Valve tar nya tag för att stoppa spam på Steam

Robot
Valve tar nya tag för att stoppa spam på Steam
Medlem
Valve tar nya tag för att stoppa spam på Steam

Idioti.

Medlem

signatur

biltemakörv

Medlem
Skrivet av drummerhk47:

Idioti.

varför är det idioti, allt du behöver ha gjort är at ha köpt spel genom steam till ett värde av 5$. något som du nästan garanterat redan har gjort

Medlem

Om man har köpt en spel, är man på det gröna då??


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Tur inte
*install games
var med.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Detta kan nog innebära en del problem för de yngre spelarna som inte har tillgång till kontokort som fungerar för internetköp.

De som redan har satt in pengar på sitt konto sedan tidigare, får de tillgång till dessa funktioner automatiskt, eller måste man sätta in pengar på nytt fr.o.m. ett angivet datum?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av drummerhk47:

Idioti.

Skojjar du?

Det här är ju en helt klockren lösning, hela pängen med Steam är ju att köpa/äga spel så detta filtrerar bort alla bots/spammers på ett ypperligt sätt.

dmn
Medlem

Spam på steam?

Medlem
Skrivet av Hurin:

Om man har köpt en spel, är man på det gröna då??

TROR inte det är samma sak att ha köpt ett spel som att sätta in pengar på steamkontot.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Hurin:

Om man har köpt en spel, är man på det gröna då??

TROR inte det är samma sak att ha köpt ett spel som att sätta in pengar på steamkontot.

Jag tror att det kan räknas att ha köpt ett spel så länge man pumpat in mer än 5$

Medlem

Från artikeln för er som inte orkar läsa och gissar saker ^^

"You will need to spend at least $5.00 USD within the Steam store.
Some examples of purchases that grant access to these features are:
Adding the equivalent of $5 USD or more to your Steam Wallet
Purchasing game(s) that are equal to $5 USD or more from the Steam store
Adding a Steam Wallet card to your Steam account
Purchasing a Steam gift that is equal to $5 USD or more from the Steam store (Receiving a Steam gift from a friend doesn't count)
Each Steam purchase total will be tracked in USD. If your Steam store's currency isn't in USD, it will be tracked and converted to USD automatically using daily exchange rates."

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Hurin:

Om man har köpt en spel, är man på det gröna då??

TROR inte det är samma sak att ha köpt ett spel som att sätta in pengar på steamkontot.

Jag tror att det kan räknas att ha köpt ett spel så länge man pumpat in mer än 5$

Japp.

Men man kan skriva det på svenska i nyheten så folk fattar som inte läser det engelska där nere.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker detta låtet bra! Slipper man skrikandes 11åringar, å spammers so. Förstör.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av dmn:

Spam på steam?

Ja, spam! Jag får 3 nya vänförfrågningar varje dag och meddelanden på min profil av bottar som vill scamma en - det är irriterande!


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Den enda spammen jag fått på Steam, men det var dock jobbigt nog, är dom där meddelandena med typ bilder eller andra saker som kommer från vänner, men det var uppenbart att dom inte skickat dessa. Det upphörde dock efter ett tag, gissar att Valve strypte källan fysiskt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skönt!
Slipper man alla dessa "virus-bottar" som addar en hela tiden...

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Den enda spammen jag fått på Steam, men det var dock jobbigt nog, är dom där meddelandena med typ bilder eller andra saker som kommer från vänner, men det var uppenbart att dom inte skickat dessa. Det upphörde dock efter ett tag, gissar att Valve strypte källan fysiskt.

Visualiserar Gaben stryper ut nån jävel som sitter och skickar viruslänkar.

Medlem
Skrivet av dmn:

Spam på steam?

En del har en hel del problem med det. En polare har folk varje dag som vill adda honom och hör av sig. Okända han inte vet nånting om alls. Själv får jag aldrig någonsin något...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Synd för alla F2P spelare(TF2, Dota2 etc), som tvingas använda steam.

Medlem

Hoppas att slippa att man blir spammad av invites från random okända personer med private profile.

Medlem

Bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Wranz:

Synd för alla F2P spelare(TF2, Dota2 etc), som tvingas använda steam.

Var också min tanke men samtidig missar man inte så mycket. Typ att den som spelar gratis inte kan skicka vänförfrågan.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Hurin:

Om man har köpt en spel, är man på det gröna då??

TROR inte det är samma sak att ha köpt ett spel som att sätta in pengar på steamkontot.

Det måste det vara - för jag har pumpat in 60-70 tusen minst när jag köpt spel...tror inte han väljer bort mig bara för jag inte har pengar på mitt steam konto helt plötsligt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

5 Dollar? Inte direkt en big deal har man redan spenderat pengar på Steam så är det ingen fara.

Jag tycker detta är en jättebra ide med tanke på alla falska friend invites som blir det enda spam för mig (Mitt hjärta blir ledsen när alla friend invites är bara scammers och ingen true Bond..)

Good Thinking Steam!

Medlem

Ambivalent. Jag har aldrig fått spam på Steam och nu måste jag stoppa in pengar för att skicka friend invites? Jag antar att det räcker med att man köpt spel via Steam? Vilket dom flesta gjort och isåfall är det inget problem för mig.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Farväl Ryssland!

Megadelux

Har aldrig varit med om en spambot på steam. Varit med sedan det kom..

Medlem

Verkligen på tiden (klickar bort en random, okänd vänförfrågan), får skumma vän förfrågningar lite då och då av folk med privata profiler...

123
Skriv svar