Efter bråken - en tyst revolution?

Medlem
Skrivet av Burtas:

quote="Ender: "vilket är den enda poängen."

Så det är det enda som spelar roll alltså.
Snarare är det kvinnorna som behöver lära sig att mannen är mera än en arbetare, sperma bank, bara till för deras nöje.

"Som jag sagt tidigare, ifall du som man känner dig kränkt över något, så ta upp det på något sätt, skriv om det, gör en film kanske, eller bara prata om det, det är OK."

Protestera emot könsdiskriminering tänker jag definitivt göra bara jag inte blir för stor.
Skulle man bli det är det ju lika med att säga hej då till sitt liv här i Sverige där manshatet är så stort som det är.

resa och "knulla horor"

Har inte hört något sånt från mina mans vänner.
Med för vissa är det enda sättet att få något över huvudtaget om än bara någon att prata med eller kramas. (tänker så klart på singlar)
Är det verkligen så dåligt ? Skulle ju inte behövas om kvinnorna inte hade så höga förväntningar som kommer ifrån att dom får höra hur mycket bättre dom är och dom är minsann värda så mycket mer.

"Någon som säger något sådant är fan inte rätt i skallen, oavsett kön, i min bok."

Men att kvinnorna kan skryta med hur många dom får/kan/har ligga med är helt okej ?

"Har för övrigt inget större manshat är kvinnohat."

Det håller jag definitivt inte med om, bara att gå tillbaka och läsa vad du har skrivit, Det enda du har skrivit om är hur kvinnorna är kränkta och männen dåliga.

Antar att alla våldtagna och kränkta män får höja rösten en smula då, ifall det du säger om (alla?) kvinnor är sant. Vet inte varför du vill få det till något så idiotiskt att jag skulle generalisera på det sättet, när jag bara hänvisar till enkel fakta.

Vet inte heller vad det är för "manshat" du pratar om...kan det upplevas så när folk generaliserar för mycket? Att tycka illa om någon enbart på grund av personens kön, tro eller hudfärg är ju rätt befängt, vilket tyvärr inte stoppar många från att göra just det.

Vad vill du ha sagt med att din man inte hört det som jag har hört? Att det inte existerar?
I teorin är jag egentligen inte emot tanken på prostitution, då folk borde få göra vad de känner för med varandras samtycke. I praktiken ser det naturligtvis annorlunda ut, då det är en smutsig bransch där människor i svaga positioner utnyttjas, ofta för andras vinning. Ifall du vill ursäkta det med att det kanske kan vara svårt för stackars singlar att "få komma till" på annat sätt så tror jag vi har pratat klart om det ämnet.

Är väl dessutom en jäkla skillnad att "skryta" med hur många man legat med gentemot hur många man köpt sex utav? Kanske är OK att våldta också då, ifall man har lite svårt att "komma till skott", och dessutom har det lite dåligt ställt? Inte samma sak, men båda är ju kriminella handlingar, så jag vet inte...förvånad över att ens behöva läsa sådana kommentarer till att börja med.

Och slutligen förstår jag åter igen inte hur du lyckas få det till att jag anser att alla män är dåliga. Män som gör dåliga saker är dåliga, kvinnor som gör dåliga saker är dåliga, antalet män som gör dåliga saker mot kvinnor är fler än antalet kvinnor som gör dåliga saker mot män, vilket är ett problem...vart blir det för svårt att hänga med?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:

Kränkt? Njäe, möjligtvis förvånad över att någon som upprepade gånger försökt vinkla det till att jag sysselsätter mig med slutshaming kommer med ett sådant lågvattenmärke. Här har vi ju ett meme från internet som tydligt visar vilken hemsk människa Sarkeesian är. Hur kan denna ondskefulla kvinna observera ojämlikheter i spel, nu när marcus8958 har presenterat Bevis A för rätten!?

Kan vara bland det pinsammaste inlägg jag sett i debatten kring Sarkeesian.

När du objektifierade Quiet pågrund av hennes klädval som inte följer din standard är det slut shaming.

Jag har inte lagt upp ett enda meme i tråden och alla inlägg har varit citat från Anita Sarkeesian som visar sin rasistiska sida bland annat. Du borde kanske kolla hennes twitter med jämna mellanrum där hon ofta gör övertramp. Så sent som den här veckan gjorde hon en retweet åt en religiös grupp som aktivt jobbar för att motverka den framfart ateism har i USA och speciellt personer som Richard Dawkins.
Ganska ironiskt att hon jobbar för "feminism" i spel men samtidigt kämpar för att behålla sin religion med konservativa värderingar som skadar många kvinnors uppväxt i USA. Inte heller att glömma att över hvuudtaget stödja en religiös grupp som vill motverka religionsfrihet.

Än så länge har du aldrig klarat av att hålla en diskussion på en vuxen nivå. Du väljer alltid att börja med pajkastning när du saknar argument. Gång på gång samma översittarattityd och tror att det medför något. Är det inte dags för dig att växa upp?

Quiet, du menar tv-spels karaktären Quiet? Blev hon kränkt? Hon kanske valde att klä sig i bikini den dan? Ok, jag tar tillbaka.

Så nu när du kartlagt hennes "karaktär", så betyder det att hon inte kan ha rätt i det hon påpekar i Damsel in Distress? Vart blev hennes iakttagelser runt jämställdhet i spel en rättegång om huruvida hon är trevlig som person? Måste hon vara behaglig privat för att kunna ha en åsikt? Jag behöver inte gilla henne som person för att hålla med henne i det som diskuteras här...rätt skönt, gör att jag känner mig fri och obunden från idiotiska fördomar.

Jo, du kanske har rätt med det sista. Känslorna tar överhanden ibland, och jag börjar inse att jag borde linda in mina ord i nånting mer "lättsmält" för att vissa inte ska känna sig som idioter och därigenom inta en försvarsposition där allt bara ska sägas emot. Det är lätt att glömma hur unga många i sådana här diskussioner kan vara.

Någon som däremot är lite observant kunde kanske upptäcka att jag oftast är den som svarar på pajkastningen, istället för att starta den.

Medlem

Ender:
"Antar att alla våldtagna och kränkta män får höja rösten en smula då, ifall det du säger om (alla?) kvinnor är sant. Vet inte varför du vill få det till något så idiotiskt att jag skulle generalisera på det sättet, när jag bara hänvisar till enkel fakta."

Du sa att det bara var kvinnor som råkar ut för våld som räknas, vilket jag absolut inte håller med om.
Du har inte heller hänvisat till någonting.

"Vet inte heller vad det är för "manshat" du pratar om...kan det upplevas så när folk generaliserar för mycket? Att tycka illa om någon enbart på grund av personens kön, tro eller hudfärg är ju rätt befängt, vilket tyvärr inte stoppar många från att göra just det."

Det är vad du sysslar med.
Gå tillbaka och läs vad du har skrivit, börjar tröttna på att behöva visa varje dag vad du har sagt.

"Är väl dessutom en jäkla skillnad att "skryta" med hur många man legat med gentemot hur många man köpt sex utav? Kanske är OK att våldta också då, ifall man har lite svårt att "komma till skott", och dessutom har det lite dåligt ställt? Inte samma sak, men båda är ju kriminella handlingar, så jag vet inte...förvånad över att ens behöva läsa sådana kommentarer till att börja med."

Väldigt stor skillnad på prostition och att våldta.
Personligen tycker jag att alla ska ha samma rätt till närhet, sex UTAN att behöva betala.

"vart blir det för svårt att hänga med?"

Gå tillbaka och läs vad du har skrivit så kanske du hänger med.

"Någon som däremot är lite observant kunde kanske upptäcka att jag oftast är den som svarar på pajkastningen, istället för att starta den. "

Du kanske inte var först med "pajkastningen" men du var inte heller sen med din otrevliga attityd.
Du sitter ju och kallar folk för idioter +andra inte så trevliga ord.

Medlem
Skrivet av Burtas:

Ender:
"Antar att alla våldtagna och kränkta män får höja rösten en smula då, ifall det du säger om (alla?) kvinnor är sant. Vet inte varför du vill få det till något så idiotiskt att jag skulle generalisera på det sättet, när jag bara hänvisar till enkel fakta."

Du sa att det bara var kvinnor som råkar ut för våld som räknas, vilket jag absolut inte håller med om.
Du har inte heller hänvisat till någonting.

"Vet inte heller vad det är för "manshat" du pratar om...kan det upplevas så när folk generaliserar för mycket? Att tycka illa om någon enbart på grund av personens kön, tro eller hudfärg är ju rätt befängt, vilket tyvärr inte stoppar många från att göra just det."

Det är vad du sysslar med.
Gå tillbaka och läs vad du har skrivit, börjar tröttna på att behöva visa varje dag vad du har sagt.

"Är väl dessutom en jäkla skillnad att "skryta" med hur många man legat med gentemot hur många man köpt sex utav? Kanske är OK att våldta också då, ifall man har lite svårt att "komma till skott", och dessutom har det lite dåligt ställt? Inte samma sak, men båda är ju kriminella handlingar, så jag vet inte...förvånad över att ens behöva läsa sådana kommentarer till att börja med."

Väldigt stor skillnad på prostition och att våldta.
Personligen tycker jag att alla ska ha samma rätt till närhet, sex UTAN att behöva betala.

"vart blir det för svårt att hänga med?"

Gå tillbaka och läs vad du har skrivit så kanske du hänger med.

"Någon som däremot är lite observant kunde kanske upptäcka att jag oftast är den som svarar på pajkastningen, istället för att starta den. "

Du kanske inte var först med "pajkastningen" men du var inte heller sen med din otrevliga attityd.
Du sitter ju och kallar folk för idioter +andra inte så trevliga ord.

Ooooch jag ser att vi inte kommer så mycket längre. Du försöker tillskriva mig uttalanden och åsikter som är helt verklighetsfrämmande för mig, och då blir det lite svårt att argumentera. Vet inte om du medvetet missförstår det jag säger, och försöker bygga något slags argument runt det? Ifall jag inte är helt värdelös på att uttrycka mig så tycker jag att jag har varit ganska tydlig med mina åsikter.

Du har en del intressanta åsikter själv, som hade varit intressant att diskutera i ett relevant sammanhang, som att: "...alla ska ha samma rätt till närhet, sex UTAN att behöva betala". DET vore roligt att översätta i praktiken...någon slags lag, eller sexkvotering? Men som sagt, är redan rätt långt ifrån vad tråden handlar om som det är.

Det sista du säger, och som marcus8958 gärna påpekar, har dock en poäng. Jag är medveten om att jag ibland låter otrevlig, och det är lite tråkigt att känna att jag själv har svårt att hålla en civil ton i en del trådar. Jag har bara sett så mycket strunt (från mitt perspektiv) skrivas i detta ämne att jag helt enkelt tröttnar snabbt. Ofta så går jämställdhetstrådarna på loop, och så fort Sarkeesian kommer på tal så verkar de alla sluta på samma sätt.

Jag antar att jag kanske, som jag skrev till marcus8958, borde hålla en mer neutral ton, men det är svårt när någon inleder sin första post i en tråd om Sarkeesian med något i stil med: "Hon är en sådan rabiat PK-feminist, och jag bifogar även en länk till ett YouTube klipp där någon som tycker likadant som mig lagt upp en fånig video som bevis!". Då känns det som höjden på ribban redan är satt, och personen som skriver något sådant redan idiotförklarat sig i mina ögon.
Hade jag varit "smartare/mognare" så borde jag nog bara ignorera sådana kommentarer, men det blir inte heller bra, då jag inte gillar när liknande dumheter får stå oemotsagda. Det tråkiga är att min ibland otrevliga attityd knappast kommer förändra någonting, utan med största sannolikhet bara inflammera diskussionen ytterligare. Jag ska se ifall jag kan bättra mig på den punkten.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Min inkörsport till TV-spel

Metroid 1986 - Samus Aran

I min speluppväxt har det funnits starka kvinnliga karaktären.
Men jag kanske inte växte upp på samma planet som Thomas Arnroth.

Tycker hela diskussionen är töntig, det har alltid funnits bra spel för båda könen.
Men både kvinnliga så som manliga karaktärer.

Problemet är väl att på varje Samus Aran har det gått ett par dussin rätt sexualiserade karaktärer genom åren.

Medlem

Ender:

1# "Naturligtvis är inte alla män sexistiska och våldsamma, men fler än kvinnor, vilket är den enda poängen."
""vilket är den enda poängen""

Ditt eget uttalande, vilket är det jag syftar på.

2# "DET vore roligt att översätta i praktiken...någon slags lag, eller sexkvotering?"

Önskade jag visste ett svar på det, men det gör jag inte.

4# "Ofta så går jämställdhetstrådarna på loop"

Ja det är så, har ju diskuterats så mycket på andra ställen, så ska vi börja på en ny runda ?

Medlem

Vad feministen Arnroth inte förstår trots han ska jobba på en redaktion som exklusivt arbetar med spel (stor ironi där), är att spel kostar väldigt mycket att utveckla, stora löner går till röstskådespelarna som var och en spelar timmar av dialoger, varav huvudkaraktärerna måste spela in betydligt mer än alla andra.
Alla dialoger måste vara riktade till vad huvudkaraktären väljer att säga, då spelaren numera kan i de flesta spelen välja vad de vill sin karaktär ska säga och svara, ska man lägga till en kvinnlig huvudroll som alternativ bara för feministernas klagan så måste man spela in nästan dubbelt så mycket dialoger bara för kunna rikta konversationerna i spelen korrekt.

Och dessutom, varför måste det vara en kvinnlig stark karaktär i varenda spel? Nej, Just det, de behövs icke.
Spel kommer göras som utvecklarna avsåg det utan intryck av feministiska påtryck eller förkastning, spel kommer fortsätta utan deras värdelösa skitsnack.

Skriv svar