GTA V till pc – så fixar du lanseringsproblemen

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av NympH:

Eller så väntar man tills alla buggar är fixade och köper spelet för halva priset.

Skrivet av Newklear:

Haha, vad var det jag sa?

Väntar tills att förhandsköparna fått betatesta klart och spelet hamnar på rea.

Det är ju knappt några buggar i spelet. Det är en riktigt välgjord port och WOW vilken gamebreaking bug då... Ditt fordon har försvunnit eller behöver du kanske ändra ditt namn på windows, BUHU. Jämfört med alla andra spel det senaste året är pc versionen av gta v 10/10

Lugn nu.. Klart 40+ arna här på fz ska få grina ut lite först med sina ursäkter som bara döljer hur snåla dom är.
Det fanns bara ett enda bugg i denna launch.. Och det var att åäö inte funkar som windows konto, skapa ett nytt som heter admin och allt bra.

Det gör vi gärna, så snorungar som du kan flasha pappas kreditkort och visa hur mycket pengar du inte har.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av zobino:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av NympH:

Eller så väntar man tills alla buggar är fixade och köper spelet för halva priset.

Skrivet av Newklear:

Haha, vad var det jag sa?

Väntar tills att förhandsköparna fått betatesta klart och spelet hamnar på rea.

Det är ju knappt några buggar i spelet. Det är en riktigt välgjord port och WOW vilken gamebreaking bug då... Ditt fordon har försvunnit eller behöver du kanske ändra ditt namn på windows, BUHU. Jämfört med alla andra spel det senaste året är pc versionen av gta v 10/10

Lugn nu.. Klart 40+ arna här på fz ska få grina ut lite först med sina ursäkter som bara döljer hur snåla dom är.
Det fanns bara ett enda bugg i denna launch.. Och det var att åäö inte funkar som windows konto, skapa ett nytt som heter admin och allt bra.

Det gör vi gärna, så snorungar som du kan flasha pappas kreditkort och visa hur mycket pengar du inte har.

Medlem

Uppstarts bild i 1 sek...sen nada...som så många andra tydligen, det är ju för ´j-ligt!!!

Medlem

Någon här som klarar spela det i maximal grafik och 4k?

Medlem

Jag är förvånad över hur bra denna launch har varit, att man ens kunnat spela GTA;O på samma natt som det lanserades är helt otroligt.

Sen att spelet flyter på otroligt bra och ser otroligt bra med låga krav på hårdvaran är också otroligt.

Medlem

Jag har inte haft några som helst problem.
Flyter på jäkligt bra, ser jäkligt snyggt ut och är underbart kul.
Och då har jag spelat en hel del på 360 versionen då den kom ut,


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Köpte spelet på skiva (skivor), tog typ två timmar att installera med mig sega dvd-läsare, och sen så ska man ladda ner typ 5gb från deras jäkla server ändå, gick fort i början, men nu går det i runt 40-50kb/s och jag förlorar connection lite då och då, kul! (finns värre problem i världen/livet förvisso, men ändå lite småstörande, tycker synd om de som måste tanka ner hela jäkla spelet via rockstar, man skulle kört på steam).

Medlem

Brukar få runt 30-50Mbyte/s i download mot Origin och (vissa) steam spel men just ett poppis spel som GTA ligger jag på runt 1-7Mbyte/s - rena rama stenåldern (ja jag menar Mbyte/s inte Mbit/s)

Medlem

Ja, det går ju inte fort att ladda patchen... "server lost", hela tiden, och 9 timmar kvar.
Trodde att jag skulle sitta och spela nu.


signatur

autograph

Medlem

kan ha hittat en lösning men vet inte om det funkar i längden:)

Startade om datorn och nedladdningen gick upp igen:)

Jädrar den här gången har R lyckats


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Fungerar perfa hos mig via steam. Inte ett endaste problem utöver extra ingame cash, hade hoppats på att det var optional

Låg i förövrigt en stabil hastighet på ~25MB/sec när jag laddade ner det med steam, tråkigt för folk som måste ladda ner det via Rockstar. I feel for yah.

Medlem

"Connection to download server lost. Reconnecting..."
Nu är det bara ca 13 timmar kvar av patchen, stod det senast.
Halva kvar.
Trist! Varför?


signatur

autograph

Medlem

Tråkigt att det inte går att ladda ner patchen på ett snabbare alternativt sätt än Social Club.
Den är ju bara på ca 4 GB.
När jag nu äntligen har GTA V, men inte kan spela det, så känns det så ... snopet.
Antiklimax.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

"Connection to download server lost. Reconnecting..."
Nu är det bara ca 13 timmar kvar av patchen, stod det senast.
Halva kvar.
Trist! Varför?

Därför att deras serverkapacitet inte pallar trycket av alla som laddar ner samtidigt. Underdimensionerat. Detta är naturligtvis inte bra någonstans. Jag köpte med den fysiska versionen, och håller ännu på med att få ned patchen på 5 Gb. Med min 100 lina ligger jag inte i mer än 15-20 kb/sek ner just nu. Riktigt jävla kasst! Grattis alla ni som köpte spelet digitalt istället via Steam, även om det blev lite dyrare. Gav 449 kr för den fysiska utgåvan hos Media Markt.

Medlem
Skrivet av devilrat:
Skrivet av autograph:

"Connection to download server lost. Reconnecting..."
Nu är det bara ca 13 timmar kvar av patchen, stod det senast.
Halva kvar.
Trist! Varför?

Därför att deras serverkapacitet inte pallar trycket av alla som laddar ner samtidigt. Underdimensionerat. Detta är naturligtvis inte bra någonstans. Jag köpte med den fysiska versionen, och håller ännu på med att få ned patchen på 5 Gb. Med min 100 lina ligger jag inte i mer än 15-20 kb/sek ner just nu. Riktigt jävla kasst! Grattis alla ni som köpte spelet digitalt istället via Steam, även om det blev lite dyrare. Gav 449 kr för den fysiska utgåvan hos Media Markt.

Köpa digitalt gör man inte på Steam...


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av devilrat:
Skrivet av autograph:

"Connection to download server lost. Reconnecting..."
Nu är det bara ca 13 timmar kvar av patchen, stod det senast.
Halva kvar.
Trist! Varför?

Därför att deras serverkapacitet inte pallar trycket av alla som laddar ner samtidigt. Underdimensionerat. Detta är naturligtvis inte bra någonstans. Jag köpte med den fysiska versionen, och håller ännu på med att få ned patchen på 5 Gb. Med min 100 lina ligger jag inte i mer än 15-20 kb/sek ner just nu. Riktigt jävla kasst! Grattis alla ni som köpte spelet digitalt istället via Steam, även om det blev lite dyrare. Gav 449 kr för den fysiska utgåvan hos Media Markt.

Köpa digitalt gör man inte på Steam...

Varför inte?

Inaktiv

Finner knappt ord hur VIDRIGT nära denna titel släpps så nära Witcher 3. Borde varit ett kvartal bakåt.

Medlem

Köpte det på cdon för 499 kr.
Kostar 599,99 € på Steam.
Har fortfarande inte fått ner patchen från "Social Club".
10 timmar kvar står det just nu...

Jag kan inte beskriva frustrationen och besvikelsen.


signatur

autograph

Medlem

Äsch, nu har jag tappat lusten.
Skiter nog i det till PC.
Köper en PS3 i morgon.

...
NOT!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Köpte det på cdon för 499 kr.
Kostar 599,99 € på Steam.
Har fortfarande inte fått ner patchen från "Social Club".
10 timmar kvar står det just nu...

Jag kan inte beskriva frustrationen och besvikelsen.

GMG, 31 pund eller cirka 400kr. Iaf som VIP.

Mitt spel kraschar för BEX64, men har inte direkt bråttom och spela då det är arbetet som tar upp hela veckan.
Lite klantigt är det gjort av dom iaf.

Medlem
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av devilrat:
Skrivet av autograph:

"Connection to download server lost. Reconnecting..."
Nu är det bara ca 13 timmar kvar av patchen, stod det senast.
Halva kvar.
Trist! Varför?

Därför att deras serverkapacitet inte pallar trycket av alla som laddar ner samtidigt. Underdimensionerat. Detta är naturligtvis inte bra någonstans. Jag köpte med den fysiska versionen, och håller ännu på med att få ned patchen på 5 Gb. Med min 100 lina ligger jag inte i mer än 15-20 kb/sek ner just nu. Riktigt jävla kasst! Grattis alla ni som köpte spelet digitalt istället via Steam, även om det blev lite dyrare. Gav 449 kr för den fysiska utgåvan hos Media Markt.

Köpa digitalt gör man inte på Steam...

Varför inte?

För de är väldigt dyra. Bättre att köpa Steam nycklar på välförtrodda siter som är billigare, tex www.greenmangaming.com


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av devilrat:
Skrivet av autograph:

"Connection to download server lost. Reconnecting..."
Nu är det bara ca 13 timmar kvar av patchen, stod det senast.
Halva kvar.
Trist! Varför?

Därför att deras serverkapacitet inte pallar trycket av alla som laddar ner samtidigt. Underdimensionerat. Detta är naturligtvis inte bra någonstans. Jag köpte med den fysiska versionen, och håller ännu på med att få ned patchen på 5 Gb. Med min 100 lina ligger jag inte i mer än 15-20 kb/sek ner just nu. Riktigt jävla kasst! Grattis alla ni som köpte spelet digitalt istället via Steam, även om det blev lite dyrare. Gav 449 kr för den fysiska utgåvan hos Media Markt.

Köpa digitalt gör man inte på Steam...

Varför inte?

För de är väldigt dyra. Bättre att köpa Steam nycklar på välförtrodda siter som är billigare, tex www.greenmangaming.com

Vill bara påpeka att GTA 5 nycklarna på greenmangaming inte är Steamnycklar. Du får ladda ner hela 60GB + 5GB patch direkt från Social Club i 5-500kb/s med 100/100 lina.

Hade nu hellre betalat 200 spänn extra och få ner det på en kvart på Steam. Det pengar jag trodde jag skulle spara kommer ju på en ökad elräkning istället.

Medlem

GMG var bara ett exempel. Om du låter datorn stå på utan skärm över natten för nedladdning som jag gjorde, så är det som att låta en glödlampa stå på, eftersom datorn till 99% idlar. Jag lovar, jag betalade inte 200:- i el för att få ner den, eftersom vår normala elräkning ligger runt 350:- och då använder vi mycket elektronik. Jag gissar jag betalade runt 5-10:- extra. Ooooh, scary electricity bill!


signatur

I drank what?

Medlem

Har inte haft några "gamebreaking" buggar hittills som tur är. Hade några lustiga buggar där jag fick "Mission Failed" i Benchmark då flygplanet i testet flög för långt bort från mig - sedan kastade det in mig på en slumpmässig plats någonstans utan möjligheten att avbryta sessionen. Fick mig att skratta bara, big deal.

En annan bug var Online när jag upptäckte att en motorcykel kunde köra upp för byggnader i 90 graders vinkel. Det höll inte så värst länge men det var kul medan det varade!

Annars har det varit felfritt! (Hade gärna kunnat öka FoV:n i First Person en aning mer dock...)

Medlem

Äntligen! Worth waiting for.
Kul att höra musik av Tangerine Dream i inledningen.
Bland det sista Edgar Froese gjorde. RIP.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av brandefors:

Du får ladda ner hela 60GB + 5GB patch direkt från Social Club i 5-500kb/s med 100/100 lina.

Hade nu hellre betalat 200 spänn extra och få ner det på en kvart på Steam. Det pengar jag trodde jag skulle spara kommer ju på en ökad elräkning istället.

Walkaroud fix som löser hastighetsproblemen! Funkar, helt jäkla otroligt
http://ultrasurf.us/
Bocka bara i den snabbaste av de tre alternativen. Jag kom upp i hyggligt snabb hastighet, från att innan ligga runt 20 kb/sek på Social Club. Lycka till!

ELF
Medlem

Ingen bra lansering detta. Den rent utav suger. (ej Rockstars fel)

Spelet skickades i torsdags och det har fortfarande inte kommit något.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Ingen bra lansering detta. Den rent utav suger. (ej Rockstars fel)

Spelet skickades i torsdags och det har fortfarande inte kommit något.

Var bokade du det? Jag köpte det från cdon, och fick mitt i tisdags. Sedan kunde jag inte spela det förrän i dag, men det berodde på laddningstiden från Social Club med patcherna.


signatur

autograph

ELF
Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av ELF:

Ingen bra lansering detta. Den rent utav suger. (ej Rockstars fel)

Spelet skickades i torsdags och det har fortfarande inte kommit något.

Var bokade du det? Jag köpte det från cdon, och fick mitt i tisdags. Sedan kunde jag inte spela det förrän i dag, men det berodde på laddningstiden från Social Club med patcherna.

Webhallen. Skickade dock ett mejl till dem idag och frågade om det möjligen kan ha råkat bli kvar hos dem fast med statusen skickat.

Posten brukar ju alltid vara snabb av sig när det gäller brev eller brevklassade paket, men någon gång får man väl vara beredd på strul.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

123
Skriv svar