Så bra är prestandan i GTA V

Robot
Så bra är prestandan i GTA V

De första prestandatesterna visar hur pass bra Rockstar har hanterat pc-portningen.

#grand-theft-auto-iv, #max-payne-3, #grand-theft-auto-v


Medlem
Så bra är prestandan i GTA V

Flyter på bra för mig och mitt 970

Medlem

GTX680, ett drygt 3 år gammalt grafikkort, klarar 60fps i 1080p med MSAA.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

GTX680, ett drygt 3 år gammalt grafikkort, klarar 60fps i 1080p med MSAA.

Vad har du på de andra inställningarna?


signatur
Medlem

märks att spelet är väldigt bra optimerat är ingen konsoll port detta det var värt den långa väntan tycker jag. Kör medium och normal på dom flesta inställningar, har stängt av ssao och dom där extra grafikkrävande för mitt gtx 750 och spelet använder runt 1,5gb vram i 1080 upplösning.

Medlem

Har utmärkt prestanda med ett GTX970 - men måste fråga, vad är den stora skillnaden mellan High och Very High? Försöker hitta någon större skillnad men tycks inte se någon. Hittar inga artiklar eller videor på det som visar en bra jämförelse heller (är inte hemma för tillfället så kan inte utföra ett test på egen hand).

Någon som testat att jämföra High och Very High inställningarna? (Inte något under "Advanced Graphics" alltså)

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:

GTX680, ett drygt 3 år gammalt grafikkort, klarar 60fps i 1080p med MSAA.

Vad har du på de andra inställningarna?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:

GTX680, ett drygt 3 år gammalt grafikkort, klarar 60fps i 1080p med MSAA.

Vad har du på de andra inställningarna?

Jag syftade på Guru3D-testet som ni tog bilden från. De fick 61fps average med GTX680. Deras inställningar i övrigt verkar vara en mix av High och Very High enligt artikeln.

Medlem

GTX 980 maxade jag alt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:

GTX680, ett drygt 3 år gammalt grafikkort, klarar 60fps i 1080p med MSAA.

Vad har du på de andra inställningarna?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:

GTX680, ett drygt 3 år gammalt grafikkort, klarar 60fps i 1080p med MSAA.

Vad har du på de andra inställningarna?

Jag syftade på Guru3D-testet som ni tog bilden från. De fick 61fps average med GTX680. Deras inställningar i övrigt verkar vara en mix av High och Very High enligt artikeln.

Ah!


signatur
Medlem

Flyter på oväntat bra i 1920x1080 på mitt 760 GTX Har ändå ökat inställningarna en bit, gillar verkligen grafen som visar hur mycket graffeminne du kommer använda (in game då).


signatur

I drank what?

Testpilot

1080p med mitt 980 rullar på klockrent med det mesta på högsta.
Ställt ner shadows lite och har bara 2xMSAA

Ruskigt nöjd med deras PC port , över förväntan bra portat.

känns som mitt 680 inte kommer hålla 60fps i 1080p på max.. blir ingen uppgradering från ps4-verisionen utan titan x eller 980

Medlem

Självsitter jag på en HD 7670 M, laddningstiderna är fruktansvärda med processorn jag har och objekten i spelet har svårt att lyckas laddas i tid. Men flyter det gör det

Medlem

Blir sugen på en riktigt kraftfull dator nu! Någon som vet ungefär hur mycket det skulle kosta att bygga en burk som klarar alla maxinställningat med hög framerate?

Medlem

Flyter som en gud på mitt gamla 680. Kör väl främst high samt endast FxAA. Stabila 75-80 fps

Medlem
Skrivet av Scatterbrain:

Blir sugen på en riktigt kraftfull dator nu! Någon som vet ungefär hur mycket det skulle kosta att bygga en burk som klarar alla maxinställningat med hög framerate?

runt 14k tror jag. Beror på vilket grafikkort du väljer. De andra delarna är ganska självklara.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Spelet flyter fint, bra port, vissa märkliga saker dock. Hade problem med mirco stuttering, det försvann med Vsync OFF i spelet. Spelet hamnar ibland i 15 fps läge efter en längre tids spelande, många verkar tydligen ha problem med detta, att spelet börjar hacka efter ett tag. Mouse input lag försvann med att sätta mouse settings till Direct Input (jag rekommenderar). När man ska sikta och skjuta så tar det en tid för "blurret" att försvinna vilket gör att man inte hinner/kan skjuta på fienderna, någon som vet vilken inställning?

Skrivet av Propy:
Skrivet av Scatterbrain:

Blir sugen på en riktigt kraftfull dator nu! Någon som vet ungefär hur mycket det skulle kosta att bygga en burk som klarar alla maxinställningat med hög framerate?

runt 14k tror jag. Beror på vilket grafikkort du väljer. De andra delarna är ganska självklara.

kanske i 640*480
.
om man vill köra spelet i 4k med framerate som aldrig går under 60, så 45000kr

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Scatterbrain:

Blir sugen på en riktigt kraftfull dator nu! Någon som vet ungefär hur mycket det skulle kosta att bygga en burk som klarar alla maxinställningat med hög framerate?

runt 14k tror jag. Beror på vilket grafikkort du väljer. De andra delarna är ganska självklara.

kanske i 640*480
.
om man vill köra spelet i 4k med framerate som aldrig går under 60, så 45000kr

Haha jag tror inte han menade så himla överdrivet... Tänk lite. 14k hade räckt gott och väl.

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Scatterbrain:

Blir sugen på en riktigt kraftfull dator nu! Någon som vet ungefär hur mycket det skulle kosta att bygga en burk som klarar alla maxinställningat med hög framerate?

runt 14k tror jag. Beror på vilket grafikkort du väljer. De andra delarna är ganska självklara.

kanske i 640*480
.
om man vill köra spelet i 4k med framerate som aldrig går under 60, så 45000kr

Hehe nä. Datorn går väl på 8-10 tusen, sen får du köpa två grafik kort eller ett TitanX, då är du uppe i 20 tusen. Sen får du köpa en 4k skärm, så ca. 25 tusen? Eller mer :P. 4k är en dyr historia.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Scatterbrain:

Blir sugen på en riktigt kraftfull dator nu! Någon som vet ungefär hur mycket det skulle kosta att bygga en burk som klarar alla maxinställningat med hög framerate?

runt 14k tror jag. Beror på vilket grafikkort du väljer. De andra delarna är ganska självklara.

kanske i 640*480
.
om man vill köra spelet i 4k med framerate som aldrig går under 60, så 45000kr

Hehe nä. Datorn går väl på 8-10 tusen, sen får du köpa två grafik kort eller ett TitanX, då är du uppe i 20 tusen. Sen får du köpa en 4k skärm, så ca. 25 tusen? Eller mer :P. 4k är en dyr historia.

ok, jag räknade inte med 4k. Men jag tror man klarar sig på mitt pris om man kör 1080.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Scatterbrain:

Blir sugen på en riktigt kraftfull dator nu! Någon som vet ungefär hur mycket det skulle kosta att bygga en burk som klarar alla maxinställningat med hög framerate?

runt 14k tror jag. Beror på vilket grafikkort du väljer. De andra delarna är ganska självklara.

fast det där är nog väldigt klumpigt räknat. 6 tusen skulle jag säga. För jag antar du redan äger monitor, mus, tangentbord och säkert någon h-disk. säkert en låda med? Isf köper du ett uppgraderingspaket från exempelvis inet för 2500kr en AMD A8 Räcker så det blir över i cpu väg. Sen köper du ett redigt nät agg för säg 700 å då finns säkert billigare. sen ett graffe säg ett 960 för 2600kr. så saftigare än så behöver det inte kosta för att kunna få lira spel på en kraftig pc

Medlem

Jag sitter på två GTX670, så då blir det väl 60 förhoppningsvis.

Medlem

Funkade kanon detta

Skrivet av Saurfange:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Scatterbrain:

Blir sugen på en riktigt kraftfull dator nu! Någon som vet ungefär hur mycket det skulle kosta att bygga en burk som klarar alla maxinställningat med hög framerate?

runt 14k tror jag. Beror på vilket grafikkort du väljer. De andra delarna är ganska självklara.

fast det där är nog väldigt klumpigt räknat. 6 tusen skulle jag säga. För jag antar du redan äger monitor, mus, tangentbord och säkert någon h-disk. säkert en låda med? Isf köper du ett uppgraderingspaket från exempelvis inet för 2500kr en AMD A8 Räcker så det blir över i cpu väg. Sen köper du ett redigt nät agg för säg 700 å då finns säkert billigare. sen ett graffe säg ett 960 för 2600kr. så saftigare än så behöver det inte kosta för att kunna få lira spel på en kraftig pc

Sen beror det ju på vad det är för monitor också...har han som jag 3440x1440 upplösning så krävs det nog mer än ett 960 kort (fast det gick förvänadsvärt bra med mitt Evga 780ti sc kort. Har 60fps..men vette fan vad jag har för grafikinställningar det flyter, så jag har ingen anledning att ändra något

Medlem

Trodde aldrig Rockstar skulle göra en sådan bra PC version efter GTA4. Iofs var Max Payne 3 riktigt bra gjort till PC.

Jag är helt mållös. Vilket fantastiskt spel. Jag är så jävla glad jag väntade med att lira detta tills det kom till PC!

Flyter på så jävla bra på very high! Riktigt snyggt spel!

Hatten av till Rockstjärnorna!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

1920x1080
2x780 8xMSAA allt maxat förutom Shadows som är på Medel..

Medlem

droppar till 45 fps i trafik med mitt evga 980 gtx med optimala inställningar enligt geforce experince och ligger runt 70 75 "idle mode" i4770 3.5 ghz kanske är för vek? och det är i 1080p

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:

Flyter på oväntat bra i 1920x1080 på mitt 760 GTX Har ändå ökat inställningarna en bit, gillar verkligen grafen som visar hur mycket graffeminne du kommer använda (in game då).

Den var med i GTA IV också, va? Vill minnas att jag tyckte den var skitskön. Hur bra den stämde är en annan fråga...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:

GTX680, ett drygt 3 år gammalt grafikkort, klarar 60fps i 1080p med MSAA.

Vad har du på de andra inställningarna?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:

GTX680, ett drygt 3 år gammalt grafikkort, klarar 60fps i 1080p med MSAA.

Vad har du på de andra inställningarna?

Jag syftade på Guru3D-testet som ni tog bilden från. De fick 61fps average med GTX680. Deras inställningar i övrigt verkar vara en mix av High och Very High enligt artikeln.

Ah!

Tycker inte man ska lita på detta, kör själv med 680 (tyckte jag fick stuttering med SLI) och en i7 5730 6 core, kör allt på medium för att kunna få användning av min 144hz, men fpsen varierar väldigt mycket, har tom varit nere i 45-50FPS när man kör snabbt inne i staden då det händer mycket.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Jag sitter på GTX 670 (2GB ), spelet verkar bra, men är ospelbart (subjektivt förstås) vid Very High. Har därför lagt ner och väntar på vad Radeon och Nvidia har att komma med i sommar. Annars får det bli Pascal nästa år

12
Skriv svar