Star Wars Battlefront

Medlem
Citat:

Intressant nog kommer banor vara tätt sammanbundna med ett eller ett par spellägen

Jahapp. Där satte dom en spik i kistan. Kan redan se Metro remake till Battlefront.......


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag är försiktigt pessimistisk.

Svenskare än så blir det inte, du är normal.

OMG!, vad det gnälls.. vad beror allt detta gnäll på? generation bortskämd!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Låt oss spara detta klipp och minnas att se det igen när spelet har släppts... och jämföra, innan ni säger "Håll käften och ta mina pengar !"

Medlem

Fet film - gotta love Starwars! Sedan om spelet blir bra - vem vet?

Medlem

Tycker det ser ut som ingame, fast dom kör med andra animationer på gubbarna istället.
Här är ett exempel på bf3: aftermath trailern. https://www.youtube.com/watch?v=G4k5mgcjhnM


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Besviken på DICE's vision kommer jag troligtvis aldrig att spela det här spelet tyvärr.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

OMG!, vad det gnälls.. vad beror allt detta gnäll på? generation bortskämd!

Snarare erfarenhet från tidigare DICE spel. Föga förvånande att folk har slutat lita blind på DICE. Det finns en gräns till hur mycket skit man kan komma undan med.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Kollade igen och det är då fan ingen gameplay iaf...ren trailer

Medlem

Bara de inte kommer att utannonsera premium... Jag har sällan sett en betlningsmodell som delar upp ett community så mycket som Premium i Battlefield.
Alla banpaket blir i stort sett värdelösa efter en månad, för då är det ingen som spelar på dom längre då servrarna hellre kör med endast vanilla banor så att alla kan vara med och spela.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Bara de inte kommer att utannonsera premium... Jag har sällan sett en betlningsmodell som delar upp ett community så mycket som Premium i Battlefield.
Alla banpaket blir i stort sett värdelösa efter en månad, för då är det ingen som spelar på dom längre då servrarna hellre kör med endast vanilla banor så att alla kan vara med och spela.

Jag är också rädd för det. Sen att man snackar pre order bonus innan man fått se ordentligt gameplay...

Hur länge jag än sett fram emot spelet så finns en del orosmoln.

Hur många DLC tror ni finns planerade i dagsläget?

Medlem

Litar inte på Dice som företag längre. De kan göra snygga spel. Men failat med mkt den senaste tiden. Men hoppas de lyckas med detta spelet. Men som alla andra, är jag skeptisk.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av eld:

Fast nu är ju inte det här det första battlefront spelet som någonsin existerat.

Är mycket väl medveten om detta. Spelade originalen (både 1:an och 2:an) flitigt i flera år. Nu går det inte ens att köra multiplayer längre till dom spelen, eftersom Gamespy släckte ner servrarna.

Och ja, Battlefront 1 och 2 hade rymdstrider. Denna har NOLL rymdstrider.

Sen, vad är detta för skit om max 40 spelare? Det är ett DICE spel, byggt på deras spelmotor, och deras motorer har alltid haft stöd för 64 spelare. Moddare i dom gamla spelen har tom lyckats dra upp det till 128 spelare.

Så ja du, vet inte riktigt vart du ville komma med din kommentar till mig. Vara dryg får du gärna göra mot någon annan, eller helst någon annanstans.

rymdstrider lär dyka upp innan spelet släpps och när det gäller hjältekaraktärer så fanns väl dom med i gamla spelen ? eller i alla fall ett av dom

Det är bekräftat att det inte kommer finnas rymdstrider. Så ta reda på fakta istället för att komma med gissningar.


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem

Ja det är ju fullt möjligt att detta blir mitt första Dice lir. Men det återstår att se.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Fy fan att det är DiCE som utvecklar och EA som publisher, kan det bli värre kombo?

Det här spelet kommer ha fler DLCn än Train simulator 2015.

Medlem
Skrivet av Ostfarfar:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av eld:

Fast nu är ju inte det här det första battlefront spelet som någonsin existerat.

Är mycket väl medveten om detta. Spelade originalen (både 1:an och 2:an) flitigt i flera år. Nu går det inte ens att köra multiplayer längre till dom spelen, eftersom Gamespy släckte ner servrarna.

Och ja, Battlefront 1 och 2 hade rymdstrider. Denna har NOLL rymdstrider.

Sen, vad är detta för skit om max 40 spelare? Det är ett DICE spel, byggt på deras spelmotor, och deras motorer har alltid haft stöd för 64 spelare. Moddare i dom gamla spelen har tom lyckats dra upp det till 128 spelare.

Så ja du, vet inte riktigt vart du ville komma med din kommentar till mig. Vara dryg får du gärna göra mot någon annan, eller helst någon annanstans.

rymdstrider lär dyka upp innan spelet släpps och när det gäller hjältekaraktärer så fanns väl dom med i gamla spelen ? eller i alla fall ett av dom

Det är bekräftat att det inte kommer finnas rymdstrider. Så ta reda på fakta istället för att komma med gissningar.

Om de verkligen inte tar sig samman och inför det. Episka rymdstrider är ju bland det mest ikoniska med star wars (som i tex battlefront 2) tillsammans med jedi och sith strider. Annars gör de ju bara ett Battlefield: star wars av marknadsföringskäl, där star wars bara är en gimmick eller lite sci fi inslag. Hoppas inte att det är så det blir men med EA och Dice vet man ju aldrig riktigt

Medlem

Är inte direkt imponerad. känns inte bra.

Medlem

Tycker det är lite skit samma om det är några rymdstrider. Tycker det är markstriderna med "vanliga" soldater som är roligast.
Gör isåfall rymdstrider till ett separat spelläge alternativt gör ett helt nytt spel istället


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av krippa79:

Gameplay? Vill jag inte påstå att det va i mer än 2 sekunder. Eller har jag fel i vanlig ordning...

Game engine footage stod det, vilket inte är samma sak som gameplay. Det är inget annat än en cut scene som är renderad i realtid. Men rent grafiskt så kan vi förvänta oss något liknande i själva spelet.

Behöver inte vara realtid bara för att det är in-engine. Betyder endast att motorn som spelet kör på använts för att rendera filmen. Vi kan nog förvänta oss liknande men betydligt mindre polerat i spelet.

Fast det här tvivlar jag på är förrenderat. Tittar man t.ex. vid 1:27 in i trailern så ser man att den stora stenen till vänster ändrar LOD, något som inte borde hända vid en förrendering.

Men det skulle kunna hända vid en förrendering.
Själv tycker jag det ser alldeles för snyggt och mjukt ut för att kunna vara i realtid...
Alldeles för mycket skog, skuggor, partikeleffekter, animationer och brist på aliasing för att jag ska kunna tro på det.
Om det är i realtid brukar man väl även påpeka det just för att folk ska bli imponerade.

Medlem

"Misströsta därför inte när du ser en AT-AT trampa ihjäl dina vänner, utan fröjdas i vetskapen att det är en äkta AT-AT, och ingen billig kopia."

Den meningen fick barnet i mig att hoppa till! Ser fram emot detta!

Medlem

Varför klagar folk på att man kan spela som några av orginal karaktärerna.

Medlem

Ser riktigt bra ut. Nice Dice!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Ikoniska karaktärer? SWG NGE ringde och vill ha tillbaka sitt undergångsrecept,

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av krippa79:

Gameplay? Vill jag inte påstå att det va i mer än 2 sekunder. Eller har jag fel i vanlig ordning...

Game engine footage stod det, vilket inte är samma sak som gameplay. Det är inget annat än en cut scene som är renderad i realtid. Men rent grafiskt så kan vi förvänta oss något liknande i själva spelet.

Behöver inte vara realtid bara för att det är in-engine. Betyder endast att motorn som spelet kör på använts för att rendera filmen. Vi kan nog förvänta oss liknande men betydligt mindre polerat i spelet.

Fast det här tvivlar jag på är förrenderat. Tittar man t.ex. vid 1:27 in i trailern så ser man att den stora stenen till vänster ändrar LOD, något som inte borde hända vid en förrendering.

Men det skulle kunna hända vid en förrendering.
Själv tycker jag det ser alldeles för snyggt och mjukt ut för att kunna vara i realtid...
Alldeles för mycket skog, skuggor, partikeleffekter, animationer och brist på aliasing för att jag ska kunna tro på det.
Om det är i realtid brukar man väl även påpeka det just för att folk ska bli imponerade.

Möjligheten finns ju så klart där, men jag har sett riktigt sjuka realtidsdemos på sistone. Det senaste UE4 demot (kite demo) var ju en riktig ögonbrynshöjare. Det drevs dom med ett Titan X, och det framkommer ju inte vad Battlefront trailern drevs med. Kan ju lika gärna ha varit två Titan X Spelet släpps senare i år, och då har både Intels Skylake och AMDs nya 300-serie släppts. Också kommer ju Nvidias nya 1000-serie i början av nästa år. Så att det finns hårdvara som kommer palla sån här grafik tvivlar jag inte på.

Medlem

'' Istället finns det power-ups utspridda på samtliga banor. Dessa kan ha olika effekter och ger spelare alltifrån en stor, bärbar sköld till en egen X-Wing eller Walker. Eller intressant nog: möjligheten att spela som en ikonisk hjälte.''

Så man kommer förvandlas till en ikonisk hjälte på nåt sätt? Just det låter inte särskilt lovande.

Medlem
Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

OMG!, vad det gnälls.. vad beror allt detta gnäll på? generation bortskämd!

Eller så beror det på att man inte gillar det man ser, eller hemlighetsmakeriet, eller beskeden man fick, eller att de inte visade någon gameplay alls... Snarare generation ifrågasätt. Du borde inte bara älska något för det är en förläggare/spelföretag du tycker om...


signatur

I drank what?

Medlem

Å du milde jävel! Har inte en aning om vad detta säger om spelet med trailern är ju tamigfan episk!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Det finns någon leak på det nya Battlefront, men är det legit är frågan? https://www.youtube.com/watch?v=3Myb8v_8qBo


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:

Det finns någon leak på det nya Battlefront, men är det legit är frågan? https://www.youtube.com/watch?v=3Myb8v_8qBo

Det där är från 21 januari 2014 så nytt är det inte. Det är med stor sannolikhet från det nästan färdiga Starwars Battlefrontspelet som bara lades ner när lucasarts såldes till Disney.

123
Skriv svar