag sa?

Väntar tills att förhandsköparna fått betatesta klart och spelet hamnar på rea.

Har verkligen ingen aning om vad du sa, tyvärr.

Funkar bra för mig i alla fall. Många problem verkar dock lösas genom att skapa ett nytt adminkonto och spela på det tills buggarna är fixade.

Ja, det är ju en bra lösning, haha!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Köpte min kopia Digital Nedladdning på elgiganten, men länken man får funkar inte. Ringt support och de sa jag skulle lägga ny order. Funkar det? Nope. . _.

Medlem
Skrivet av NympH:

Eller så väntar man tills alla buggar är fixade och köper spelet för halva priset.

Skrivet av Dunder:

Haha, vad var det jag sa?

Väntar tills att förhandsköparna fått betatesta klart och spelet hamnar på rea.

Det är ju knappt några buggar i spelet. Det är en riktigt välgjord port och WOW vilken gamebreaking bug då... Ditt fordon har försvunnit eller behöver du kanske ändra ditt namn på windows, BUHU. Jämfört med alla andra spel det senaste året är pc versionen av gta v 10/10

Medlem
Skrivet av Dagonath:

Min CD installation tog 1,5 timmar och sedan ska den ladda ner en 5 GB patch i 200 kB/s..
Sista gången jag köper en fysisk kopia..

Ja du skulle kunna göra som jag och köpa det direkt hos Rockstar och ladda ner 60GB i 100-200kb/s istället

Kollegan köpte det på Steam istället och drog ner det på 14 minuter. Jag är inte alls bitter

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av NympH:

Eller så väntar man tills alla buggar är fixade och köper spelet för halva priset.

Skrivet av Newklear:

Haha, vad var det jag sa?

Väntar tills att förhandsköparna fått betatesta klart och spelet hamnar på rea.

Det är ju knappt några buggar i spelet. Det är en riktigt välgjord port och WOW vilken gamebreaking bug då... Ditt fordon har försvunnit eller behöver du kanske ändra ditt namn på windows, BUHU. Jämfört med alla andra spel det senaste året är pc versionen av gta v 10/10

Lugn nu.. Klart 40+ arna här på fz ska få grina ut lite först med sina ursäkter som bara döljer hur snåla dom är.
Det fanns bara ett enda bugg i denna launch.. Och det var att åäö inte funkar som windows konto, skapa ett nytt som heter admin och allt bra.

Medlem

Haha. Vadå? Rockstar har glömt att det är 2015 och Unicode finns? Det borde vara straffbart...


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Har inte haft några problem alls, flyter på förvånansvärt bra!
Trodde det skulle strula som fan i ett par veckor som det brukar göra med nya spel. Har lagt ned lite över 9timmar, klarade tom en heist med randoms

Medlem
Skrivet av brandefors:
Skrivet av Dagonath:

Min CD installation tog 1,5 timmar och sedan ska den ladda ner en 5 GB patch i 200 kB/s..
Sista gången jag köper en fysisk kopia..

Ja du skulle kunna göra som jag och köpa det direkt hos Rockstar och ladda ner 60GB i 100-200kb/s istället

Kollegan köpte det på Steam istället och drog ner det på 14 minuter. Jag är inte alls bitter

Oj, satan....
Va nere på 50 som lägst, men ska inte klaga mer
Hoppas du får spela innan jul i alla fall!

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av NympH:

Eller så väntar man tills alla buggar är fixade och köper spelet för halva priset.

Skrivet av Newklear:

Haha, vad var det jag sa?

Väntar tills att förhandsköparna fått betatesta klart och spelet hamnar på rea.

Det är ju knappt några buggar i spelet. Det är en riktigt välgjord port och WOW vilken gamebreaking bug då... Ditt fordon har försvunnit eller behöver du kanske ändra ditt namn på windows, BUHU. Jämfört med alla andra spel det senaste året är pc versionen av gta v 10/10

Ja, fanboys brukar inte ge så mycket annat än tior ;D


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det var ingen speciellt omfattande lista och verkade inte ens ha med spelet att göra när man väl kommit in-game.

ELF
Medlem

Jag har ett problem som är gamebreaking. Har sökt och sökt och sökt, men kan inte hitta någon lösning på problemet.......
När jag kollade i brevlådan efter att jag hade kommit hem från jobbet så märkte jag att den var helt tom, inget, nada, empty.....

Ne, jag har inte slött internet om någon undrar. Gillar att ha fysiska kopior bara. Tänkte aktivera spelet i Social Club och där efter ladda ner det, om det nu inte är så att R* har låg upload....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Som vanligt för den så kallade Master Race alltså

Medlem

Spenderat hela dagen till att få spelet att överhuvudtaget starta...
Har köpt det via steam och tankade ner det relativt smärtfritt, men nu när jag ska trycka "play" så laddar det i ett par sek och sedan händer ingenting. Provat alla "user fixes" men ingenting verkar funka. sjukt less

Medlem

Deras nedladdningsklient är ett jävla skämt. Varför inte bygga in bittorrentklient i dowbloadern? Eller hyra lite kapacitet från Amazon eller liknande.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

AMD har släppt en drivrutin idag som fixar en massa stuttering med mera: http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalys...


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Dagonath:

Min CD installation tog 1,5 timmar och sedan ska den ladda ner en 5 GB patch i 200 kB/s..
Sista gången jag köper en fysisk kopia..

Min låg på 7 DVD, och tog ca en timme.
Men 5 GB patchen (i varierande hastighet) tar längre tid...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Syltlöken:

Spenderat hela dagen till att få spelet att överhuvudtaget starta...
Har köpt det via steam och tankade ner det relativt smärtfritt, men nu när jag ska trycka "play" så laddar det i ett par sek och sedan händer ingenting. Provat alla "user fixes" men ingenting verkar funka. sjukt less

Läste lite om det på gta v forum, så det finns fler med det problemet, så du är inte ensam. Såg ingen lösning dock.

123
Skriv svar