Star Wars Battlefront

Robot
Star Wars Battlefront

FZ:s Tobias Garsten reste ända till Anaheim, USA, för att kunna ge er de allra första intrycken från Star Wars: Battlefront. Det här är hans rapport från fronten.

#dice


Medlem
Star Wars Battlefront

"Walker Assault"

WOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!

Medlem

Wow, vilken CGI.

Medlem

Besviken att man inte fick se riktig gameplay, visst det är In Engine men man ser ju tydligt att animationerna är "för bra" för att vara gameplay.

Medlem

Gameplay? Vill jag inte påstå att det va i mer än 2 sekunder. Eller har jag fel i vanlig ordning...

Medlem

Tappat mycket form av sug för detta spel efter läst denna artikel. Power ups, darth vader m.m. Tack, men nej tack för min del i alla fall.

Medlem

hmm.. "först" till xbox one... visat på ps4. lol

Ifall de ska ha jedis med i gameplayet.. nej tack. Hoppas även på kosmetiska unlocks och inte en massa påhittat trams som inte passar i universumet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Klart de inte visar gameplay än, spelet är ju inte klart


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jag vet inte jag, det ser väldigt coolt ut med "gameplay" trailern. Men de har inte ens börjat beta och det släpps om ett par månader? Jag är skeptisk! blir iaf ingen pre-order =P

Medlem

Inga rymdstrider alls? Pass.

Spela som hjältarna/bovarna från filmerna? Pass.

Ett spel med Star Wars som varumärke, och inte inkludera rymdstrider i någon omfattning, är dömt att faila. Lägg därtill att man tillåter spelare att hursomhelst gå och plocka en powerup som ger dom utseende/abilities som ex. Luke eller Vader. Spela som Jedi eller Sith? NP. Spela som en av dom mer kända av dessa? Nej tack.

Spelet får gärna se hur snygg som helst. Men redan nu, tycker iallafall jag att dom failat ganska rejält.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Skribent

Jag är försiktigt pessimistisk.


signatur

I am the black wizards.

eld
Medlem
Skrivet av darkthunder:

Inga rymdstrider alls? Pass.

Spela som hjältarna/bovarna från filmerna? Pass.

Ett spel med Star Wars som varumärke, och inte inkludera rymdstrider i någon omfattning, är dömt att faila. Lägg därtill att man tillåter spelare att hursomhelst gå och plocka en powerup som ger dom utseende/abilities som ex. Luke eller Vader. Spela som Jedi eller Sith? NP. Spela som en av dom mer kända av dessa? Nej tack.

Spelet får gärna se hur snygg som helst. Men redan nu, tycker iallafall jag att dom failat ganska rejält.

Fast nu är ju inte det här det första battlefront spelet som någonsin existerat.

Frilansare

Håller med, fegt att visa en så hårt regisserad in engine-film istället för lite gameplay. Men snyggt var det.

Medlem
Skrivet av krippa79:

Gameplay? Vill jag inte påstå att det va i mer än 2 sekunder. Eller har jag fel i vanlig ordning...

Game engine footage stod det, vilket inte är samma sak som gameplay. Det är inget annat än en cut scene som är renderad i realtid. Men rent grafiskt så kan vi förvänta oss något liknande i själva spelet.

Medlem

Inget rymd pang pang?

Då får jag hoppas att man gör en remake av X-Wing Alliance i framtiden.

Medlem

jävlar vad fett.

Medlem
Skrivet av eld:

Fast nu är ju inte det här det första battlefront spelet som någonsin existerat.

Är mycket väl medveten om detta. Spelade originalen (både 1:an och 2:an) flitigt i flera år. Nu går det inte ens att köra multiplayer längre till dom spelen, eftersom Gamespy släckte ner servrarna.

Och ja, Battlefront 1 och 2 hade rymdstrider. Denna har NOLL rymdstrider.

Sen, vad är detta för skit om max 40 spelare? Det är ett DICE spel, byggt på deras spelmotor, och deras motorer har alltid haft stöd för 64 spelare. Moddare i dom gamla spelen har tom lyckats dra upp det till 128 spelare.

Så ja du, vet inte riktigt vart du ville komma med din kommentar till mig. Vara dryg får du gärna göra mot någon annan, eller helst någon annanstans.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av eld:

Fast nu är ju inte det här det första battlefront spelet som någonsin existerat.

Är mycket väl medveten om detta. Spelade originalen (både 1:an och 2:an) flitigt i flera år. Nu går det inte ens att köra multiplayer längre till dom spelen, eftersom Gamespy släckte ner servrarna.

Och ja, Battlefront 1 och 2 hade rymdstrider. Denna har NOLL rymdstrider.

Sen, vad är detta för skit om max 40 spelare? Det är ett DICE spel, byggt på deras spelmotor, och deras motorer har alltid haft stöd för 64 spelare. Moddare i dom gamla spelen har tom lyckats dra upp det till 128 spelare.

Så ja du, vet inte riktigt vart du ville komma med din kommentar till mig. Vara dryg får du gärna göra mot någon annan, eller helst någon annanstans.

rymdstrider lär dyka upp innan spelet släpps och när det gäller hjältekaraktärer så fanns väl dom med i gamla spelen ? eller i alla fall ett av dom


signatur

always use the nubs for cover

Ni förstår väl att rymdstriderna kommer med DLC:er i framtiden, något annat vore dum businessmodell.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av krippa79:

Gameplay? Vill jag inte påstå att det va i mer än 2 sekunder. Eller har jag fel i vanlig ordning...

Game engine footage stod det, vilket inte är samma sak som gameplay. Det är inget annat än en cut scene som är renderad i realtid. Men rent grafiskt så kan vi förvänta oss något liknande i själva spelet.

Behöver inte vara realtid bara för att det är in-engine. Betyder endast att motorn som spelet kör på använts för att rendera filmen. Vi kan nog förvänta oss liknande men betydligt mindre polerat i spelet.

Medlem

tbh det här spelet behöver inte göra så värst mycket för att vara bättre än merparten av dom star wars spel som släppts dom senaste 10 åren xD kotor bra nopp, jedi knight bra nopp men kommer trumfa dom andra och kanske tom battlefront 1-2


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av krippa79:

Gameplay? Vill jag inte påstå att det va i mer än 2 sekunder. Eller har jag fel i vanlig ordning...

Game engine footage stod det, vilket inte är samma sak som gameplay. Det är inget annat än en cut scene som är renderad i realtid. Men rent grafiskt så kan vi förvänta oss något liknande i själva spelet.

Behöver inte vara realtid bara för att det är in-engine. Betyder endast att motorn som spelet kör på använts för att rendera filmen. Vi kan nog förvänta oss liknande men betydligt mindre polerat i spelet.

man kan spela i 3rd person med snygga rörelseanimationer och modeller, allt jag nånsin begärde av dom ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Som ni skriver, man fick knappt se något alls, och upp till 40 spelare? på Consol? hur blir det med PC? release om några månader och de visar inte mer än såhär... Kommer sluta bra det här... haha

Medlem
Skrivet av DjDyke:

Besviken att man inte fick se riktig gameplay, visst det är In Engine men man ser ju tydligt att animationerna är "för bra" för att vara gameplay.

Verkligen inte. Samma kvalité på animationer som det var i single player i Battlefield 4. Syns tydligt att det är samma motor eller möjligtvis en vidareutvecklad variant på den.

Medlem

Antar att mycket kommer visas på E3 samt i Berlin. De är smarta och visar inte allt för mycket men kommer långsamt att bygga upp hypen.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ni förstår väl att rymdstriderna kommer med DLC:er i framtiden, något annat vore dum businessmodell.

Precis.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av krippa79:

Gameplay? Vill jag inte påstå att det va i mer än 2 sekunder. Eller har jag fel i vanlig ordning...

Game engine footage stod det, vilket inte är samma sak som gameplay. Det är inget annat än en cut scene som är renderad i realtid. Men rent grafiskt så kan vi förvänta oss något liknande i själva spelet.

Behöver inte vara realtid bara för att det är in-engine. Betyder endast att motorn som spelet kör på använts för att rendera filmen. Vi kan nog förvänta oss liknande men betydligt mindre polerat i spelet.

Fast det här tvivlar jag på är förrenderat. Tittar man t.ex. vid 1:27 in i trailern så ser man att den stora stenen till vänster ändrar LOD, något som inte borde hända vid en förrendering.

eld
Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av eld:

Fast nu är ju inte det här det första battlefront spelet som någonsin existerat.

Är mycket väl medveten om detta. Spelade originalen (både 1:an och 2:an) flitigt i flera år. Nu går det inte ens att köra multiplayer längre till dom spelen, eftersom Gamespy släckte ner servrarna.

Och ja, Battlefront 1 och 2 hade rymdstrider. Denna har NOLL rymdstrider.

Sen, vad är detta för skit om max 40 spelare? Det är ett DICE spel, byggt på deras spelmotor, och deras motorer har alltid haft stöd för 64 spelare. Moddare i dom gamla spelen har tom lyckats dra upp det till 128 spelare.

Så ja du, vet inte riktigt vart du ville komma med din kommentar till mig. Vara dryg får du gärna göra mot någon annan, eller helst någon annanstans.

Rymdstrider kom väl först i battlefront 2, battlefront 1 är väl i princip allt som du gav dice battlefront kritik för.

Medlem

Ser grymt ut, hoppas nu bara att man INTE lirar som hjältar/jedis och annat trams, samt att 3rd person inte blir möjligt utan server-inställning, tkr bara de förstör och gör att folk peakar runt hörn med kameran..

Medlem

Jag har inte stora förhoppningar även då jag älskar battlefront och vill att detta spel ska vara bra. För det första så står det att spelet kommer komma till ps4 ,xbox one och pc. att dom väljer att nämna pc sist, att det är en sony logga i trailern. Sen står det "game engine representative of playstation 4. not actual gameplay." FÅr mig bara att tro att vi kommer få världens sämsta port till pc. Kommer ihåg med bf3 "tror jag det var." dom sa att spelet var första hand ett pc spel så det blev portat till konsollerna. Senare så kom det fram att PCn hade lägst prioritering och dom slängde ihop den porten skit snabbt. Jag har inget hopp för att dice kommer göra ett bra spel igen så länge som dom är så långt uppe EAs röv som dom är atm.

123
Skriv svar