Grand Theft Auto V

Robot
Grand Theft Auto V

Trots den långa väntan uppfyller Rockstar alla wannabegangsters drömmar om en bra pc-version - Grand Theft Auto V är kriminellt bra i denna "ultimata utgåva".

#rockstar, #cd-projekt, #grand-theft-auto-iv


Medlem
Grand Theft Auto V

Detta måste man ju skaffa!

Medlem

Laddningstiderna kan vara knäppa. Har fastnat på en startup loading screen i ca 10 minuter tills jag tryckte Alt+F4, då skärpte den sig plötsligt.

Medlem

Konsolport blir årets bästa spel till PC?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Något som jag är besviken över är att det verkar som att Rockstar har gjort det mycket svårare att modda spelet.
http://gamingbolt.com/grand-theft-auto-5-enbseries-dev-says-m...

Dock är hoppet inte ute än.
https://www.facebook.com/OpenIV/posts/983539381663795

Medlem

Angående laddnings tiderna kan jag tipsa om att installera spelet på en SSD

Medlem

Vafan att dom skulle korta ner laddningstiderna var ju halva anledningen till att man ville ha det på PC


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ingen kritik mot att det inte finns mods?

Medlem

Är jag den enda som inte känner att laddningstiderna är långsamma?! Jämfört med PS3-versionen jag hade går det ljusår snabbare på datan men verkar vara den enda som tycker det

Medlem
Skrivet av Preed:

Vafan att dom skulle korta ner laddningstiderna var ju halva anledningen till att man ville ha det på PC

Well, spelet ligger på 60 gb, i slutändan är det hårdvara som avgör laddningstid. Har det själv på en ssd och ingen laddningstid är längre än 20-30 sek.

Medlem

Det gick mycket snabbare att ladda på xbox 360 känns det som. Jag kör det dock inte på SSD men det tar oerhört långt tid att ladda.....
Förutom det och komplikationen med att flyga flygplan/helikopter så är spelet underbart

Medlem

Ja det e lite drygt att det ska vara så seegt i Mp, verkar dock inte vara själva laddtiderna i sig som är sega, det är nog deras server/matchmakingupplägg som är segt, skulle varit bättre med dedikerade servrar istället för p2p som det verkar vara. Ofta stannar det upp i typ nån minut på en skärm mellan olika sessions och det visas inte ens "loading" det e väl för stort tryck på alla deras servrar, inte bara deras filservrar.

On another note... skulle va trevligt med lite fler folk som är online i Fzcrew... (jag har visserligen bara spelat igårkväll änsålänge) så man kunde hitta på nått skoj utan att det bara blir anarki direkt i freeroam eller att det kommer nån skrikande unge i Voice-chatten.

http://socialclub.rockstargames.com/crew/fragzone

Alternativt att vi skapar en färsk PC-crew då skaparen av den där kanske inte är aktiv längre då den är skapad till konsollreleasen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Långa laddningstider? Vad i helvete spelar ni på? HDD eller?

På min SSD går det ju sjukt fort, förvånad för varje gång man startar ett jobb Online, hur fort det går, och även att byta karaktär går mycket fort

Medlem
Skrivet av Robilitoow:

Är jag den enda som inte känner att laddningstiderna är långsamma?! Jämfört med PS3-versionen jag hade går det ljusår snabbare på datan men verkar vara den enda som tycker det

Nope, på lastgen tog det 5-10 min att ens komma in på online när man startar spelet, nu tar det knappt 1-2 minuter.

PC spelare har alldeles för höga krav.

Sen att rockstars servrar är något illa just nu är något som är förväntat, det kommer absolut lugna ner sig. Det är vid peak, oftast när amerikanerna vaknar upp som man kan märka längre laddningstider och problem.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Konsolport blir årets bästa spel till PC?

Detta är lika lite en port som Max Payne 3 var det.

Medlem

Har aldrig spelat klart ett GTA spel förut, var nära med San Andreas. Tror detta blir det första som jag verkligen kommer att spela klart.

Handlingen är fenomenal och röstskådespelarna är nog det bästa jag har varit med om i ett spel. 5/5, men jag tycker inte att laddningstiderna är så jättelånga?

Inaktiv

Inga prestandaproblem eller slöa laddningstider för min del. Dock crashar det och ger mig "initialization failed" ibland. Nån som vet va det är om?

Medlem

Laddningstider? När man switchar karaktär? Har icke märkt av varken det eller när man skall in och spela på story mode.

Karaktärsmodellerna?
Enda som är ganska ful är nog Michael. Trevor och Franklin har de gjort riktigt bra och i princip alla andra NPC:er och uppdragsgivare.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hur är bilfysiken jämfört med konsollerna och är det nån som vet om man kan ändra känslighet på tangentbordsknapparna man vill ju inte köra runt som ett fyllo?

Medlem

Verkar bra. Förhoppningsvis gör också släppet att man slipper artiklar om GTA var tredje dag på FZ.

Skribent

För att förtydliga så är det i onlineläget jag har upplevt sega laddningstider. Ibland har det tagit flera minuter att ladda in världen och enskilda jobb, vilket blir irriterande när man hoppar mycket fram och tillbaka, till exempel mellan snabba racinglopp.

Det är tillräckligt störande för att nämna i några rader, men är överlag inte något större problem (och vissa spelpass har det laddat snabbt och fint).


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Problemet med laddningstider i onlineläget kan ju mycket väl ha med överbelastade servrar att göra, kan jag tänka mig, minns att det kunde vara så i PS3-versionen också, ibland gick det fort, ibland gick det skitsegt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gneckill:

Ingen kritik mot att det inte finns mods?

Va? Spelet är ju precis släppt.


signatur
Moderator | Testpilot

Önskar bara det fanns ett demo. Med en rätt gammal burk vill jag se om spelet flyter innan jag pungar ut massvis med pengar på det.

Systemkraven är låga till minimum så borde väl inte vara några större problem, men ändå, förstår inte varför DEMOs har försvunnit.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Långa laddningstider? Vad i helvete spelar ni på? HDD eller?

På min SSD går det ju sjukt fort, förvånad för varje gång man startar ett jobb Online, hur fort det går, och även att byta karaktär går mycket fort

Då får det bli en till SSD. Jag hann att göra en kopp kaffe, ta en dusch och fortfarande inte vara inne i lobbyn när jag var tillbaka.

Medlem

Älskar spelserien och gillar det nya starkt, men har klarat ca 30% av spelet men storyn är ju otroligt svag. Kan ju vara mitt fel med då jag kanske gör side missions?

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Hur är bilfysiken jämfört med konsollerna och är det nån som vet om man kan ändra känslighet på tangentbordsknapparna man vill ju inte köra runt som ett fyllo?

Det är därför man spelar GTA och liknande spel med tgb/mus/gamepad combo :P, hotswappar då jag ska köra bil/skjuta nått.

med en 360 padda på PC är bilfysiken afaik precis likasamma som på xbox360 iaf. + att man kan tydligen kalibrera paddan.. vet inget om tgb dock, fast så finns det tydligen möjlighet att styra med musen då man kör, kanske kan vara nått?`

Det enda jag har märkt är att jetplanen är väldans spattiga, men det beror kanske mest på att jag har typ 15/100 i flying staten änsålänge (GTA online)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Inget minus för de katastrofala menyerna? Har aldrig varit med om ett mer förvirrande UI som dessutom inte är optimerat för mus. Jämför till exempel att byta radiokanal via radialmenyn mellan gamepad och mus så märker man tydligt hur dåligt det fungerar.

Någon annan än jag som blev förvirrad över att "closed session with friends" inte är tillgängligt via menyerna i GTA online, utan bara i GTA story mode? Några UX designers bör få en spark i ändan.

Medlem

Tre recensioner av ett och samma (?) spel. Ett rekord månne? Jag tycker FZ ska hålla den höga ambitionsnivån även i fortsättningen.

Medlem

5/5 till en hd remake som kan rendera mer än 30 fps?

123
Skriv svar