Retron 5 är här!

Flakmonkey
Retron 5 är här!

Jag funderade länge och väl innan jag slog till men när jag nu har den här så känner jag mig trygg i mitt köp. Återstår nu bara att se om den lever upp till min förhoppningar om förenklad retrogaming utan att alltför mycket "känsla" försvinner

#blogg

Medlem
Retron 5 är här!

kan vi få en recension ?

Medlem

Såg att Mike Matei hade en sådan, blev lite sugen måste jag säga


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Berätta gärna hur det känns, har själv varit sugen på en, men det är det där med känslan av att köra på originalhårdvara...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Flakmonkey

Kan bara ge lite korta första intryck.

För att ta det negativa först så är handkontrollen verkligen värdelös. Jag fattar inte varför de inte slängde med en enklare handkontroll med en vettig D-pad istället för det schabraket som man får med här. Nu finns det ju som tur är två portar vardera för NES, SNES och Megadrive (och alla andra kontroller som använder en likadan kontakt) och jag är fullkomligt övertygad om att de tkommer fungera bättre när jag pluggar in sådana. Byggkvaliteten är väl inte heller den bästa men det känns verkligen inte som att den ska falla sönder.

Så till det positiva och där är det ju framförallt att det verkligen fungerar som utlovat. Testade med ett antal SNES-spel eftersom det var de jag hade nära till hands (däribland F-Zero och Super Mario Allstars) och de fungera utan några som helst problem. Någon sekund för att rippa ner innehållet och sen var det bara att tuta och köra. Inställningarna var väl inte överväldigande men det går ju att "justera" grafik och ljud så att den blir bättre. Sen om det är vackrare eller inte är ju upp till var och en. Finns självklart också möjlighet att spara sina framsteg. Jag ska själv försöka hålla mig från det då jag tror det skulle förstöra mer än vad det hjälper.

Men men, huvudsaken är ju att om du vill så kan du ju få en upplevelse som är så lik originalkonsolen som det bara går och det med bara en apparat och en HDMI-kabel. Vilket var precis det som jag personligen var ute efter.

Medlem

Rippa ner innehållet? Innebär det att man inte behöver ta fram kasetten varje gång man vill spela ?

Medlem
Skrivet av magnre:

Rippa ner innehållet? Innebär det att man inte behöver ta fram kasetten varje gång man vill spela ?

Som att spela en ROM på pc.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar