Betala vad du vill för klassiska EA-spel

Robot
Medlem
Betala vad du vill för klassiska EA-spel

Längtar starkt efter en remake/update på GT Sports car.

Medlem

Jag minns när jag var i tioårsåldern och sparade veckopengen i flera månader för att köpa N64-spel. Man har blivit lite bortskämd nu.

Medlem

Måste man ha Origin för dom spelen som inte har steam loggan under sig?

Medlem
Skrivet av rosroborb:

Jag minns när jag var i tioårsåldern och sparade veckopengen i flera månader för att köpa N64-spel. Man har blivit lite bortskämd nu.

Jag spenderade alltid min veckopeng på Lego-kit. De där riktigt små som tar ~2 minuter att bygga ihop, och som man tröttnar på så snart man satt ihop allting.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tack, men nej tack.
Jag har redan de gamla spel som jag vill ha.


signatur

autograph

Medlem

Äntligen går det få tag på Generals på ett vettigt sätt... Helt galet svårt att få tag på denna diamant.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Betala vad du vill, men betala minst 4.48 USD för att låsa upp ...

Haha.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blir bara så ledsen när jag tänker på Origins, hur mycket jag gillade det då, och sen som allt har blivit efteråt...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

k3m
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Betala vad du vill, men betala minst 4.48 USD för att låsa upp ...

Haha.

:'D haha! Så jävla bra alltså!

Medlem

Tänker aldrig sätta min fot på Origin store... Hela idén med Steam är att ha alla spelen på en platform.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Måste man ha Origin för dom spelen som inte har steam loggan under sig?

Ja

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av BeeJac:

Tänker aldrig sätta min fot på Origin store... Hela idén med Steam är att ha alla spelen på en platform.

Haha, det där lät ungefär som "tänker aldrig använda Origin, för Steams tanke är att bilda monopol".

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Betala vad du vill, men betala minst 4.48 USD för att låsa upp ...

Haha.

Nej nej, betalar du mer än genomsnittet får du fler spel. För de fem övre kan du betala vad du vill.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Någon som köpt denna deal och vet om det är Dragon Age: Origins Ultimate Edition eller bara vanliga?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Betala vad du vill, men betala minst 4.48 USD för att låsa upp ...

Haha.

Du får ju DA Origins, Peggle, Dead Space 2, Medal of Honor och Generals för det pris du själv väljer.

Sen får du Plants vs Zombies, DA 2 mm om du betalar över medel.

Skrivet av Manqs:
Skrivet av walter_iego:

Betala vad du vill, men betala minst 4.48 USD för att låsa upp ...

Haha.

Du får ju DA Origins, Peggle, Dead Space 2, Medal of Honor och Generals för det pris du själv väljer.

Sen får du Plants vs Zombies, DA 2 mm om du betalar över medel.

Jo, det fattar alla. Förstår du inte att de luras för att locka till sig folk ändå ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av walter_iego:

Betala vad du vill, men betala minst 4.48 USD för att låsa upp ...

Haha.

Du får ju DA Origins, Peggle, Dead Space 2, Medal of Honor och Generals för det pris du själv väljer.

Sen får du Plants vs Zombies, DA 2 mm om du betalar över medel.

Jo, det fattar alla. Förstår du inte att de luras för att locka till sig folk ändå ...

Gillar din inställning. Går det att hitta något att gnälla över, ska det ta mig fan gnällas villkorslöst på! I like it!

Medlem

Rätt besviken på denna; köpte den för att sno pvz själv och ge resten till min bror (då jag redan har dem). Dessvärre fick man bara en nyckel som gäller för alla spel.

Skrivet av Manqs:

Någon som köpt denna deal och vet om det är Dragon Age: Origins Ultimate Edition eller bara vanliga?

Vanliga.

Inaktiv

EA= Köper upp gröna bananer. Sprayar dom gula när dom blivit bruna. Yeah !

btw: De fungerar YPPERLIGT när dom är bruna. sagoligt om man mosar.

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av walter_iego:

Betala vad du vill, men betala minst 4.48 USD för att låsa upp ...

Haha.

Du får ju DA Origins, Peggle, Dead Space 2, Medal of Honor och Generals för det pris du själv väljer.

Sen får du Plants vs Zombies, DA 2 mm om du betalar över medel.

Jo, det fattar alla. Förstår du inte att de luras för att locka till sig folk ändå ...

Gillar din inställning. Går det att hitta något att gnälla över, ska det ta mig fan gnällas villkorslöst på! I like it!

Det är klart man ska gnälla om man tycker något är "fel", det gör du säkert också när det kommer till plånboken. Deras "Pay what you want" är clickbait, för det gäller ju inte alla spelen. Man klickar in sig på sidan i tron att det är just det (i varje fall de som inte har varit på Humblebundle innan).

Nåväl, det är inga stora pengar det handlar om för enskild gamer, men när ett par miljoner handlar så ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så jag får betala 10.000 kr om jag vill?
Det finns alltså ingen gräns uppåt, eller?
Är det poängen??


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av walter_iego:

Betala vad du vill, men betala minst 4.48 USD för att låsa upp ...

Haha.

Du får ju DA Origins, Peggle, Dead Space 2, Medal of Honor och Generals för det pris du själv väljer.

Sen får du Plants vs Zombies, DA 2 mm om du betalar över medel.

Jo, det fattar alla. Förstår du inte att de luras för att locka till sig folk ändå ...

Gillar din inställning. Går det att hitta något att gnälla över, ska det ta mig fan gnällas villkorslöst på! I like it!

Det är klart man ska gnälla om man tycker något är "fel", det gör du säkert också när det kommer till plånboken. Deras "Pay what you want" är clickbait, för det gäller ju inte alla spelen. Man klickar in sig på sidan i tron att det är just det (i varje fall de som inte har varit på Humblebundle innan).

Nåväl, det är inga stora pengar det handlar om för enskild gamer, men när ett par miljoner handlar så ...

Walter, du måste vara den gnälligaste ungen genom tiderna på den här sidan. På vilket sätt är det ens att luras? Pengarna går till först och främst bra grejer som du verkar tycka är dåligt, sedan gnäller man över att ja men betala någon dollar extra utöver dom lite över 4 dollar för att låsa upp andra titlar.. ja då har det verkligen gått fel uppe i skallen på en.
Humble är en vettig sida men du vill bara finna fel inom allt, gå och köp dessa spel för dyrare slantar då, men gnäll för fan inte.

Skrivet av autograph:

Så jag får betala 10.000 kr om jag vill?
Det finns alltså ingen gräns uppåt, eller?
Är det poängen??

Ja du får betala från 1 dollar upp till vilken summa du själv vill, pengarna går oavsett till välgörenhet, bara en liten del går till sid ägarna men det är mer än förståeligt men resten går dit det ska.

Medlem

De som gnäller har nog aldrig handlat från Humble Bundle...eller tycker inte om att skänka pengar till välgörande ändamål. Billiga spel och skänka pengar till en god sak...funkar för mig.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, det där lät ungefär som "tänker aldrig använda Origin, för Steams tanke är att bilda monopol".

Klart det vore fint för dom! steam var först hos mig och jag vill inte ha fler konton än 1 för att spela de spel jag har köpt. Det fina i denna världen är ju att man får ha vilken åsikt man vill och att vi alla tycker olika. Vill du använda Origin så kör på det!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Betala vad du vill, men betala minst 4.48 USD för att låsa upp ...

Haha.

This.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av walter_iego:

Betala vad du vill, men betala minst 4.48 USD för att låsa upp ...

Haha.

Du får ju DA Origins, Peggle, Dead Space 2, Medal of Honor och Generals för det pris du själv väljer.

Sen får du Plants vs Zombies, DA 2 mm om du betalar över medel.

Jo, det fattar alla. Förstår du inte att de luras för att locka till sig folk ändå ...

Jag förstår fortfarande inte på vilket sätt de skulle luras...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av zliddret:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av walter_iego:

Betala vad du vill, men betala minst 4.48 USD för att låsa upp ...

Haha.

Du får ju DA Origins, Peggle, Dead Space 2, Medal of Honor och Generals för det pris du själv väljer.

Sen får du Plants vs Zombies, DA 2 mm om du betalar över medel.

Jo, det fattar alla. Förstår du inte att de luras för att locka till sig folk ändå ...

Gillar din inställning. Går det att hitta något att gnälla över, ska det ta mig fan gnällas villkorslöst på! I like it!

Det är klart man ska gnälla om man tycker något är "fel", det gör du säkert också när det kommer till plånboken. Deras "Pay what you want" är clickbait, för det gäller ju inte alla spelen. Man klickar in sig på sidan i tron att det är just det (i varje fall de som inte har varit på Humblebundle innan).

Nåväl, det är inga stora pengar det handlar om för enskild gamer, men när ett par miljoner handlar så ...

Walter, du måste vara den gnälligaste ungen genom tiderna på den här sidan. På vilket sätt är det ens att luras? Pengarna går till först och främst bra grejer som du verkar tycka är dåligt, sedan gnäller man över att ja men betala någon dollar extra utöver dom lite över 4 dollar för att låsa upp andra titlar.. ja då har det verkligen gått fel uppe i skallen på en.
Humble är en vettig sida men du vill bara finna fel inom allt, gå och köp dessa spel för dyrare slantar då, men gnäll för fan inte.

Skrivet av autograph:

Så jag får betala 10.000 kr om jag vill?
Det finns alltså ingen gräns uppåt, eller?
Är det poängen??

Ja du får betala från 1 dollar upp till vilken summa du själv vill, pengarna går oavsett till välgörenhet, bara en liten del går till sid ägarna men det är mer än förståeligt men resten går dit det ska.

Jag tackar för det synnerligt förträffliga invektivet "ungen" som 42-åring

Min kritik kvarstår, och Humblebundles tagline borde egentligen ha varit:

"Pay almost what you want for half of our games. Warning: You must pay at least $1.00 or more for Origin and Steam keys!"

- men, så öppen får man ju inte vara. När folk redan är på sidan handlar de friskt och greppet har funkat alldeles utmärkt.

Detta har inget med deras ädla motiv att göra, så sväva inte bort från vad jag påpekar som ambiguöst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Goda nyheter är att EA/Origin inte tar en spänn från priset. Tänkte först inte köpa då jag bestämt mig för att aldrig mer ge en krona till EA, men nu får jag överväga det ändå

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av walter_iego:

Det är klart man ska gnälla om man tycker något är "fel", det gör du säkert också när det kommer till plånboken. Deras "Pay what you want" är clickbait, för det gäller ju inte alla spelen. Man klickar in sig på sidan i tron att det är just det (i varje fall de som inte har varit på Humblebundle innan).

Det gör jag säkert! Men även om jag hade hållit med dig har jag en känsla av att jag hade kunnat leva med den fasansfulla insikten att ett av spelvärldens mest altruistiska företagsinitiativ faktiskt (indirekt) krävde att man skänkte en symbolisk summa pengar för att få en hög kvalitetsspel (allt som oftast?) till triviala priser.

Hoppas du överlever också! Kämpa!

12
Skriv svar