Se ett lass 4K-filmer från GTA V till PC!

Robot
Medlem
Se ett lass 4K-filmer från GTA V till PC!

Inget av klippen är ju i 60 fps. Derp.

Medlem

4k med youtubes komprimering är ju jättevärt.

Medlem

Kört ca 2 timmar på storyn, fps läge only, ser bra ut men bilfysiken är ju heeeelt jävla sne i jämförelse med consol versionen (patchen)

Medlem

tillochmed filmerna laggar för mig löl

k3m
Medlem

Ett nytt GTA IV pc släpp?

Medlem
Skrivet av k3m:

Ett nytt GTA IV pc släpp?

Det hoppas vi verkligen inte! Men faktum är att det fått bra mycket mer kärlek än IV:an fick till PC. Ingen snabb och kass konsolport alltså. Redan när rockstar började utvecklingen av femman så hade de PC-versionen i tankarna och de tog tekniska beslut utifrån det.

Citat:

Rockstar Norths technical director, Adam Fowler:
"We were always going to bring GTA V to PC. We planned from day one for a PC build and we made technical decisions based off the fact that we would be doing a PC version of the game".

Medlem

Jag kan inte ens starta spelet!

Medlem
Skrivet av k3m:

Ett nytt GTA IV pc släpp?

Verkligen inte.

Utöver att det tog lite tid att installera och komma igång så har jag enbart haft ett mindre problem hitills. Benchmark testet fuckade upp huden i början på någotsätt, så jag fick starta om en gång, men det är typ enda som hänt.

Sen kan det vara lite överväldigande i början, speciellt för någon som inte kört gta iv eller femman på konsol. Finns många, många inställningar, grafik, display, control, mouse input mm. De mesta som man förväntar sig går ställa in och lite till. Dvs ingen hackjob den här gången.

Bra default inställningar också på de mesta, enda jag slog av på en gång var saker som headbob samt ökade foven också. Och special ability la jag även till på mouse4 som secondary, jävligt använbar funktion när man kör som en dåre ;).

På vad som redan var inställt (typ max på de mesta förutom ssao och advance option) i 1440p, snittar jag runt 75-90fps utomhus/kör, 100-120 inomhus. Typ aldrig under 60fps. Väldigt stabilt, och väldigt imponerande med tanke på hur grymt snyggt spelet är.

(geforce 970 med senaste 350.12 drivrutinen, intel 4790k)

Har inte hunnit lira så mycket på mainstoryn, så kan inte garantera att allt är guld och gröna skogar än. Men vad som är säkert är att det är klart mycket bättre än gta iv launchen på PC (vet inte om det säger något dock). Men sen får man ju inte glömma att även konsol versionerna hade ju jädra massa problem där också, som även femman hade på 360 och ps3. +PS4/Xbox1 versionerna är ju fortfarande 30fps trasig (om man nu inte fortfarande är i förnekelse och tror att det är optimalt att ha i ett bil/shooter spel...)

Dvs det här kan nog vara ett av deras bästa gta launch på bra länge, så tumme upp Rockstar, ni fixade det tamefan till slut!

...om man nu råka heta något i stil med Öjväné Åmänsün x|

Går man från Far Cry 4 till detta på PS4:an (innan när jag hade det), så var det en ren chock så dåliga kontrollerna var. Men är man en van GTA-spelare är man nog van.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ingen av klippen är 4K? Jag får bara 1440p.

Medlem

Känns kul att sitta med en dator med Intel HD 4000 graphics just nu!

Medlem

Ja fifan vilken bra version de klämt ur sig. har inte ens haft problem trots windowsnamn med umlauts a-plenty.

Och att krocka bilarna i first person-läge ger ruggiga flash backs till ens egna smällar genom åren, skrämmande bra!

1
Skriv svar