Betala vad du vill för klassiska EA-spel

Medlem

Ahhhh, MOHAA. Ett av de bästa FPS som har gjorts. Skulle va skönt om MOHPA fanns också på Orgin.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av walter_iego:

Det är klart man ska gnälla om man tycker något är "fel", det gör du säkert också när det kommer till plånboken. Deras "Pay what you want" är clickbait, för det gäller ju inte alla spelen. Man klickar in sig på sidan i tron att det är just det (i varje fall de som inte har varit på Humblebundle innan).

Det gör jag säkert! Men även om jag hade hållit med dig har jag en känsla av att jag hade kunnat leva med den fasansfulla insikten att ett av spelvärldens mest altruistiska företagsinitiativ faktiskt (indirekt) krävde att man skänkte en symbolisk summa pengar för att få en hög kvalitetsspel (allt som oftast?) till triviala priser.

Hoppas du överlever också! Kämpa!

Bli inte arg för att jag står på din sida, dessutom tycker jag ironi serveras bäst när den kommer lite oväntat, inte som en harang och ett pejorativ på slutklämmen.

"Altruistiskt företagsiniativ"?

Det är en paradox, inte ens "Röda Korset" kan skriva under något sådant. Om du tror på det måste jag citera syskonen
Wachowski:

"The Matrix has you ..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av walter_iego:

Bli inte arg för att jag står på din sida, dessutom tycker jag ironi serveras bäst när den kommer lite oväntat, inte som en harang och ett pejorativ på slutklämmen.

Var lugn, du missuppfattade. Det var inte ironi, det var sarkasm.

Skrivet av walter_iego:

"Altruistiskt företagsiniativ"?

Det är en paradox, inte ens "Röda Korset" kan skriva under något sådant. Om du tror på det måste jag citera syskonen
Wachowski:

"The Matrix has you ..."

Det är inte ett altruistiskt initiativ i grunden. Jag nämnde specifikt företagsinitiativ för att sätta det i ett sammanhang. Ergo: det är en altruistisk företagsdesign, då företaget inte är den part som gynnas i första eller ens andra hand. Inte för att det hade rört mig i ryggen om så inte var fallet - vem bryr sig om någon blir rik på en god sak, liksom.

Jag trodde resonemanget var uppenbart. Det hade det nog varit om du lät det sjunka in (och kanske t.o.m bemöta argumentet) istället för att försöka komma med en snabb ordmärkning till replik.

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av walter_iego:

Bli inte arg för att jag står på din sida, dessutom tycker jag ironi serveras bäst när den kommer lite oväntat, inte som en harang och ett pejorativ på slutklämmen.

Var lugn, du missuppfattade. Det var inte ironi, det var sarkasm.

Skrivet av walter_iego:

"Altruistiskt företagsiniativ"?

Det är en paradox, inte ens "Röda Korset" kan skriva under något sådant. Om du tror på det måste jag citera syskonen
Wachowski:

"The Matrix has you ..."

Det är inte ett altruistiskt initiativ i grunden. Jag nämnde specifikt företagsinitiativ för att sätta det i ett sammanhang. Ergo: det är en altruistisk företagsdesign, då företaget inte är den part som gynnas i första eller ens andra hand. Inte för att det hade rört mig i ryggen om så inte var fallet - vem bryr sig om någon blir rik på en god sak, liksom.

Jag trodde resonemanget var uppenbart. Det hade det nog varit om du lät det sjunka in (och kanske t.o.m bemöta argumentet) istället för att försöka komma med en snabb ordmärkning till replik.

Nej, nej, du vinner. Jag kryper bort med svansen mellan benen ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av walter_iego:

Betala vad du vill, men betala minst 4.48 USD för att låsa upp ...

Haha.

Du får ju DA Origins, Peggle, Dead Space 2, Medal of Honor och Generals för det pris du själv väljer.

Sen får du Plants vs Zombies, DA 2 mm om du betalar över medel.

Jo, det fattar alla. Förstår du inte att de luras för att locka till sig folk ändå ...

Om nu alla fattar det hur kan de då luras...? Visst, det kanske lockar till merköp men tycker fortfarande att en hel hög spel för sådana småpengar, varav du kan skänka allt till välgörenhet om du så vill, är ett ganska okej alternativ. Även med lockvaror är Humble Bundle överlag ett av de bästa alternativen där ute. Om man nu tycker att lockvaror är så förkastligt så finns det ju betydligt värre exempel att ta upp just den principen på. Kunde ju vara positivare att fokusera på det som faktiskt är bra i detta fall då det är betydligt viktigare. Men det är bara min åsikt.

Gen
Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

De som gnäller har nog aldrig handlat från Humble Bundle...eller tycker inte om att skänka pengar till välgörande ändamål. Billiga spel och skänka pengar till en god sak...funkar för mig.

Exakt, setupen som Humble Bundle kör har sett likadan ut väldigt väldigt länge. Många missar att man får extremt mycket spel för pengarna även om man betalar de ynka kronorna för att komma till nästa nivå.

Medlem

Tycker att det är positivt att även Origin/EA börjat ha lite mera reor och kampanjer och sånt. Annars är de ju inte så billiga. Att syftet i slutänden säkert är att få flera att använda Origin och få folk att köpa mera EA-spel är ju givet men det är ju inget konstigt. Företag måste ju gå med vinst.

12
Skriv svar