Garanterat släppdatum för Project Cars

Robot
Medlem
Garanterat släppdatum för Project Cars

Ska bli spännande och se om det blir så bra som jag hoppas. Saknar ett spel som gamla goda Gran Turismo, from Zero to hero ska det vara.

Medlem
Skrivet av rolar:

Ska bli spännande och se om det blir så bra som jag hoppas. Saknar ett spel som gamla goda Gran Turismo, from Zero to hero ska det vara.

Det är långt mycket bättre än Grind Turismo. Fokuserat på att lära sig tygla hästkrafter och inte japansk spelmekanik.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Hade mycket kul med GT5 - men kanske lite för enkelt att tuna upp bilen och utklassa allt motstånd.

Också försök till förnyelse med managerstuket de hade där man drillade några förare.

Vet inte vad GT6 har eller GT7 kommer med - men karriärbiten spelar roll också om det är genomtänkt. Om man inspireras att göra olika lopp.

Men nummer 1 - att man kan känna skillnad på hur bilarna uppför sig med olika tuning. Inte som Shift-serien där bilarna i standardutförande uppför sig Trabant från DDR och hasar av vägen i 60 km/h.

Nummer 2 vore att AI är bra, och lite lagom tyket.

Nummer 3 att karriärbiten driver dig framåt.

Medlem

Hoppas detta får plats på min SSD då.. 111GB tot kan jag använda på den, jag kunde inte få tillräckligt mycket ledigt för GTA V trots att jag avinstallerade alla spel och allt onödigt.

Medlem

köpte GTR 2 på steam för runt 50-lappen för ett tag sedan, håller bra klass fortfarande gällande realism, ni som spelat Project Cars och Gtr-spelen mfl, hur är skillnaden?

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

köpte GTR 2 på steam för runt 50-lappen för ett tag sedan, håller bra klass fortfarande gällande realism, ni som spelat Project Cars och Gtr-spelen mfl, hur är skillnaden?

Simbin-paketet? Jag också Mycket pang för pengarna där med alla tilläggen som ingick.

Personligen tycker jag att GTR, Race07 e t c och de nya Assetto C och Project Cars har samma känsla vad det gäller spelmekaniken och fysiken. Jag gjorde ett litet test för någon månad sedan med en BMW M3 på Monzabanan och jag fick väldigt lika varvtider mellan de olika spelen. Kan vara att Project CARS är något mer "modernt" i sin fysik vilket inte är så konstigt kanske, men i det stora hela fick jag samma upplevelse med en något orolig bil som krävde en del input i kurvorna för att inte sladda av.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Gamer-Tompa:

köpte GTR 2 på steam för runt 50-lappen för ett tag sedan, håller bra klass fortfarande gällande realism, ni som spelat Project Cars och Gtr-spelen mfl, hur är skillnaden?

Simbin-paketet? Jag också Mycket pang för pengarna där med alla tilläggen som ingick.

Personligen tycker jag att GTR, Race07 e t c och de nya Assetto C och Project Cars har samma känsla vad det gäller spelmekaniken och fysiken. Jag gjorde ett litet test för någon månad sedan med en BMW M3 på Monzabanan och jag fick väldigt lika varvtider mellan de olika spelen. Kan vara att Project CARS är något mer "modernt" i sin fysik vilket inte är så konstigt kanske, men i det stora hela fick jag samma upplevelse med en något orolig bil som krävde en del input i kurvorna för att inte sladda av.

Du tänker på Race Injection-paketet? Nej, såg det inte förrän nu... Får nog bli ett köp där med, GTR ingick inte tydligen.

Ok, låter bra. Kanske blir ett reaköp längre fram.

1
Skriv svar