Vilken mobil ska jag välja?

Medlem
Vilken mobil ska jag välja?

Hej alla Sweclockers

Jag har behöver en ny mobil det ska vara en Android. Jag vill gärna ha en bra bild och bra ljud och helst ett bra batteri som håller länge inte som min Iphone 5 som dör hela tiden. Jag spelar nästan inget på mobilen det ända jag gör är att kolla på serier och youtube det är därför jag vill ha en mobil med bra ljud och bild.

Jag har kollar på Nexus 5 den ser mycket lovande ut men några säger att batteriet är uselt medans andra säger att batteriet kommer att räcka hela dagen, har någon nån erfarenhet av mobilen?

Jag är öppen till alla förslag
Min budget ligger på 3000kr jag är ganska fattig och det här är vad jag har lyckats jobba ihop

Tack i förhand

Medlem

Låter som att Oneplus One kan vara något för dig.

https://oneplus.net/se/one

Medlem

Sony Z3 ligger bara ett par hundralappar över budget och skall ha fantastisk batteritid. Värt att kolla in (även om menyerna laggar på som vanligt med Android-skräpet).

Medlem
Skrivet av Goldenpants:

Jag har kollar på Nexus 5 den ser mycket lovande ut men några säger att batteriet är uselt medans andra säger att batteriet kommer att räcka hela dagen, har någon nån erfarenhet av mobilen?

Beror på vad du gör på mobilen. Sitter du och pillar kommer den inte räcka länge.
Jag kollar börsen och surfar runt lite rätt regelbundet med många uppdateringar och då äter det rätt mycket batteri, men eftersom jag har en Note 4 räcker det ändå hela dagen.
Hade jag haft en Nexus 6 eller en iPhone hade min mobil varit död rätt snabbt.

Allt beror på hur ofta du använder mobilen, till vad du använder mobilen osv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av kebbe:

Sony Z3 ligger bara ett par hundralappar över budget och skall ha fantastisk batteritid. Värt att kolla in (även om menyerna laggar på som vanligt med Android-skräpet).

Har den bra bild och bra ljud, jag kollar bara på serier och lyssnar på musik

Medlem
Skrivet av farah.hamadi:
Skrivet av kebbe:

Sony Z3 ligger bara ett par hundralappar över budget och skall ha fantastisk batteritid. Värt att kolla in (även om menyerna laggar på som vanligt med Android-skräpet).

Har den bra bild och bra ljud, jag kollar bara på serier och lyssnar på musik

HTC One M7/M8 har fantastiskt ljud genom högtalarna och Samsungs mobiler med OLED har utan tvekan bästa skärmarna på marknaden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av farah.hamadi:
Skrivet av kebbe:

Sony Z3 ligger bara ett par hundralappar över budget och skall ha fantastisk batteritid. Värt att kolla in (även om menyerna laggar på som vanligt med Android-skräpet).

Har den bra bild och bra ljud, jag kollar bara på serier och lyssnar på musik

HTC One M7/M8 har fantastiskt ljud genom högtalarna och Samsungs mobiler med OLED har utan tvekan bästa skärmarna på marknaden.

Hur är det med batteritiden och bilden :)?

Medlem
Skrivet av farah.hamadi:
Skrivet av kebbe:

Sony Z3 ligger bara ett par hundralappar över budget och skall ha fantastisk batteritid. Värt att kolla in (även om menyerna laggar på som vanligt med Android-skräpet).

Har den bra bild och bra ljud, jag kollar bara på serier och lyssnar på musik

Ljudet beror ju på dina lurar (finns ingen mobil med bra högtalare) men bilden skall ju vara baserad på Sonys Bravia-paneler och är riktigt bra, bland de bättre displayerna just nu i min mening.

Medlem

Jag äger en Z3 och måste säga att jag är helnöjd. Batteriet är något av det bättre. Kameran är den bästa jag har haft (ägt Iphone 5, Samsung Galaxy note) och bilden på skärmen är helt okej


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Goldenpants:

Hej alla Sweclockers

Jag har behöver en ny mobil det ska vara en Android. Jag vill gärna ha en bra bild och bra ljud och helst ett bra batteri som håller länge inte som min Iphone 5 som dör hela tiden. Jag spelar nästan inget på mobilen det ända jag gör är att kolla på serier och youtube det är därför jag vill ha en mobil med bra ljud och bild.

Jag har kollar på Nexus 5 den ser mycket lovande ut men några säger att batteriet är uselt medans andra säger att batteriet kommer att räcka hela dagen, har någon nån erfarenhet av mobilen?

Jag är öppen till alla förslag
Min budget ligger på 3000kr jag är ganska fattig och det här är vad jag har lyckats jobba ihop

Tack i förhand

Jag använder mig utav en Nexus 5 sedan i julas och jag är hur nöjd som helst med den. Batteritiden räcker lugnt en hel dag sålänge du inte sitter och kollar youtube/spelar tunga spel hela tiden. Sen tycker jag också att designen på den svarta versionen är hur läcker som helst, vilket är ett plus för mig

Medlem

Tar och återupplivar denna tråd. Är också på jakt efter en ny mobil med Android. Vill inte ha det senaste, utan en prisvärd modell som inte är helt efterbliven.

Tips? Vill kunna göra allt man kan på de senaste modellerna, men det behöver inte gå lika snabbt.

Medlem
Skrivet av Ronald:

Tar och återupplivar denna tråd. Är också på jakt efter en ny mobil med Android. Vill inte ha det senaste, utan en prisvärd modell som inte är helt efterbliven.

Tips? Vill kunna göra allt man kan på de senaste modellerna, men det behöver inte gå lika snabbt.

Ja du.. Börjar bli ett träsk av billiga Androidlurar just nu. Verkar som alla håller på att göra billiga (och bra) Androidlurar. Jag rek att du kollar lite här http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/

Swedroid är den bästa svenska sidan inom nyheter och info om Android. Deras tester är mycket ingående så där lär du hitta en del intressant


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Ronald:

Tar och återupplivar denna tråd. Är också på jakt efter en ny mobil med Android. Vill inte ha det senaste, utan en prisvärd modell som inte är helt efterbliven.

Tips? Vill kunna göra allt man kan på de senaste modellerna, men det behöver inte gå lika snabbt.

Ja du.. Börjar bli ett träsk av billiga Androidlurar just nu. Verkar som alla håller på att göra billiga (och bra) Androidlurar. Jag rek att du kollar lite här http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/

Swedroid är den bästa svenska sidan inom nyheter och info om Android. Deras tester är mycket ingående så där lär du hitta en del intressant

Den sidan kände jag inte till, tack så mycket!

1
Skriv svar