Star Wars: Battlefront - Fem förhoppningar, fem farhågor

Robot
Star Wars: Battlefront - Fem förhoppningar, fem farhågor

Vi listar vår värsta skräck och våra mest rosiga förhoppningar inför kvällens stora avtäckande av Star Wars: Battlefront.

#star-wars-dark-forces, #dice


Medlem
Star Wars: Battlefront - Fem förhoppningar, fem farhågor

Jag blev glad när jag kollade på klippet!


signatur

Veni Vidi Vice

Medlem

"Låt AT-AT vara den enorma kraft de är, en vägg ska inte vara ett hinder för deras kanoner."
Aldrig förr har väl en rad med text gjort att mitt hjärta slått så många extra slag

Medlem

Jag instämmer på samtliga 10 punkter. Vad gäller #3 i förhoppningar hoppas jag på ett Titan Mode à la Battlefield 2142.

Detta fanns redan i Star Wars: Battlefront II, där två stjärnkryssare slåss mot varandra i rymden, med mindre dogfights mellan de två kryssarna. Målet var att ta sig till fiendernas kryssare, landa i hangaren, och spränga kritiska objekt i olika delar av kryssaren.

Jag hoppas också att man har lärt sig att undvika flaskhalsar i bandesignen (Operation Metro, Operation Locker, eller nästintill valfri bana i spelläget Rush)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Låter vettigt... men det är lite lurigt det där med många fordon om de inte gör det på ett bra sätt.

I BF4 på på vissa banor så blir inte fordon längre en viktig chackpjäs som man ska vara lite försiktig med och ta hand om och sköta på rätt sätt för om din tank/attackbåt går sönder är det bara att hämta en ny i basen för det finns så många fordon ändå. Det var bättre balanserat i BF3.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Skribent

Screw wookies, jag vill spela som ewok!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mattias Frost:

Screw wookies, jag vill spela som ewok!

Never screw a wookie. Ever.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Puscifer:

Jag instämmer på samtliga 10 punkter. Vad gäller #3 i förhoppningar hoppas jag på ett Titan Mode à la Battlefield 2142.

Detta fanns redan i Star Wars: Battlefront II, där två stjärnkryssare slåss mot varandra i rymden, med mindre dogfights mellan de två kryssarna. Målet var att ta sig till fiendernas kryssare, landa i hangaren, och spränga kritiska objekt i olika delar av kryssaren.

Jag hoppas också att man har lärt sig att undvika flaskhalsar i bandesignen (Operation Metro, Operation Locker, eller nästintill valfri bana i spelläget Rush)

Att slåss mellan två kryssare i luften skulle ju vara awesome!


signatur
Skribent

Ljussablarna var ju så härliga i Jedi Academy och Jedi Outcast. Men det var ju i ett lite annat sammanhang å andra sidan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av herrkilman:

Ljussablarna var ju så härliga i Jedi Academy och Jedi Outcast. Men det var ju i ett lite annat sammanhang å andra sidan.

Ja, då var man ju den hjälten, precis som i The Old Republic.


signatur
Medlem

Hur kan man hata på ljussablar?

Vad vore starwars utan dom.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Screw wookies, jag vill spela som ewok!

En skitelak ewok med ljussabel och the Force. Jag skulle inte behöva några fler spel efter det.

Någonsin.

Medlem

att få vara en del i en squad på kanske 5 spelare som rattar en AT-AT vore ju den våt dröm.

Medlem

Vänligen, korrekturläs era artiklar.

Medlem

Det är lite stavfel i artikeln

Medlem

Nae, nu får du tagga ner lite Carl Johansson. Jedi och Sith är grundpelare i Star Wars och det är inte första gången du gnäller på detta. Vad det gäller Battlefront lär det säkert återigen finnas möjlighet att köra servrar med och utan dina så kallade träsvärd, precis som de lär finnas spellägen med bara Jedis och Sith. Alla blir då nöjda, glada och du slipper gnälla mer på dessa bagateller.

Frilansare
Skrivet av Sparable:

Vänligen, korrekturläs era artiklar.

Skrivet av LinusNeuman:

Det är lite stavfel i artikeln

Check, och check. Calle är full.

Frilansare
Skrivet av Rixxy:

Nae, nu får du tagga ner lite Carl Johansson. Jedi och Sith är grundpelare i Star Wars och det är inte första gången du gnäller på detta. Vad det gäller Battlefront lär det säkert återigen finnas möjlighet att köra servrar med och utan dina så kallade träsvärd, precis som de lär finnas spellägen med bara Jedis och Sith. Alla blir då nöjda, glada och du slipper gnälla mer på dessa bagateller.

Haha, skönt indignerad rant. I salute you, Calle måste sättas på plats om och om igen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rixxy:

Nae, nu får du tagga ner lite Carl Johansson. Jedi och Sith är grundpelare i Star Wars och det är inte första gången du gnäller på detta. Vad det gäller Battlefront lär det säkert återigen finnas möjlighet att köra servrar med och utan dina så kallade träsvärd, precis som de lär finnas spellägen med bara Jedis och Sith. Alla blir då nöjda, glada och du slipper gnälla mer på dessa bagateller.

Jag är toklugn. Jag ifrågasatte heller inte deras grundpelartalanger utan att det ser fjantigt ut när annars coola jedis och ännu fränare sith skuttar omkring och teabaggar sina motståndare. Men, som du säger, finns det servrarinställningar som särskiljer detta så blir alla glada. Det kanske till och med finns ett Jar Jar-läge!


signatur
Medlem

Det är givet att det kommer komma 5 DLC och Premium. Detta kommer bli en guldgruva för EA/DICE, lägg till Battlepacks på det med.

Medlem

jag tkr inte om detta, det känns som att ni vill att detta ska vara ett battlefield när jag personligen hoppas att det respekterar dom gamla battlefront spelen som jag älskade.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Rixxy:

Nae, nu får du tagga ner lite Carl Johansson. Jedi och Sith är grundpelare i Star Wars och det är inte första gången du gnäller på detta. Vad det gäller Battlefront lär det säkert återigen finnas möjlighet att köra servrar med och utan dina så kallade träsvärd, precis som de lär finnas spellägen med bara Jedis och Sith. Alla blir då nöjda, glada och du slipper gnälla mer på dessa bagateller.

Jag är toklugn. Jag ifrågasatte heller inte deras grundpelartalanger utan att det ser fjantigt ut när annars coola jedis och ännu fränare sith skuttar omkring och teabaggar sina motståndare. Men, som du säger, finns det servrarinställningar som särskiljer detta så blir alla glada. Det kanske till och med finns ett Jar Jar-läge!

Haha...Sökarna..det var inte igår.
Du har en idé där Calle, det är hyfsat inne med 4 vs 1 nu och jag kan tänka mig jaga en Jar Jar med polarna

Medlem

Snälla gör ett skyddssystem som i Far Cry 3. De måste kunna lägga till nåt intressant förrutom modeller och texturer vartenda gång

Medlem

Jäklar vad lika vi tänker. Jag gillar verkligen inte ljussablar och hjälte-karaktärer. Bra där!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Hur kan man hata på ljussablar?

Vad vore starwars utan dom.

Lightsabers skriker verkligen Star wars men jag håller ändå med skribenten och skulle vilja ge spelet Star wars republic commando som ett exempel på ett GRYMT star wars spel där du inte använder dig av lightsabers. (Spelet är dock helt PVE)

Medlem

Glöm #4 tyvärr, Frostbite stödjer inte moddar.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Skribent
Skrivet av Ercarret:
Skrivet av Mattias Frost:

Screw wookies, jag vill spela som ewok!

En skitelak ewok med ljussabel och the Force. Jag skulle inte behöva några fler spel efter det.

Någonsin.

Med Darth Vader-hjälm!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag litar på att DICE kommer göra ett fett lir. Det jag oroar mig för är egentligen bara deras DLC/Premium policy som dom kör. Den måste ändras. Kommer dock helt säkert som dom flesta andra skaffa liret ändå.

Skrivet av Nocturnal77:

Glöm #4 tyvärr, Frostbite stödjer inte moddar.

Ja fast dom utvecklar ju Frostbite själva och kan såklart ändra på den saken om dom skulle vilja.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Jag litar på att DICE kommer göra ett fett lir. Det jag oroar mig för är egentligen bara deras DLC/Premium policy som dom kör. Den måste ändras. Kommer dock helt säkert som dom flesta andra skaffa liret ändå.

Skrivet av Nocturnal77:

Glöm #4 tyvärr, Frostbite stödjer inte moddar.

Ja fast dom utvecklar ju Frostbite själva och kan såklart ändra på den saken om dom skulle vilja.

Nope, den nya är inte ens uppbyggd för det och det är ingen liten grej att bara lägga till. Dessutom så vill de inte det. De har även en egen intern editor som aldrig blir publik. Om man vill detta så är det bättre att satsa på spel som använder UE4, Crytek eller nya Source.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mattias Frost:

Screw wookies, jag vill spela som ewok!

Never screw a wookie. Ever.

Let the Wookie win.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

12
Skriv svar