Jag blev bannad utan att ha fuskat!

Inaktiv
Jag blev bannad utan att ha fuskat!

Jag kom hem från plugget, satte mig framför datorn. kollade lite på blocket och blev sugen på att lira lite CSS.. Jag loggar in på steam, och till min fasa så står det att jag har blivit bannad!
Jag har aldrig fuskat (vet ej hur man gör och vill inte ta reda på det heller)

Kan någon säga vad jag ska ta mig till? Jag har spenderat mycket tid och kärlek på mitt steam acc.
Varför ska jag bli straffad för något jag inte har gjort?:(

Inaktiv

dem kan inte stänga ner ditt acc utan att du har fuskat , för att de måste ha något att gå på , så du måste antigen ha fuskat?..

eller blev du bannad från en server bara eller ?

Medlem

jag lirade idag på en vac server med aimbot och lite annat. Fick typ hs hela tiden och ingen märkte... sedan tog jag bort aimbot (alla cheats) och fick massor av hs ändå
det kallar jag luck.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Någon har kanske fått tag på ditt steam pw och fuskar? Det kan vara ett alternativ. Men Steam bannar inte bara så där för att VAC känne av när nån fuskar.


signatur

www.GetUP.3w.se - Ett spel forum!

Inaktiv

Weird


signatur

« Dя.щirus »

Inaktiv

Hmm, det låter lite mysko.
Har hört att många har gnällt på detta och sen visade det sig att de hade fuskat, men jag vet inte vad jag ska tro på..


signatur

I am a fanboy.. o_O

Medlem

Som sagt, Någon måste ha gått in på ditt acc och fuskat med mening för att du ska ha blivit bannad.

Medlem

Alltså man blir inte bannad fast man har fuskat...
ingen orkar reporta


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Alltså man blir inte bannad fast man har fuskat...
ingen orkar reporta

Vad menar du med "ingen orkar reporta?"
Vart ska dom rapportera?
När man bli bannad från VAC-Säkra servrar så beror det på att man har blivit bannad genom ett fusk som VAC kan känna igen, och stänga av dig för.

Gaeh.
Det du kan göra är att testa connecta till non-secure servrar, detta är servrar som inte använder Valve's VAC.

Medlem

kontakta steamsupport de kan hjälpa dig


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

kontakta steamsupport de kan hjälpa dig

Måste tyvärr säga att du har fel, i Juni 2005 bestämde sig Valve för att aldrig mera låsa upp Bannade konton.
Du gör bäst i att köpa ett nytt CS:S konto För ca; 199 kr
När du vält köpt ett nytt kommer du få med det otroligt roliga Day of Defeat : Source, och halvlustiga Half-life 2 : Deathmatch.

Medlem

Precis, Att köpa nya spel är alltid kul

Btw, om man bli bannad genom VAC2 på CSS t.ex. kan jag spela Team Fortress 2 då? eller blir hela mitt account avstängt?


signatur

hejsanhejsanhejsan

m1
Medlem

Skulle ju vara riktigt surt att få Steamkontot avstängt utan att ha gjort nåt, speciellt när man samlat på sig ett par spel sedan man registrerade kontot.

Står det ingen anledning till att du är bannad om du försöker logga in? Du kan ju alltid kontakta supporten och be att få se loggar på vad som hänt - vägrar dom så vägrar dom, kan ju inte bli värre...

Edit: såg att det visst var två månader sen du skrev inlägget Hur gick det, löste det sig? Känns osäkert att samla på sig spel bundna till kontot om sånt kan hända.

Medlem

Tyvärr så använder allt för många här i världen för enkla lösenord, eller så använder man samma lösenord till väldigt mycket, tex samma till MSN som till STEAM.
Se till att i framtiden ha olika lösenord till dina olika onlineapplikationer, och gärna ha lösenord i stil med "34G6h1Ar"

Medlem
Skrivet av hansen:

och gärna ha lösenord i stil med "34G6h1Ar"

Använder redan sådant lösen fast inte lika komplicerat, ska "uppgradera" det nu(alltså komma på lite extra bokstäver att placera in)

EDIT: så

Inaktiv

Kan alltid vara trojaner eller key loggers, då kvittar det vad du har för pass. Goodbye.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

jag lirade idag på en vac server med aimbot och lite annat. Fick typ hs hela tiden och ingen märkte... sedan tog jag bort aimbot (alla cheats) och fick massor av hs ändå
det kallar jag luck.

Ja vad ska man säga?? Är du medveten om att du möter riktiga människor på nätet??
Alltså sitter du och jävlas med riktiga människor när du fuskar och förstör för andra.
Om du nu är en sådan liten krake att du inte törs möta folk online utan att fuska....Varför inte hålla dig till enbart singel spel och bara förstöra för dig själv??
Det är sådana som dig som gör att man knappt orkar spela online shooter längre..
Jag hoppas du blir bannad från steam kontot så fort som möjligt, och skulle jag bestämma så skulle du bli bannad från din egen dator med....

Cheers

Medlem
Skrivet av BirkaViking:
Skrivet av mosoloa1:

jag lirade idag på en vac server med aimbot och lite annat. Fick typ hs hela tiden och ingen märkte... sedan tog jag bort aimbot (alla cheats) och fick massor av hs ändå
det kallar jag luck.

Ja vad ska man säga?? Är du medveten om att du möter riktiga människor på nätet??
Alltså sitter du och jävlas med riktiga människor när du fuskar och förstör för andra.
Om du nu är en sådan liten krake att du inte törs möta folk online utan att fuska....Varför inte hålla dig till enbart singel spel och bara förstöra för dig själv??
Det är sådana som dig som gör att man knappt orkar spela online shooter längre..
Jag hoppas du blir bannad från steam kontot så fort som möjligt, och skulle jag bestämma så skulle du bli bannad från din egen dator med....

Cheers

Ahh, jorden sprängs ju inte direkt om man använder cheats. Har i allafall inte fusken kvar. Kommer inte skaffa tillbaka dom heller så du kan vara trygg. (Jag kan inte göra något åt om det finns folk som programmerar aimbot mm)8)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

jepp tror att du har blivit hackad :S


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Ahh, jorden sprängs ju inte direkt om man använder cheats. Har i allafall inte fusken kvar. Kommer inte skaffa tillbaka dom heller så du kan vara trygg. (Jag kan inte göra något åt om det finns folk som programmerar aimbot mm)8)

Med tanke på ditt resonemang och din attityd så hoppas jag och utgår ifrån att du är ett litet barn.
Jag ska väll inte behöva ha en lektion för dig i vett och etikett.

Cheers

Inaktiv

Om du har blivit bannad utan att fuska kanske du har haft fusk på datorn, bara inte använt det, vissa serverar kan leta eftersom sånt på datorn, eller om du kanske har lånat ut ditt acc till en kompis.

En kompis till mig fick samma problem...

Medlem
Skrivet av BirkaViking:
Skrivet av mosoloa1:

Ahh, jorden sprängs ju inte direkt om man använder cheats. Har i allafall inte fusken kvar. Kommer inte skaffa tillbaka dom heller så du kan vara trygg. (Jag kan inte göra något åt om det finns folk som programmerar aimbot mm)8)

Med tanke på ditt resonemang och din attityd så hoppas jag och utgår ifrån att du är ett litet barn.
Jag ska väll inte behöva ha en lektion för dig i vett och etikett.

Cheers

hahah så sant, och så ägd på samma gång

Jag hatar fuskare som förstör för oss bra spelare.

fuska i ditt singel playerspel ist'llet.

och till topic,
Vac bannar inte folk bara sådär om du nu tror det.
http://www.steambans.com/

är medlem, och jag råder alla andra cs/css spelare att bli medlemmar.

styrkan som kämpar för det goda måste bli större.

fue
Medlem

Man kan bli VAC bannad i efterhand fast du har tagit bort ditt fusk.

Inaktiv

kan man på nåt sätt "ta bort" eller fixa de så man inte är vac bannad?? eller måste man köpa nytt css ??

Inaktiv

Jag fick mitt steam-konto raderat för ca 2 år sedan, mailade då Steam och frågade varför, för jag visste att jag inte hade fuskat och jag kör varken med scripts eller avancerade configs, de svarade kort och gott "Piracy", inga konkreta bevis eller laglig grund för att undersöka det, när jag försökte maila tillbaka och be om exempel och bevis svarade de inte helt enkelt. Steam är ett riktigt ***** pack.

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

jag lirade idag på en vac server med aimbot och lite annat. Fick typ hs hela tiden och ingen märkte... sedan tog jag bort aimbot (alla cheats) och fick massor av hs ändå
det kallar jag luck.

GZ då slipper du ha aimbot i fortsättningen då nu när du lärt dig skjuta.

Inaktiv

För ett par år sen kunde man bli bannad om man hadde tredjepartsprogram till HL igång tror det bara gällde ett som var som winamp för HL, det vet jag som spelar CS/DoD 1 timme per år lol, vet inte om dom drabbade fick sina konton obannade eller om Valve är #"¤#¤% i skallen som tex Blizzlol som bannar gammla farmödrar osv.

Inaktiv

Alla avstängningar av VAC är permanenta - Valve har en nolltolerans-policy gentemot fuskare.

VAC-systemet hittar inte fusk utan att sådana verkligen finns. Bara hackningar och fusk (modifikationer som designats för att ge en spelare ett övertag över andra spelare) kommer att utlösa en avstängning av VAC - alla modifikationer av ett spels exekverbara filer (.EXE) eller dynamiska länkbiblioteksfiler (.DLL) kommer utlösa VAC-systemet.

Följande saker kommer inte att utlösa en avstängning av VAC:

* Användande av chattprogram som X-Fire
* Att spela modifikationer för flera spelare som inte modifierar .EXE -och .DLL-filer.
* Systemhårdvarukonfigurationer
* Att spela med specialgjorda skins

Där har du lite att gå på...

Alla avstängningar av VAC är permanenta - Valve har en nolltolerans-policy gentemot fuskare.

Skit i kontot och köp nytt

Hur anmäler jag ett nytt fusk?

Om du känner till ett nytt fusk, speciellt privata fusk (sådana som inte finns på en offentlig webbplats), och kan bidra länkar eller de aktuella binaries, var god besök SteamPowered-forumen och skicka ett privat meddelande till en av forummoderatorerna för att vara säker på att informationen skickas vidare till VAC:s utvecklings-team.

VAC behöver hjälp så ni alla vet

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Alltså man blir inte bannad fast man har fuskat...
ingen orkar reporta

VAC2 använder något som heter "delayed bans" d.v.s. att när den väl har känt av att du cheatar, så blir du bannad efter några dagar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Valve_Anti-Cheat

Skrivet av mosoloa1:

Precis, Att köpa nya spel är alltid kul

Btw, om man bli bannad genom VAC2 på CSS t.ex. kan jag spela Team Fortress 2 då? eller blir hela mitt account avstängt?

Ja, men bannlysningarna är separate på GoldSrc-spel och Source-spel. (Du kan fortfarande köra spel som CS1.6 DoD om du blir bannad på Source och vice versa.)

Skrivet av Lozz:

Steam är ett riktigt ***** pack.

Steam är bara ett program för spel-distribuering och auto-uppdatering av spel, jag antar att det är VALVe du syftar på.

Medlem

Shit! Tur att man inte råkat ut för nåt sånt. Behöva köpa ett nytt CS. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

12
Skriv svar