Otålig? Så klarar du mastodonten Pillars of Eternity, på 40 minuter

Robot
Otålig? Så klarar du mastodonten Pillars of Eternity, på 40 minuter

Vissa har ingen som helst respekt för RPG-genren.

#nyhetstips


Medlem
Otålig? Så klarar du mastodonten Pillars of Eternity, på 40 minuter

Meh... Glitchar används ju!

k3m
Medlem

Ett rollspel ska gå att klara av väldigt fort. Det är ett starkt tecken på att det är öppet, klurigt och välgenomtänkt. Det bästa rollspelet - Fallout 2, går också att varva snabbt. Nån timma högst! Med det sagt, så ska man självklart inte spela så första genomgången.
EDIT! Det ovanstående gäller inte fuskande. Som den här genomspelningen innehåller.

Medlem

Ja, kass med glitcharna. Hann se 2 innan jag insåg att jag riskerade att spoila storyn för mig själv.

Men visst, att använda glitchar är väl accepterat i speedruns av vad jag har förstått?

Medlem

Tycker inte att han är respektlös alls. Att hitta en perfekt speedrun tar nog mer tid än vad dom mest inbitna text-älskarna har spenderat.
- My hipster alert is going bananas!

Medlem
Skrivet av k3m:

Ett rollspel ska gå att klara av väldigt fort. Det är ett starkt tecken på att det är öppet, klurigt och välgenomtänkt. Det bästa rollspelet - Fallout 2, går också att varva snabbt. Nån timma högst! Med det sagt, så ska man självklart inte spela så första genomgången.

17 minuter och 51 sekunder ska det tydligen gå på.

Medlem

Det är inte målet det är resan...

Medlem
Skrivet av omgponies:

Meh... Glitchar används ju!

Skrivet av waeress:

Men visst, att använda glitchar är väl accepterat i speedruns av vad jag har förstått?

Varje gång en artikel göra för en speedrun är det nån som klagar på att glitchar använts

Jepp, det är tillåtet i vissa speedruns. Man skiljer på kategorier. Any% är kategorin där nästan allt är tillåtet förutom inbyggda fusk. Nej, glitchar räknas inte som fusk i en speedrun. Fusk är fusk, glitchar är glitchar. Glitchless finns som en egen kategori.

Medlem

Så här får man inte göra!! Spel som PoE ska man njuta av, inte stressa igenom..

Medlem

Ni borde sluta lägga upp artiklar om Speedruns här på FZ då 99% av medlemmarna här inte förstår vad en speedrun är och alltid klagar på att den i videon använder sig utav glitches.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Emyxia:

Varje gång en artikel göra för en speedrun är det nån som klagar på att glitchar använts

Jepp, det är tillåtet i vissa speedruns. Man skiljer på kategorier. Any% är kategorin där nästan allt är tillåtet förutom inbyggda fusk. Nej, glitchar räknas inte som fusk i en speedrun. Fusk är fusk, glitchar är glitchar. Glitchless finns som en egen kategori.

Skrivet av Kleptoman:

Ni borde sluta lägga upp artiklar om Speedruns här på FZ då 99% av medlemmarna här inte förstår vad en speedrun är och alltid klagar på att den i videon använder sig utav glitches.

Tacka gudarna att NÅGON iallfall förstår hur speedruns funkar. Att man ska behöva förklara om och om igen...

Folk som klagar på glitchande i speedruns är bland de mest sofistikerade trollen jag vet.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Emyxia:

Varje gång en artikel göra för en speedrun är det nån som klagar på att glitchar använts

Jepp, det är tillåtet i vissa speedruns. Man skiljer på kategorier. Any% är kategorin där nästan allt är tillåtet förutom inbyggda fusk. Nej, glitchar räknas inte som fusk i en speedrun. Fusk är fusk, glitchar är glitchar. Glitchless finns som en egen kategori.

Skrivet av Kleptoman:

Ni borde sluta lägga upp artiklar om Speedruns här på FZ då 99% av medlemmarna här inte förstår vad en speedrun är och alltid klagar på att den i videon använder sig utav glitches.

Tacka gudarna att NÅGON iallfall förstår hur speedruns funkar. Att man ska behöva förklara om och om igen...

Folk som klagar på glitchande i speedruns är bland de mest sofistikerade trollen jag vet.

Personligen tycker jag det är roligare när de klarar spelen snabbt utan att använda glitchar osv...det känns lite roligare


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

k3m
Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Emyxia:

Varje gång en artikel göra för en speedrun är det nån som klagar på att glitchar använts

Jepp, det är tillåtet i vissa speedruns. Man skiljer på kategorier. Any% är kategorin där nästan allt är tillåtet förutom inbyggda fusk. Nej, glitchar räknas inte som fusk i en speedrun. Fusk är fusk, glitchar är glitchar. Glitchless finns som en egen kategori.

Skrivet av Kleptoman:

Ni borde sluta lägga upp artiklar om Speedruns här på FZ då 99% av medlemmarna här inte förstår vad en speedrun är och alltid klagar på att den i videon använder sig utav glitches.

Tacka gudarna att NÅGON iallfall förstår hur speedruns funkar. Att man ska behöva förklara om och om igen...

Folk som klagar på glitchande i speedruns är bland de mest sofistikerade trollen jag vet.

Personligen tycker jag det är roligare när de klarar spelen snabbt utan att använda glitchar osv...det känns lite roligare

håller med. Att använda buggar o annat ser jag inte ens som speedruns.

tycker det är mera lustig hur dom hittar glitcharna bara så där


signatur

New life, New hope

Medlem

Det bästa är ju att skriva in cheat med god mode direkt så man inte behöver bry sig om glitcharna som att springa fram och tillbaka över zongränser.

"Jepp, det är tillåtet i vissa speedruns."

Jo, det är ju bra att det finns en officiell regelbok med standarder över vad som är "tillåtet" i en speedrun så att ingen av de som tycker det är roligt riskerar att bryta nå'n regel eller så. Hemska saker det där med regelbrytare.

Medlem
Skrivet av k3m:

Att använda buggar o annat ser jag inte ens som speedruns.

Fast det är det. ;). Du behöver inte gilla det såklart, men en speedrun är det oavsett.

phi
Medlem

Speedruns hade inte existerat om det inte vore för glitchar, buggar etc.

Det är ju glitchar, exploits m.m som utgör hela underhållningsvärdet i att sitta och kolla på när någon kör en speedrun.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Camlin:

Det bästa är ju att skriva in cheat med god mode direkt så man inte behöver bry sig om glitcharna som att springa fram och tillbaka över zongränser.

"Jepp, det är tillåtet i vissa speedruns."

Jo, det är ju bra att det finns en officiell regelbok med standarder över vad som är "tillåtet" i en speedrun så att ingen av de som tycker det är roligt riskerar att bryta nå&#039;n regel eller så. Hemska saker det där med regelbrytare.

Finns ganska stor regelbok för att ditt rekord skall klassas som WR (World Record).

Regler och "proofvids" läggs ut på YT och sedan administreras på sidor som Speedrun.com Speedrunnerslive.com

Fusk är fusk och inte tillåtet. Glitchar är glitchar och en del av spelet så det får användas.

Ont
PoE kanske inte är mitt typ av spel att göra run i. Men riktigt intressant video. Har ett flertal bra PB i Resident Evil serien och nu även ett bra rekord i Ori and the blind forest.

Vill gärna se FZ lägga ut mer nyheter om speedruns


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Fusk är fusk och inte tillåtet. Glitchar är glitchar och en del av spelet så det får användas.

Är inte det lite som att tillåta maratonlöpare att springa genvägar, så länge de inte dopar sig?

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av D01tY:

Fusk är fusk och inte tillåtet. Glitchar är glitchar och en del av spelet så det får användas.

Är inte det lite som att tillåta maratonlöpare att springa genvägar, så länge de inte dopar sig?

Om en genväg är tillåten är den en del av banan. Man skiljer på modifiering av spelet, som generellt kallas fusk, och utnyttjning av sådant som redan finns där.

Medlem

Jag tycker speedrun-folket är coola. De bryr sig inte ett skit om spelet eller spelupplevelse. En slags nya tidens punkare


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag gillar sån här skarpt. Följer framförallt AGDQ när de kör sina insamlingar för diverse hjälporganisationer.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Jag gillar sån här skarpt. Följer framförallt AGDQ när de kör sina insamlingar för diverse hjälporganisationer.

Vänta här nu, handlar AGDQ om speedruns? Jag trodde det var en plattform för live-stickning och berättelser om cancersjuka släktingar.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Paddington:

Jag tycker speedrun-folket är coola. De bryr sig inte ett skit om spelet eller spelupplevelse. En slags nya tidens punkare

Haha ja visst är vi coola
Vi spelar ju genom spelet först "casual". Om vi gillar det och tycker det skulle vara nice o sätta lite rekord i det, så kör vi run på det

Lite OT men försöker för nuvarande att slå denna magiska jänkares WR i RE HD. Mycket trevlig kanal på twitch

Är ca 14 minuter efter


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Jag laddar hem ett fusk så jag ser eftertexterna omedelbart när jag startar spelet. Så i princip klarar jag alla spel på noll sekunder. Spar otroligt med tid på det faktiskt.

Medlem
Skrivet av eatem:

Jag laddar hem ett fusk så jag ser eftertexterna omedelbart när jag startar spelet. Så i princip klarar jag alla spel på noll sekunder. Spar otroligt med tid på det faktiskt.

Inte jämförbart. Det du skriver om är menlöst.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av Paddington:
Skrivet av eatem:

Jag laddar hem ett fusk så jag ser eftertexterna omedelbart när jag startar spelet. Så i princip klarar jag alla spel på noll sekunder. Spar otroligt med tid på det faktiskt.

Inte jämförbart. Det du skriver om är menlöst.

Glitcha sig igenom ett spel på 40 minuter är också helt meningslöst och det var därför jag skrev mitt ironiska inlägg.

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av eatem:

Jag laddar hem ett fusk så jag ser eftertexterna omedelbart när jag startar spelet. Så i princip klarar jag alla spel på noll sekunder. Spar otroligt med tid på det faktiskt.

Inte jämförbart. Det du skriver om är menlöst.

Glitcha sig igenom ett spel på 40 minuter är också helt meningslöst och det var därför jag skrev mitt ironiska inlägg.

Varför skulle det vara meningslöst? Det är en utmaning i vem som kan spela spelet fortast. En glitch är en del av spelet även om den inte ursprungligen var tänkt att vara där. Folks åsikter om hur man ska spela ett spel skiljer sig åt, men spelet kommer alltid vara spelet och snabbast vinner.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av Paddington:
Skrivet av eatem:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av eatem:

Jag laddar hem ett fusk så jag ser eftertexterna omedelbart när jag startar spelet. Så i princip klarar jag alla spel på noll sekunder. Spar otroligt med tid på det faktiskt.

Inte jämförbart. Det du skriver om är menlöst.

Glitcha sig igenom ett spel på 40 minuter är också helt meningslöst och det var därför jag skrev mitt ironiska inlägg.

Varför skulle det vara meningslöst? Det är en utmaning i vem som kan spela spelet fortast. En glitch är en del av spelet även om den inte ursprungligen var tänkt att vara där. Folks åsikter om hur man ska spela ett spel skiljer sig åt, men spelet kommer alltid vara spelet och snabbast vinner.

Jadu. Man kan köra en bil med fötterna också men det gör det inte till en särskilt bra idé för det.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av eatem:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av eatem:

Jag laddar hem ett fusk så jag ser eftertexterna omedelbart när jag startar spelet. Så i princip klarar jag alla spel på noll sekunder. Spar otroligt med tid på det faktiskt.

Inte jämförbart. Det du skriver om är menlöst.

Glitcha sig igenom ett spel på 40 minuter är också helt meningslöst och det var därför jag skrev mitt ironiska inlägg.

Varför skulle det vara meningslöst? Det är en utmaning i vem som kan spela spelet fortast. En glitch är en del av spelet även om den inte ursprungligen var tänkt att vara där. Folks åsikter om hur man ska spela ett spel skiljer sig åt, men spelet kommer alltid vara spelet och snabbast vinner.

Så vad händer när utvecklaren patchar bort glitcharna då? Eftersom det är en bugg som inte skulle vara där.

12
Skriv svar