Söndagssnackis - ditt intryck av Star Wars: Battlefront

Robot
Söndagssnackis - ditt intryck av Star Wars: Battlefront
Medlem
Söndagssnackis - ditt intryck av Star Wars: Battlefront

Lite hypad är man allt men försöker alltid hålla mig lugn tills jag fått se ordentligt gameplay. En cinematic trailer säger sällan mycket.

Medlem

Det finns saker som verkar vara bra med Battlefront, men tyvärr fler saker som de valt att ta bort. Kommer nog ej köpa detta spel för att det känns som DICE har strippat ner de gamla spelet och bli väldigt tunt med innehåll.

Allt som är dåligt:
- Ingen prequel / clone wars
- Inget story singelplayer
- Fordon fungerar som killstreaks
- Ingen Galactic Conquest
- Ingen ground to space strider som det skulle vara i det nedlagda Battlefront III
- Inte ens rymdstrider
- AT-AT ryktas att gå på räls
- Y-Wing kallar man in airstrike med, kan ej köras
- Max 40 spelare
- Ryktas att det inte finns destruction
- Bara 4 planeter
- Inget Instant Play

Allt som är bra:
- 60 FPS
- Inget Battlelog
- Blasters har en overheat funktion (får se hur det blir, men låter ganska bra tycker jag)
- Inget 3D spotting
- Dolby Atmos
- 1 person och 3 person
- Star Wars


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem

Det som visats hittills är reklam/hype-bullshit och BF 3/4 är bland dom shooters som jag tycker minst om i dagsläget. Så inte så mycket. Inget jag är intresserad av nu, får se när det är klart.
Hellre Incurgency och ARMA i några år till än ett till BF.

Medlem

Har hela tiden trott att det kommer bli en flopp och en så länge har ingenting förändrat min uppfattning. Hoppas dock att jag har fel.

Medlem

Hypen störtdök då singleplayer story inte är inkluderat. Då DICE har lagt tid för det på både BF 3 och 4, även om det var hyffsat dåligt gjort för just de spelen, så förstår jag inte varför man undvek det i detta. Potentialen var stor och jag tror battlefront hade kunnat bli något extra med en grym story parallelt med multiplayer.

Men men... Jag får hoppas det kommer fler Star Wars spel snart :/

Medlem

Jag kommer självklart köpa spelet men man kan se redan att de har planerat in flera DLC samt en uppföljare.

DICE Battlefront 2 (eller kanske dlc) kommer säkerligen ha rymdstrider samt en massa annat som dom borde tagit med denna omgången.
För tok för lite planeter och Clone Wars är ju ett måste!
Jag är 100% säker på att allt detta har aktivt valts bort för att sälja DLC och fler Battlefront i framtiden.
Besviken.

Men vad kan man förvänta sig av EA.

Medlem
Skrivet av Snoop0:

Jag kommer självklart köpa spelet men man kan se redan att de har planerat in flera DLC samt en uppföljare.

DICE Battlefront 2 (eller kanske dlc) kommer säkerligen ha rymdstrider samt en massa annat som dom borde tagit med denna omgången.
För tok för lite planeter och Clone Wars är ju ett måste!
Jag är 100% säker på att allt detta har aktivt valts bort för att sälja DLC och fler Battlefront i framtiden.
Besviken.

Men vad kan man förvänta sig av EA.

Det är ju konstigt också med Star Wars som har så intressant lore och planeter. Saker man skulle kunna göra är oändliga egentligen, men du har väl rätt att de vill sälja de i DLC paketen...


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem

Det verkar ju som de verkligen har gjort allt för att ta bort det från battlefront som gör battlefront just vad det är. Tråkigt att höra såhär tidigt, men får väl se hur det blir i slutändan sen.

Inte lika hypad för det nu i alla fall!

Medlem
Skrivet av Ostkakan:

Det finns saker som verkar vara bra med Battlefront, men tyvärr fler saker som de valt att ta bort. Kommer nog ej köpa detta spel för att det känns som DICE har strippat ner de gamla spelet och bli väldigt tunt med innehåll.

Allt som är dåligt:
- Ingen prequel / clone wars
- Inget story singelplayer
- Fordon fungerar som killstreaks
- Ingen Galactic Conquest
- Ingen ground to space strider som det skulle vara i det nedlagda Battlefront III
- Inte ens rymdstrider
- AT-AT ryktas att gå på räls
- Y-Wing kallar man in airstrike med, kan ej köras
- Max 40 spelare
- Ryktas att det inte finns destruction
- Bara 4 planeter
- Inget Instant Play

Allt som är bra:
- 60 FPS
- Inget Battlelog
- Blasters har en overheat funktion (får se hur det blir, men låter ganska bra tycker jag)
- Inget 3D spotting
- Dolby Atmos
- 1 person och 3 person
- Star Wars

Ostkakan summerade det ganska bra. Speciellt det som jag satt i bold.


signatur

I drank what?

Medlem

Djupt oroad att det här blir en battlefield-clone på alla sätt och vis, med dlc, girighet osv. Vad gäller DICE saknar jag renheten i BF1942 - en remake hade varit härlig - och när det gäller battlefront så var väl det häftiga att det INTE var battlefield på något sätt även om det var "inspirerat".
Spelade battlefront väldigt lite men minns känslan av panik när när Vader dök upp första gången och en viss känsla av episka slag på någon bana, och hur kul det var att besöka vissa klassiska ställen (precis som i Star Trek Elite Force som jag också saknar - assimilation var epic).

Medlem

När Dice släpper ett nytt Battledield: Sluta göra singeplayer och satsa på bara muliplayer.

Och nu när de väl satsar på muliplayer i ett spel så klagar folk...

Medlem

Hur kan man göra ett spel med bara 8 banor? Hoppas att de fyller på det ganska snabbt. Verkar coolt med att teama ihop classerna.

Medlem

We want ljussablar and flygstrider.

We want amasing sound and stormtroopers mit sämst aim.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

We want ljussablar and flygstrider.

We want amasing sound and stormtroopers mit sämst aim.

Kunde inte låta bli, helt off topic, men det finns en teori bland Star Wars fans att Stormtroopers i filmerna medvetet missade Luke för att Vader ville locka honom till den mörka sidan och därmed behövde honom levande.
I första filmen hävdar ju Obi wan att stormtroopers är träffsäkra. Ungefär " Only stormtroopers have this level of accuracy" eller nått sånt där.
Fínns kul teorier om star wars.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Ostkakan:

Det finns saker som verkar vara bra med Battlefront, men tyvärr fler saker som de valt att ta bort. Kommer nog ej köpa detta spel för att det känns som DICE har strippat ner de gamla spelet och bli väldigt tunt med innehåll.

Allt som är dåligt:
- Ingen prequel / clone wars
- Inget story singelplayer
- Fordon fungerar som killstreaks
- Ingen Galactic Conquest
- Ingen ground to space strider som det skulle vara i det nedlagda Battlefront III
- Inte ens rymdstrider
- AT-AT ryktas att gå på räls
- Y-Wing kallar man in airstrike med, kan ej köras
- Max 40 spelare
- Ryktas att det inte finns destruction
- Bara 4 planeter
- Inget Instant Play

Allt som är bra:
- 60 FPS
- Inget Battlelog
- Blasters har en overheat funktion (får se hur det blir, men låter ganska bra tycker jag)
- Inget 3D spotting
- Dolby Atmos
- 1 person och 3 person
- Star Wars

Ostkakan summerade det ganska bra. Speciellt det som jag satt i bold.

uuuh Om allt det där händer gråter jag och väntar på ett nytt Starwars spel

Medlem

The Force Awakens trailern var grym.
Battlefront trailer var sådär.
Rebels trailern var härlig.

Nu, infon om Battlefront var ganska blandat bra o dålig. 4 planeter är riktigt tunt för att vara Star Wars 2015. Och Star Wars utan rymdstrider? Det, det... det låter inte som så mycket Star Wars.

Singelplayer kan jag offra. Någon annan utvecklare kan göra det garanterat bättre än DICE.
Fina, välgjorda och storskaliga Star Wars-strider har jag längtat efter. DICE kan leverera där. Men det känns som en väldigt avskalad Battlefront-upplevelse.

Inaktiv
Skrivet av Gamer-Tompa:

Fínns kul teorier om star wars.

Hans Olov shot first.

Medlem

Synd att Dice gör spelet...

Inaktiv

Vill att det ska bli bra och hoppas det blir bra men ärligt talat är mitt förtroende för Dice lika med noll.

Medlem

Det ser snyggt ut men det känns som att spelet kommer bygga på samma affärsmodell som BF där du köper en halv produkt till fullpris för att sedan behöva bygga på med DLC. Det finns en anledning till varför spelet inte kommer ha några rymdstrider, och den anledningen heter DLC.

Medlem

AT-ST sprängs med ett skott i trailern. AT-AT var i miniformat och sprängdes på två sekunder...precis som tanks gör i Battlefield. Sedan luktar det DLC lång väg när kartmängden är en tredjedel av Battlefront 2 medan rymdstrider (bästa delen av Battlefront) saknas helt.

Tror inte att Dice kan leverera denna gången heller.

Medlem

Mycket whine här as usual... Jag ser iaf fram emot att få se gameplay.

Medlem

Inget prequel-fuffens ser jag som den i särklass absolut bästa featuren!

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Hur kan man göra ett spel med bara 8 banor? Hoppas att de fyller på det ganska snabbt. Verkar coolt med att teama ihop classerna.

De har redan sagt att det kommer vara fler än 8 banor.

Medlem

Vi vet fortfarande väldigt lite om spelet så det är svårt att forma en åsikt.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

The Force Awakens trailern var grym.
Battlefront trailer var sådär.
Rebels trailern var härlig.

Nu, infon om Battlefront var ganska blandat bra o dålig. 4 planeter är riktigt tunt för att vara Star Wars 2015. Och Star Wars utan rymdstrider? Det, det... det låter inte som så mycket Star Wars.

Singelplayer kan jag offra. Någon annan utvecklare kan göra det garanterat bättre än DICE.
Fina, välgjorda och storskaliga Star Wars-strider har jag längtat efter. DICE kan leverera där. Men det känns som en väldigt avskalad Battlefront-upplevelse.

Bara fyra planeter?! fy vad dåligt!
Nästan lika illa som battlefield med bara en planet.

Medlem
Skrivet av Ostkakan:

Det finns saker som verkar vara bra med Battlefront, men tyvärr fler saker som de valt att ta bort. Kommer nog ej köpa detta spel för att det känns som DICE har strippat ner de gamla spelet och bli väldigt tunt med innehåll.

Allt som är dåligt:
- Ingen prequel / clone wars
- Inget story singelplayer
- Fordon fungerar som killstreaks
- Ingen Galactic Conquest
- Ingen ground to space strider som det skulle vara i det nedlagda Battlefront III
- Inte ens rymdstrider
- AT-AT ryktas att gå på räls
- Y-Wing kallar man in airstrike med, kan ej köras
- Max 40 spelare
- Ryktas att det inte finns destruction
- Bara 4 planeter
- Inget Instant Play

Allt som är bra:
- 60 FPS
- Inget Battlelog
- Blasters har en overheat funktion (får se hur det blir, men låter ganska bra tycker jag)
- Inget 3D spotting
- Dolby Atmos
- 1 person och 3 person
- Star Wars

Ryktet om att AT-AT:n ska gå på räls bekräftades precis att vara sant:
https://www.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/32y0we/...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Borde man vara orolig över att konsol får 60 fps som pc spelare? Ja tänker att det blir mer optimerat och lite ned skalat för att en konsol ska klara det vilket hör det lite mindre optimerat och inte så snyggt det skulle kunna vara på en pc?
Ja som många andra säger har jag inte varit nöjd med dice på länge. Alltid haft potential men det har inte varit någon helt bra produkt från dem på länge..
Hoppas de lyckas få till det denna gången iaf!

Medlem

Det blir säkert ett snyggt och underhållande spel för några timmars förströelse (utan ewoks?), Men det lär inte hamna på nått hall of fame över lyckade & djupa spel! ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

12
Skriv svar