Skydda ditt Steam-konto med beta av mobilapp

Robot
Skydda ditt Steam-konto med beta av mobilapp
Medlem
Skydda ditt Steam-konto med beta av mobilapp

Tack! Blir absolut något jag kommer skaffa. Har över 200 spel på steam nu och håller med om att tanken på att förlora alla dom spelen gör en kallsvettig!

Medlem

Varför inte använda Googles authenticator, något fel med den?

Medlem

Blir man av med kontot så är det enkelt att få tillbaka det. Bara visa upp kvitton på ett eller flera av dina inköp så fixar supporten det. Du kan också fota nån av dina fysiska nycklar som du aktiverat på ditt konto.

De enda förlorarna är de som köper stulna konton. De blir av med kontot och de får inga pengar tillbaka.

Medlem

Har över 1200 spel, vill inte bli av med mitt konto
Önskade dom hade stöd för Google Authenticator också.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av medk:

Varför inte använda Googles authenticator, något fel med den?

Skrivet av Kruxarn:

Önskade dom hade stöd för Google Authenticator också.

Håller med, att installera flera olika authenticators bara för alla vill ha sin egen... Steam, uPlay, Origin syndromet.

Stödj Google Authenticator istället.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Man ska vara lite försiktig med Authenticator till mobilen. Jag hade Blizzards version installerad och det fungerade jättebra. Ända tills en kompis slängde min telefon i väggen på fyllan, då blev det väldigt störigt att få tillgång till kontot igen.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Har 700 spel på Steam så detta är något jag överväger att skaffa när det släpps.
Och jag håller med, utveckla stöd för t.ex Google Authenticator med.

Medlem

vet inte hur det är nu men förut när jag körde WoW så kommer jag att dom hade en liknande app. Tyvärr så tog interneten slut i mobilen och jag kunde inte lana med mina vänner i data cafen


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Ska inte rubriken vara: "Så skyddar du ditt steam-konto" ^^

Medlem

Vad är problemet med nuvarande lösning? Idag måste man skriva in en kod man får till mailen varje gång man loggar in på en ny enhet.

På det så har jag Authenticator för att logga in på mig gmail, så jag ser inte riktigt poängen med det här.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Jag önskar att Valve skulle lägga ner lite energi på att fixa sin befintliga Steam-app till iOS istället. Maken till sämre app får man leta efter.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av redruM:

Man ska vara lite försiktig med Authenticator till mobilen. Jag hade Blizzards version installerad och det fungerade jättebra. Ända tills en kompis slängde min telefon i väggen på fyllan, då blev det väldigt störigt att få tillgång till kontot igen.

Sensmoralen där är nog ändå att det är fulla polare och inte mobilappar man ska vara försiktig med!

Medlem

Använd ett starkt och unikt lösenord, ladda aldrig ner skrotfiler från nätet (typ cracks, hacks och "preppad" shareware från inofficiella sajter).

Då klarar man sig utan en authenticator.

De flesta konton som blir hackade är för att de använt samma lösenord på en annan sajt som inte är säker. Eller att deras dator blivit komprometterad.

Medlem
Skrivet av redruM:

Man ska vara lite försiktig med Authenticator till mobilen. Jag hade Blizzards version installerad och det fungerade jättebra. Ända tills en kompis slängde min telefon i väggen på fyllan, då blev det väldigt störigt att få tillgång till kontot igen.

Du kan ju spara undan aktiveringskoden på ett säkert ställe så är de bara att skriva in samma igen.

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av redruM:

Man ska vara lite försiktig med Authenticator till mobilen. Jag hade Blizzards version installerad och det fungerade jättebra. Ända tills en kompis slängde min telefon i väggen på fyllan, då blev det väldigt störigt att få tillgång till kontot igen.

Du kan ju spara undan aktiveringskoden på ett säkert ställe så är de bara att skriva in samma igen.

Koden är olika varje gång med Blizzards och bara giltig någon minut per kod.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Första gången du registrerar din authenticator så skriver du in en aktiveringskod, den tillsammans med serienumret på din authenticator skapar dina tokens, du kan skriva upp serienummer och aktiveringskod t ex om du ska byta telefon.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Första gången du registrerar din authenticator så skriver du in en aktiveringskod, den tillsammans med serienumret på din authenticator skapar dina tokens, du kan skriva upp serienummer och aktiveringskod t ex om du ska byta telefon.

Aha vad bra, det hade jag ingen aning om och det var inget som Blizzard upplyste mig om heller. Var tvungen att skicka en bild på min legitimation.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Blir man av med kontot så är det enkelt att få tillbaka det. Bara visa upp kvitton på ett eller flera av dina inköp så fixar supporten det. Du kan också fota nån av dina fysiska nycklar som du aktiverat på ditt konto.

De enda förlorarna är de som köper stulna konton. De blir av med kontot och de får inga pengar tillbaka.

Det funkar med kvitton(dvs de man får till mailen) på spelen man köpt digitalt antar jag?

Skrivet av redruM:
Skrivet av Ichabod:

Första gången du registrerar din authenticator så skriver du in en aktiveringskod, den tillsammans med serienumret på din authenticator skapar dina tokens, du kan skriva upp serienummer och aktiveringskod t ex om du ska byta telefon.

Aha vad bra, det hade jag ingen aning om och det var inget som Blizzard upplyste mig om heller. Var tvungen att skicka en bild på min legitimation.

dom krävde legitimation på uppdrag av NSA och homeland security,

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Bojkott:

Blir man av med kontot så är det enkelt att få tillbaka det. Bara visa upp kvitton på ett eller flera av dina inköp så fixar supporten det. Du kan också fota nån av dina fysiska nycklar som du aktiverat på ditt konto.

De enda förlorarna är de som köper stulna konton. De blir av med kontot och de får inga pengar tillbaka.

Det funkar med kvitton(dvs de man får till mailen) på spelen man köpt digitalt antar jag?

Ja precis. Det finns ett nummer i mailet du får som de vill ha. Om du dessutom kan ge dom uppgifter om hur du betalat, t.ex. Paypal kvitto, så går allt ännu smidigare. Bara du har något som bevisar att kontot är ditt. Du behöver också tillgång till den mail du startade ditt Steamkontot med då det är det första mailkontot som anses vara den sanne ägaren.

Medlem
Skrivet av redruM:

Man ska vara lite försiktig med Authenticator till mobilen. Jag hade Blizzards version installerad och det fungerade jättebra. Ända tills en kompis slängde min telefon i väggen på fyllan, då blev det väldigt störigt att få tillgång till kontot igen.

Inte så jävla skoj att ha Googles tvåstegsverifiering när man återställer sin Android-telefon. Den skickar ett SMS med en kod, men jag kan inte ta emot SMS:et förrän jag har låst upp SIM-kortet, och för det så måste jag ha SMS koden.

Det slutade med att jag fick logga in på min Gmail via datorn och skapa engångskoder.

Medlem

Om alla spelen på kontot är köpta med ett Visa-kort som står på mig borde väl det vara bevis nog att det tillhör mig om kontot skulle bli kapat?!?

1
Skriv svar