Project Cars får imponerande 12K-upplösning till PC

Robot
Medlem
Project Cars får imponerande 12K-upplösning till PC

O vi ba, 4K är so old! Kom igen grandpa, var lite modern!

Medlem

Va!? Ingen 13k upplösning? Fan va besviken jag blev nu!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

4K är så last gen...

Medlem

Wtf, känns ju fan overkligt haha
Redan vid 1080p var jag rätt mättad på upplösningsjakten

Medlem

4K? Är det sånt där konsolbönderna fortfarande drömmer om? *Insert aristokratiskt överlägset skratt here*

Medlem

Nyhet från 2014?.. http://www.projectcarsgame.com/home/project-cars-in-12k-resol...
4K i 3skärms setup.. 4+4+4 =12. (Kanske kan kallas 12K, men det misstolkas lätt).
8K är tyngre än denna så kallade 12K.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Bennii:

4K? Är det sånt där konsolbönderna fortfarande drömmer om? *Insert aristokratiskt överlägset skratt here*

nej men det är väl något pc-bönderna drömmer om?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Tobbe:

(Nyhet från 2014?.. http://www.projectcarsgame.com/home/project-cars-in-12k-resol...
4K i 3skärms setup.. 4K+4K+4K =12. Sen döps det felaktigt till 12K...

Tänkte det när jag läste nyheten. Tråkigt när grundläggande kunskap saknas.

När jag kommer hem ska jag spela på min 2000hz tv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Bennii:

4K? Är det sånt där konsolbönderna fortfarande drömmer om? *Insert aristokratiskt överlägset skratt here*

nej men det är väl något pc-bönderna drömmer om?

Ja, i allra högsta grad. Som tur är finns det 4K-skärmar, snabb hårdvara och spel som supportar upplösningen om du vill uppfylla drömmen.

Och innan det spårar ur och du vänder taggarna utåt så vill jag påpeka att tonen i mitt ursprungliga inlägg var väldigt skämtsam.

Medlem

12K är fattigt... väntar på 40K.

Pixels for the Pixelgod!

Medlem

its over 9000...

Medlem

Såg väl en del youtube-videor på Richard Burns Rally som hade 3 skärmar. Kanske inte 3x4k men bra nog.

3x2k räcker nog riktigt bra det - för att inte säga 1x2k är bra.
Kom ihåg - 4k - det är vad man kör på videobaserade biografer. Vad man skall med det på skärm rakt framför näsan vet jag inte. Det är ju att kasta cpu åt grisarna.

Medlem

Jag nöjer mig med 1080 i några år till.

Medlem

Förstår inte vilka som har råd med 4k osv?

Medlem

Lätt race att vinna ju, bara att lägga till det som menyval och sedan skala UI.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av InfiniteTias:

Förstår inte vilka som har råd med 4k osv?

Entusiaster som är beredda att satsa pengar på sin hobby.

Medlem
Skrivet av Bennii:

4K? Är det sånt där konsolbönderna fortfarande drömmer om? *Insert aristokratiskt överlägset skratt here*

Dom drömmer väl om 1080p fortfarande. "Next-gen"

Medlem
Skrivet av InfiniteTias:

Förstår inte vilka som har råd med 4k osv?

Allting handlar om prioritering.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

(Nyhet från 2014?.. http://www.projectcarsgame.com/home/project-cars-in-12k-resol...
4K i 3skärms setup.. 4+4+4 =12. (Kanske kan kallas 12K, men det misstolkas lätt).
8K är tyngre än denna så kallade 12K.

av 3 st 4K skärmar blir det 12K i bredden i datorn.. dock följer ju inte höjden med riktigt ifall det hade vart standard med 12K


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

PS4 gameplay


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av RobbinC:
Skrivet av Tobbe:

(Nyhet från 2014?.. http://www.projectcarsgame.com/home/project-cars-in-12k-resol...
4K i 3skärms setup.. 4+4+4 =12. (Kanske kan kallas 12K, men det misstolkas lätt).
8K är tyngre än denna så kallade 12K.

av 3 st 4K skärmar blir det 12K i bredden i datorn.. dock följer ju inte höjden med riktigt ifall det hade vart standard med 12K

http://www.rtings.com/info/4k-ultra-hd-uhd-vs-1080p-full-hd-t...

Inaktiv

4K över tre skärmar^^

Medlem

Funderade först vad det var för onödig skit gimmick. Men 12k över 3 skärmar är det inga fel på. Om man gillar att spela på 3 skärmar dvs. Föredrar 1 stor skärm istället och där hade 12k varit lika nödvändigt som en mughållare.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Det kanske blir köp det där om recensioner inte säger total flopp i känsla. Kan bli både PS4 + PCars.

Gillar den realistiska dimman från vått väglag och ettriga F1-motorerna särskilt. Kände igen en bana från GT5 där, vilken det nu var som förebild.

Avstängd
Skrivet av ivanhoe68:

Va!? Ingen 13k upplösning? Fan va besviken jag blev nu!

Äh, ja ra?? Ja vill ha 1337k

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Funderade först vad det var för onödig skit gimmick. Men 12k över 3 skärmar är det inga fel på. Om man gillar att spela på 3 skärmar dvs. Föredrar 1 stor skärm istället och där hade 12k varit lika nödvändigt som en mughållare.

Varför inte 3st stora skärmar?

=D

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Funderade först vad det var för onödig skit gimmick. Men 12k över 3 skärmar är det inga fel på. Om man gillar att spela på 3 skärmar dvs. Föredrar 1 stor skärm istället och där hade 12k varit lika nödvändigt som en mughållare.

Var väl folk som sade samma sak om 1080p i början av 2000-talet men likväl är väldigt många tacksamma över att kunna lira äldre spel i moderna upplösningar idag.

Medlem

4k eller inte?
Jag minns utvecklingen av färgskrivare och kollade lite på upplösningar osv.

Ögat har mycket färre celler för färgseende än för B/W - tappar och stavar eller vad det heter. Så färgskrivare kunde ha mycket lägre upplösning i dpi och ge bra bild, än svartvit.

Tror det spelar in här också - meningslöst slöseri att ha så mycket färgpunkter på så liten yta.

Tänk igen - bioduk - och 4k är bra bild.

Det är mer hysteriskt jagande efter högre tal på ditten och datten - tekniknördar helt enkelt som vill kunna sägs
- "ja, du vet jag kör 4k, serrö".
- Aaaaaaaaaaah, göööööööör du?

och så skall alla vara imponerade.

12
Skriv svar