Mark Zuckerbergs plan för Oculus Rift – Ska bli Facebook 2.0

Robot
Mark Zuckerbergs plan för Oculus Rift – Ska bli Facebook 2.0

Fokus verkar inte vara inställt på spel, om Facebook-miljardären får bestämma.

#nyhetstips


Medlem
Mark Zuckerbergs plan för Oculus Rift – Ska bli Facebook 2.0

Ja det är det för jag gillar inte Facebook...
Tack Gabe för att du är med i matchen på spelarnas sida!

Medlem

Kommer att köpa Valves headset snarare än Oculus som det ser ut nu iaf

Moderator | Testpilot

Tror ju säkert den kommer användas till mycket mer. Varför ska ett VR-headset bara ha spel i fokus? Ser absolut inget fel med det här så länge speldelen eller "Facebook delen" inte hindrar varandra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vem bryr sig vad han vill göra, så länge han pumpar in stålar i Oculus och får den att bli awesome till PC så är jag nöjd. Det är kanske inte så jättekonstigt att det kommer komma många fler användningsområden för Oculus Rift, men man behöver nog inte hänga upp sig på det eller vara rädd för att man endast kommer kunna kolla sin facebook på Rift när den släpps.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Vem bryr sig vad han vill göra, så länge han pumpar in stålar i Oculus och får den att bli awesome till PC så är jag nöjd. Det är kanske inte så jättekonstigt att det kommer komma många fler användningsområden för Oculus Rift, men man behöver nog inte hänga upp sig på det eller vara rädd för att man endast kommer kunna kolla sin facebook på Rift när den släpps.

Bryr mig inte, kommer inte ge den där djäveln en krona tack vare Gaben.

Medlem

När Facebook köpte Oculus Rift så blev det ju ett litet ramaskri i gamingvärlden, något som syntes här i FZ's kommentarfält. Snabbt var dock några duktiga herrar fram och påpekade vilka dårar dom var, dom som blev upprörda. Oculus Rift fortsatta fokus skulle ju självfallet vara spel, hur kunde någon vara så otroligt jävla korkad att tro något annat? Detta betydde enbart mer pengar, Facebook skulle vara en knäpptyst investerare, det fattar ju vem som helst.

Medlem

Nej, nu när Valve är med i matchen kan man ju låta Zuckerberg hållas. Kanske leder till något gott bortom spelbranschen...


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Ja usch och fy för Zuckan - han vill ju bara tjäna pengar.
Tackar vet jag Gaben som endast fokuserar på att göra spel och vars fokus inte är att pumpa ut så mycket pengar ur Steam som möjligt.

Att The Big Z sagt att social-VR är deras långsiktiga mål och att spel kommer vara det som banar vägen bryr jag mig inte ett dugg om. Jag blir rädd och förvirrad när min spelmaskin gör andra saker än spel. Är riktigt stolt över att jag slängt ut min PC, konsol och smartphone efter att de inte följer min "Den-får-bara-göra-spelsaker"-doktrin.

Skönt att kunna gå tillbaks till sin gamla Virtual Boy och se på en produkt som bara var på spelarnas sida.

Medlem

Som om vi litar på Mark Zugröv. Länge sen han hade en originell tanke han inte stal eller köpte.

Medlem

Ska både Rift och Valves...och antagligen microsofts med


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Var det någon som ens trodde att Oculus skulle fokusera på spel efter den där megalomane grisen köpte upp det?

Inte heller förvånande att han förtydligar detta nu, när hans första plan var att släppa Oculus i år, vilket han förmodligen gjort trots ORs fruktansvärda brister för innan GDC trodde han fortfarande att han skulle ha monopol på VR-marknaden.

Tji fick han när Valve visade vilken usel produkt han tänkte lansera!

Medlem

Osäker på vad jag tycker om detta. Är mer intresserad av Valve Vive oavsett just nu. Får se vad som händer.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

GAAAAAAABEEEEEEEEEEEEEN

Medlem
Skrivet av Deli:

Var det någon som ens trodde att Oculus skulle fokusera på spel efter den där megalomane grisen köpte upp det?

Inte heller förvånande att han förtydligar detta nu, när hans första plan var att släppa Oculus i år, vilket han förmodligen gjort trots ORs fruktansvärda brister för innan GDC trodde han fortfarande att han skulle ha monopol på VR-marknaden.

Tji fick han när Valve visade vilken usel produkt han tänkte lansera!

Eller hur!?
Man har ju läst en och annan flashback-tråd, så man vet ju precis vem Mark Zuckerberg är och hur han fungerar.

När Oculus nuförtiden visar upp massa trams som Lucky's Tale och EVE Valkyrie så undgår det ju inte oss att den där jävla Oculus Cinema också släpps. "Spel i fokus" Ha! - Knappast

Sjukt viktigt för VR att det bara begränsar sig till spel. Att skapa aspekter som får andra människor än gamers att bli intresserade av VR och ger det spridning vore fruktansvärt skadligt.

Inaktiv

Fan va ni gnäller i tråden. Detta påverkar överhuvudtaget inte spelen. Att han vill göra andra typer av applikationer gör inte att upplösningen blir lägre, att field of view sänks, eller att latency blir skräp. Apparna kommer göras för Windows, spelen kommer göras för Windows, det har inget med headsetet att göra.

Man kommer kunna köra apparna med andra VR-headset också, är de headseten också helt värdelösa nu när ni fick den uppenbarelsen eller?

Du kan öppna upp Facebook på din monitor hemma nu. Blev din monitor helt värdelös nu eller? Suck!

Medlem

Jag tror att VR som något annat än en rätt hardcore-gaming grej är minst 10 år bort. Men visst klart folk skall få börja utveckla VR åt det hållet. Det är bara inget jag håller andan för på ett bra tag.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kanske bara jag som skulle tycka det var konstigt att sätta på sig en oculus för att kolla facebook, eller?

RIP Oculus!

Medlem

Väldigt många trångsynta människor. Att VR kan bli mer än spel är inget annat än riktigt riktigt positivt. Visst spel är det som intresserar mig mest men ju fler marknader som blir intresserade ju bättre teknik får vi ju roligare leksak!

Applikationer så som kommunikation, upplevelser, medicins rehabilitering, produktutveckling via sammarbete på distans, TV 2.0 .... ja säkert massa coola grejer som i utan tvekan kommer gynna spelandet!

Medlem
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Deli:

Var det någon som ens trodde att Oculus skulle fokusera på spel efter den där megalomane grisen köpte upp det?

Inte heller förvånande att han förtydligar detta nu, när hans första plan var att släppa Oculus i år, vilket han förmodligen gjort trots ORs fruktansvärda brister för innan GDC trodde han fortfarande att han skulle ha monopol på VR-marknaden.

Tji fick han när Valve visade vilken usel produkt han tänkte lansera!

Eller hur!?
Man har ju läst en och annan flashback-tråd, så man vet ju precis vem Mark Zuckerberg är och hur han fungerar.

När Oculus nuförtiden visar upp massa trams som Lucky's Tale och EVE Valkyrie så undgår det ju inte oss att den där jävla Oculus Cinema också släpps. "Spel i fokus" Ha! - Knappast

Sjukt viktigt för VR att det bara begränsar sig till spel. Att skapa aspekter som får andra människor än gamers att bli intresserade av VR och ger det spridning vore fruktansvärt skadligt.

Läst Flashbacktråd vet precis vem han är... är du seriös?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Ek0rreN:

Kanske bara jag som skulle tycka det var konstigt att sätta på sig en oculus för att kolla facebook, eller?

RIP Oculus!

Håller helt med.
För att om den funktionen finns så MÅSTE man ju göra det. Det är ju liksom inte som att man kan välja vad man vill göra med sin HMD. Kan man logga in på FB med den, så göra man det - och då är den givetvis sämre. Att vissa människor inte förstår den vattentäta logiken är ett mysterium.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Deli:

Var det någon som ens trodde att Oculus skulle fokusera på spel efter den där megalomane grisen köpte upp det?

Inte heller förvånande att han förtydligar detta nu, när hans första plan var att släppa Oculus i år, vilket han förmodligen gjort trots ORs fruktansvärda brister för innan GDC trodde han fortfarande att han skulle ha monopol på VR-marknaden.

Tji fick han när Valve visade vilken usel produkt han tänkte lansera!

Eller hur!?
Man har ju läst en och annan flashback-tråd, så man vet ju precis vem Mark Zuckerberg är och hur han fungerar.

När Oculus nuförtiden visar upp massa trams som Lucky's Tale och EVE Valkyrie så undgår det ju inte oss att den där jävla Oculus Cinema också släpps. "Spel i fokus" Ha! - Knappast

Sjukt viktigt för VR att det bara begränsar sig till spel. Att skapa aspekter som får andra människor än gamers att bli intresserade av VR och ger det spridning vore fruktansvärt skadligt.

Läst Flashbacktråd vet precis vem han är... är du seriös?

Trodde sarkasmen var såpass tydligen att den inte gick att missa.
Nej jag är givetvis inte seriös. Men de människorna som börjar bete sig som en 17-åring som sett Zeitgeist för första gången när de hör Zuckerbergs namn är tyvärr det.

Medlem

Jag upplever hellre världen själv, på plats. Hade känts tämligen patetiskt att sitta hemma i soffan och upplevt Grand Canyon där. En känsla av depression hade dykt upp när jag tagit av brillorna..

Att uppleva andra världar genom spel är en annan sak, nått som inte går att uppleva på annat sätt idag.

Tramsig idé faktiskt..

Medlem
Skrivet av Zhin:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Deli:

Var det någon som ens trodde att Oculus skulle fokusera på spel efter den där megalomane grisen köpte upp det?

Inte heller förvånande att han förtydligar detta nu, när hans första plan var att släppa Oculus i år, vilket han förmodligen gjort trots ORs fruktansvärda brister för innan GDC trodde han fortfarande att han skulle ha monopol på VR-marknaden.

Tji fick han när Valve visade vilken usel produkt han tänkte lansera!

Eller hur!?
Man har ju läst en och annan flashback-tråd, så man vet ju precis vem Mark Zuckerberg är och hur han fungerar.

När Oculus nuförtiden visar upp massa trams som Lucky's Tale och EVE Valkyrie så undgår det ju inte oss att den där jävla Oculus Cinema också släpps. "Spel i fokus" Ha! - Knappast

Sjukt viktigt för VR att det bara begränsar sig till spel. Att skapa aspekter som får andra människor än gamers att bli intresserade av VR och ger det spridning vore fruktansvärt skadligt.

Läst Flashbacktråd vet precis vem han är... är du seriös?

Trodde sarkasmen var såpass tydligen att den inte gick att missa.
Nej jag är givetvis inte seriös. Men de människorna som börjar bete sig som en 17-åring som sett Zeitgeist för första gången när de hör Zuckerbergs namn är tyvärr det.

Varit på internet sen 1993, man vet aldrig så bästa att fråga


signatur

IDKFA

Medlem

Jag hoppas att Facebook lyckas göra vad de vill göra med Oculus Rift ärligt talat. Det är ändå något jag tycker är jävligt häftigt - men samtidigt inte något jag vill se när jag vill spela vilket är varför jag helst skaffar HTC Re Vive för just gaming.

Medlem

Vad oväntat att gamers bara tänker på sig själv. VR-marknaden hänger ihop. Om Valve planerar att bara stöda spel så kommer det inte bli någon hit. Jag vill kunna göra vad jag vill med mitt VR-headset, sen vad jag väljer att göra är upp till mig.

Vill jag besöka Facebook VR style så borde jag ha möjligheten till det. Vill jag titta på Netflix i VR så borde jag ha möjligheten till det. Vill jag spela de senaste spelen i VR så borde jag även ha möjligheten till det.

VR är bara ett verktyg, och om det är något som är bra så är det multiverktyg.

Medlem
Skrivet av wallde:

Jag upplever hellre världen själv, på plats. Hade känts tämligen patetiskt att sitta hemma i soffan och upplevt Grand Canyon där. En känsla av depression hade dykt upp när jag tagit av brillorna..

Att uppleva andra världar genom spel är en annan sak, nått som inte går att uppleva på annat sätt idag.

Tramsig idé faktiskt..

Känns som ett väldigt smalt resonemang. Självklart är det bättre att uppleva saker i verkliga livet - men har man alltid möjlighet att göra allt? Att potentiellt uppleva sportevenemang live som om man vore där - inget du kan se värde i? Att se världen ur t.ex en myra eller fågels perspektiv? Att istället för att stå brevid Grand Canyon - sväva över det. Eller varför inte stå längst nere i Marianergraven.

Om VR slår är det väl mer den typen av content som föreslås - inte kusinernas weekend på Mallorca.

Medlem

Let's set sail to fail!


signatur

Meep!

Medlem

Det finns alltid personer som anser att deras åsikt är mer "rätt" än andras, och de uttrycker den gärna som om den vore huggen i sten. Själv tycker jag att ju fler användningsområden som skapas för vr-utrustning desto bättre. Kommer ihåg när man hängde på div bbs:er att man önskade hur coolt vore det inte om det fanns någon form av grafiskt gränssnitt som representerade den man konverserade med. Sedan kom mötesplatser som hade grafik som Lucasarts äventyrsspel. Man skapade sin avatar och kunde skaffa sig sitt egna rum och inreda det och stämma träff med andra där.
Numera har Second Life hängt med under många år som en 3d-variant av en chatt. Att få prova detta i en vr-miljö som säkert kommer att utvecklas till något som jag inte ens kan föreställa mig i dag gör att jag känner mig väldigt förväntansfull inför framtiden.
Att förkasta hela konceptet med vr bara för att det inte fokuserar enbart på spel känns ganska trångsynt. Det är väl aldrig fel med valmöjligheter. Eller?

Medlem

Undra hur många som sitter och klagar på Zuckerberg har ett konto på Facebook


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar