GTA V – se grafiska skillnaden mellan PS3, PS4 och pc i 4K

Inaktiv

vore väl droppen, om nån av er fann en påse diamanter eller en bag med pengar ute i skogen.

Medlem

Inte en enda pc masterrace kommentar i hela tråden..??


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Och som alltid syns fortfarande inte den största skillnaden, den måste upplevas ;). Hoppas det bara blir en någerlunda felfri launch. Känns som att de inte borde ha så många ursäkter nu när de skjutit upp datumet så många gånger.

Skrivet av firebird_79:

har precis beställt ny pc i delar intel 4790k 8gb 1600mhz 2st 970 gtx nu ska man spara till en 4k skärm

Även fast 4k är nice så skulle jag idag främst rekommendra en 1440p skärm med 144hz och g-sync eller freesync. Typ Asus Swift eller Acer Predator.

För utöver att man måste ha ganska stor skärm för att kunna se den stora skillnaden med 4k (över 30" skulle jag vilja ha), så är det även svårare att upp nå i 4k och få stabila 60fps. Plus destu större skärm ju längre ifrån måste man sitta, destu mindre ser man osv...

Sen utöver den otroligt mycket bättre responstiden så blir även bildkvaliten i en helt annan klass, när man använder g-sync/freesync i höga fps, speciellt när saker och ting rör på sig. Någonstans runt 75-90fps börjar man se rejäl skillnad och vid 100-140fps är det makalöst snyggt. 1440p 144fps är dock lite mer krävande än 4k 60fps, men det gör inte alls lika mycket om man får fps drops i den nivån, där 75-120fps är fortfarande väldigt, väldigt nice.

Svårt att visa dock, rekommenderar att kolla upp det i en butik eller hos någon kompis om du kan.

ah tack ska kolla up

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Perre80:

Och här är hen som får mig som gamer att skämmas varje gång man drar igång pc:n.

Troll finns överallt och du är inte ett dugg bättre.

För att jag gärna påpekar hur tröttsamt det är att höra all trolleri på FZ så fort det kommer till PC & konsoller, med tanke på att majoriteten av det härstammar från en enda person? En person som bevisligen trollar medvetet (läs tråden) och har gjort så under en längre period?

Du kanske borde läsa igenom denna nyhetstråd innan du kläcker ur dig dumheter. Alla har dock rätt till sin åsikt, även de tagna ur luften.
Skäms på du tycker jag, men förvänta dig inte att någon bryr sig.

Om warpgun hade förespråkat pc så hade du aldrig nämnt att han "trollat" Att du fokuserar din frustration på en som faktiskt ser positivt på konsolspelande är nått som är rätt barnsligt. Sen om du tycker att jag kläcker ur mig dumheter får stå för dig.

Att säga nått positivt om valet av plattform man spelar på har blivit att man trollar, att säga att tex driveclub är snyggare än nått som finns till pc är trollning etc. Och visst är jag också trött på pc vs konsol, och det har jag påpekat flera gånger.

Medlem
Skrivet av Perre80:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Perre80:

Och här är hen som får mig som gamer att skämmas varje gång man drar igång pc:n.

Troll finns överallt och du är inte ett dugg bättre.

För att jag gärna påpekar hur tröttsamt det är att höra all trolleri på FZ så fort det kommer till PC & konsoller, med tanke på att majoriteten av det härstammar från en enda person? En person som bevisligen trollar medvetet (läs tråden) och har gjort så under en längre period?

Du kanske borde läsa igenom denna nyhetstråd innan du kläcker ur dig dumheter. Alla har dock rätt till sin åsikt, även de tagna ur luften.
Skäms på du tycker jag, men förvänta dig inte att någon bryr sig.

Om warpgun hade förespråkat pc så hade du aldrig nämnt att han "trollat" Att du fokuserar din frustration på en som faktiskt ser positivt på konsolspelande är nått som är rätt barnsligt. Sen om du tycker att jag kläcker ur mig dumheter får stå för dig.

Att säga nått positivt om valet av plattform man spelar på har blivit att man trollar, att säga att tex driveclub är snyggare än nått som finns till pc är trollning etc. Och visst är jag också trött på pc vs konsol, och det har jag påpekat flera gånger.

Även Du får stå för dina åsikter, på samma sätt som alla andra. I det här fallet verkar du inte riktigt greppa att du i mina ögon är minst lika patetiskt med dina kommentarer som de troll som jag annars stör mig på.

Huruvida man förespråkar x eller y är irrelevant när det i slutändan bara leder till tjafs, här får jag hänvisa dig till att faktiskt läsa tråden.

Att du uttrycker trolleri som "säga nått positivt om valet av plattform" är något Du får stå för, du tror väl knappast att alla delar din syn?
Hoppas att du inte är så trångsynt för då kan du lika gärna sluta citera mig. En diskussion där man har förutbestämda meningar och anser sig ha rätten att applicera dessa som en generalitet leder aldrig någon vart.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Perre80:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Perre80:

Och här är hen som får mig som gamer att skämmas varje gång man drar igång pc:n.

Troll finns överallt och du är inte ett dugg bättre.

För att jag gärna påpekar hur tröttsamt det är att höra all trolleri på FZ så fort det kommer till PC & konsoller, med tanke på att majoriteten av det härstammar från en enda person? En person som bevisligen trollar medvetet (läs tråden) och har gjort så under en längre period?

Du kanske borde läsa igenom denna nyhetstråd innan du kläcker ur dig dumheter. Alla har dock rätt till sin åsikt, även de tagna ur luften.
Skäms på du tycker jag, men förvänta dig inte att någon bryr sig.

Om warpgun hade förespråkat pc så hade du aldrig nämnt att han "trollat" Att du fokuserar din frustration på en som faktiskt ser positivt på konsolspelande är nått som är rätt barnsligt. Sen om du tycker att jag kläcker ur mig dumheter får stå för dig.

Att säga nått positivt om valet av plattform man spelar på har blivit att man trollar, att säga att tex driveclub är snyggare än nått som finns till pc är trollning etc. Och visst är jag också trött på pc vs konsol, och det har jag påpekat flera gånger.

Även Du får stå för dina åsikter, på samma sätt som alla andra. I det här fallet verkar du inte riktigt greppa att du i mina ögon är minst lika patetiskt med dina kommentarer som de troll som jag annars stör mig på.

Huruvida man förespråkar x eller y är irrelevant när det i slutändan bara leder till tjafs, här får jag hänvisa dig till att faktiskt läsa tråden.

Att du uttrycker trolleri som "säga nått positivt om valet av plattform" är något Du får stå för, du tror väl knappast att alla delar din syn?
Hoppas att du inte är så trångsynt för då kan du lika gärna sluta citera mig. En diskussion där man har förutbestämda meningar och anser sig ha rätten att applicera dessa som en generalitet leder aldrig någon vart.

Gillar att du kalla folk patetisk, ta inte i så du spricker.

Jag delade med mig av min åsikt precis som du, och vad jag kan se så handlar tråden om den grafiska skillnaden i gta till dom olika plattformarna och inte hur en enskild individ "trollar".

Så om vi ska dra det till sin spets som sig bör så borde Du läst tråden innan du delar med dig av din åsikt. För så vitt jag kan se så är inget av det du sagt relaterat till artikeln. Nu är det frukost! Ha en underbar morgon/förmiddag.

Medlem
Skrivet av Perre80:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Perre80:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Perre80:

Och här är hen som får mig som gamer att skämmas varje gång man drar igång pc:n.

Troll finns överallt och du är inte ett dugg bättre.

För att jag gärna påpekar hur tröttsamt det är att höra all trolleri på FZ så fort det kommer till PC & konsoller, med tanke på att majoriteten av det härstammar från en enda person? En person som bevisligen trollar medvetet (läs tråden) och har gjort så under en längre period?

Du kanske borde läsa igenom denna nyhetstråd innan du kläcker ur dig dumheter. Alla har dock rätt till sin åsikt, även de tagna ur luften.
Skäms på du tycker jag, men förvänta dig inte att någon bryr sig.

Om warpgun hade förespråkat pc så hade du aldrig nämnt att han "trollat" Att du fokuserar din frustration på en som faktiskt ser positivt på konsolspelande är nått som är rätt barnsligt. Sen om du tycker att jag kläcker ur mig dumheter får stå för dig.

Att säga nått positivt om valet av plattform man spelar på har blivit att man trollar, att säga att tex driveclub är snyggare än nått som finns till pc är trollning etc. Och visst är jag också trött på pc vs konsol, och det har jag påpekat flera gånger.

Även Du får stå för dina åsikter, på samma sätt som alla andra. I det här fallet verkar du inte riktigt greppa att du i mina ögon är minst lika patetiskt med dina kommentarer som de troll som jag annars stör mig på.

Huruvida man förespråkar x eller y är irrelevant när det i slutändan bara leder till tjafs, här får jag hänvisa dig till att faktiskt läsa tråden.

Att du uttrycker trolleri som "säga nått positivt om valet av plattform" är något Du får stå för, du tror väl knappast att alla delar din syn?
Hoppas att du inte är så trångsynt för då kan du lika gärna sluta citera mig. En diskussion där man har förutbestämda meningar och anser sig ha rätten att applicera dessa som en generalitet leder aldrig någon vart.

Gillar att du kalla folk patetisk, ta inte i så du spricker.

Jag delade med mig av min åsikt precis som du, och vad jag kan se så handlar tråden om den grafiska skillnaden i gta till dom olika plattformarna och inte hur en enskild individ "trollar".

Så om vi ska dra det till sin spets som sig bör så borde Du läst tråden innan du delar med dig av din åsikt. För så vitt jag kan se så är inget av det du sagt relaterat till artikeln. Nu är det frukost! Ha en underbar morgon/förmiddag.

Poängen är snarare hur patetiskt du har fått diskussionen att bli genom att känna behovet av att citera mig från allra början. Vad förväntar du dig egentligen? Det är då vad jag kan se.

Du verkar inte riktigt förstå att jag, och förmodligen andra, både förr och i nuläget ställer mig obrydd till dina åsikter. Varför tror du att jag inte citerade någon i mitt ursprungliga inlägg?
Om man drar det till sitt spets, så ser man att på grund av det som du har gjort så är tråden numera fylld med kjäbbel.
Detsamma.

Edit: Äh. Nu tycker jag vi rundar av det här diskussionen och tar och spelar lite GTA V istället. Hur låter det?

Medlem
Skrivet av firebird_79:

har precis beställt ny pc i delar intel 4790k 8gb 1600mhz 2st 970 gtx nu ska man spara till en 4k skärm

Blir väl ett tag på a-kassa...

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av firebird_79:

har precis beställt ny pc i delar intel 4790k 8gb 1600mhz 2st 970 gtx nu ska man spara till en 4k skärm

Blir väl ett tag på a-kassa...

hehe nej nej jag jobbar

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Next gen ser nice ut (PC 4k)

4K är nuvarande gen för pc.....

Next gen för pc är 6k eller 12k, när det gäller skärmupplösningar.

Skriv svar