Hur spela Counter-Strike?

Inaktiv
Hur spela Counter-Strike?

Okej. Skratta inte
Jag har spelat en hel del genom åren dock inte särskilt mycket senaste åren.
Har mest ägnat mig åt helt andra spel än CS.
Har knappt ägnat en tanke åt CS.
Spelade lite Quake 2, Quake 3 och Unreal Tournament då CS blev som mest populärt.
Nu ligger det till som så att en kompis lille son vill spela CS men behöver någon som hjälper honom. Hur man kommer igång osv..
Det uppdraget faller då på mig som i alla fall har spelat en del spel online förut.
Så frågan är. Vad behöver man för att spela CS online?
Jag är något förvirrad efter bläddrande i google djungeln.
Spelet måste köpas det förstår jag. Tror jag.
Vart handlar man det lämpligast via nätet?
Vad mer behöver man? Jo jag har en dator
Tacksam för lite vägledning.

Medlem

Jag antar att det är CS 1.6 som det gäller här, alltså inte nya som drivs av Source motorn. Om man kollar runt lite så hittar man diverse paket där CS följer med, som till exempel detta: http://www.webhallen.com/prod.php?id=46413. Det räcker för att sedan kunna lira antingen mot bottar (mot dator genererat motstånd) eller online mot riktigt folk.

Detta paket innehåller allt för att komma igång, ja, förutom en dator då förstås men det hade du hehe.

Hoppas du fick det du önskade som svar.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

nj
Medlem

De två alternativ som finns är väl att antingen köpa spelet i butik eller direkt via Valves Steam (köper man via Steam så tillkommer svensk moms, 25% dvs, på det angivna priset).
Prisjakt har vettiga listor över butiker som säljer Counter-Strike Anthology (1.6) alternativt Counter-Strike: Source ifall han föredrar att handla från butik och få en skiva (möjligen även att det finns några paket som kan innehålla CS/CS:S och lite andra av Valves spel), dock så kommer spelet att låsas till hans Steam-konto.

Så mycker mer hjälp än så kan jag inte erbjuda då jag inte spelar CS/CS:S.

Medlem

Flyttad.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Köp CSS lev livet


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Köp CSS lev livet

de beror på hur bra grafik kort han har på sin data


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Inaktiv

Snarare på hur bra grafikkort han har på sin dator. Sen är det säkerligen många som argumenterar att CSS inte är detsamma som att leva livet :).


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Jag spelade cs i två års tid, för ca 4 år sedan. Nu i julas började jag igen, och eftersom jag hade avinstallerat och tappat bort min cdkey, så var jag tvungen att köpa en ny.

Det enda du behöver göra är följande:
1. Ladda ner Steam (http://www.steampowered.com/v/index.php?area=getsteamnow)
2. Installera det.
3. Starta det och klicka på "Games"
4. Klicka på "Buy Counterstrike"

Efter att du genomfört detta så laddas Counterstrike ner, och installeras automatiskt, och du kan följa processen under fliken "Games".
När allt är färdigt är det bara sätta igång och spela

Det är inte särskilt dyrt heller, säker betalning och 83 kronor.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Köp CSS lev livet

CSS är fullt med p12or, usch. plus att det är äckligt lätt med för lite rekyl osv.

Medlem

Och detta forumet blir invaderat av hormonstinna 93or som gräver upp 1 år gamla trådar när de inte klarar av att slå p12orna i CSS...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Och detta forumet blir invaderat av hormonstinna 93or som gräver upp 1 år gamla trådar när de inte klarar av att slå p12orna i CSS...

Jag sitter här en lördag kväll och har så tråkigt att jag gräver upp trådar som denna inget dumt med det?

Det är bara att gå in på vilken server som helst och chansen är att du ser/hör en p12a som säger att alla med awp är noobs och att TMP är bättre än alla vapen tillsammans.

Jag själv spelade Source från början men gick över till 1.6 för att sedan märka att det är svårare och att det kändes som alla var bättre. Det var det som gjorde att jag inte stannade vid Source.

1
Skriv svar