Valve tar nya tag för att stoppa spam på Steam

Medlem

Hade detta varit EA så hade kommentarerna sett helt annorlunda ut, och det hade spytts galla över vilka jävla utsugare de är och att de bara tänker på pengar.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Hade detta varit EA så hade kommentarerna sett helt annorlunda ut, och det hade spytts galla över vilka jävla utsugare de är och att de bara tänker på pengar.

Ja, det kanske beror på att de bara tänker på pengar...medan Steam ser det här som en smart lösning för att bli av med spam. Och som många nämner ovan...inte kommer vara något problem för de flesta som har ett Steamkonto. Hatar inte EA, de släpper många bra spel...men inte f-n ser de till spelarnas bästa på det sättet Steam gör. Min Steam-/EA-ratio är väl typ 150/15.

Medlem

Ja, vad fan är det som har hänt på sistone? Jag får typ 3-4 invites varje dag från folk med helt nya konton....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Höj summan till 100 dollar tack!

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:
Skrivet av mrFluffy:

Hade detta varit EA så hade kommentarerna sett helt annorlunda ut, och det hade spytts galla över vilka jävla utsugare de är och att de bara tänker på pengar.

Ja, det kanske beror på att de bara tänker på pengar...medan Steam ser det här som en smart lösning för att bli av med spam. Och som många nämner ovan...inte kommer vara något problem för de flesta som har ett Steamkonto. Hatar inte EA, de släpper många bra spel...men inte f-n ser de till spelarnas bästa på det sättet Steam gör. Min Steam-/EA-ratio är väl typ 150/15.

Ärligt talat så vill Valve också tjäna pengar, just sayin

Aldrig förstått hypen kring steam, det är ju faktiskt en rätt dålig klient som är seg ful och svårnavigerad.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Ice_:

Lagt ner över tiotusen spänn på Steam så det är bäst för mr Newell att jag kommer kunna använda Steam smärtfritt annars kommer hans mejladress bli nerspammad av mig.

Ehm.. ja. Du har ju spenderat långt mer än 5 dollar så du är nog kvalificerad.

Skrivet av Deltaquebec:
Skrivet av Ice_:

Lagt ner över tiotusen spänn på Steam så det är bäst för mr Newell att jag kommer kunna använda Steam smärtfritt annars kommer hans mejladress bli nerspammad av mig.

När jag gick i skolan så var 10000 mer än 5.

Han kan ju ha köpt allt utanför Steam Store dock, och då är hans 10000 inte värt mer än 0.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Folk som inte har fått spam kanske inte har testat att lägga upp en trade på CSGL t.ex. Jag bumpar min trade 1 gång där och får DIREKT 15 friend invites av level 0 kontot med private profiles om vill "trada". Bra lösning och mycket välkommet.

Medlem
Skrivet av zobino:

Oj vad många som skulle hoppa framför ett tåg för gaben här inne, samtidigt som när andra företag frågar om pengar så är det rena helvetet. Jag tycker själv att det är ganska dåligt då steam har en hel del gratisspel som många bara kör.

Du kan ju fortfarande spela gratisspel..
Det handlar ju bara om spammers/scammers, tycker det är bra.
Får nya förfrågningar varje dag av samma typ.
5 dollar hade jag redan spenderat på steam för 10 år sen.

Inaktiv
Skrivet av dmn:

Spam på steam?

Ja, blockar man inte alla som default så får man friendrequests från lvl0 bottar hela tiden. Får säkert 4-5 om dagen, vilket är lite jobbigt om man varit borta en vecka.

Skrivet av drummerhk47:

Idioti.

Nah, idiot möjligtvis.

Medlem

Om EA, Microsoft eller andra stor företag gjort liknande skulle alla skrika att dom är snåla och bara vill ha pengar. När Valve gör det blir dom hyllade

Medlem

jag får fan flertal lvl 0 användare som vill lägg till mig i veckan, spelar itn ens så mycket eller har många spel ens.. förstår inte trött på sånt..

NuZ
Testpilot
Skrivet av renod:

Har aldrig varit med om en spambot på steam. Varit med sedan det kom..

Skrivet av Ankh:
Skrivet av renod:

Har aldrig varit med om en spambot på steam. Varit med sedan det kom..

Faktiskt inte jag iheller..men min sambo får hela tiden friend requests från från killar som tror att bara för hon är gamer och tjej så vill hon ha dom

Det är oftast folk med mycket saker som får spamm. T.ex om du reggat dig på CS louge och byter mycket eller har "värdefulla" vapen skins så får man mycket spamm. Min egna slutsats och inte alls forskat i ämnet men en gissning för jag får en del bot spamm.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Mogres:
Skrivet av dmn:

Spam på steam?

Ja, spam! Jag får 3 nya vänförfrågningar varje dag och meddelanden på min profil av bottar som vill scamma en - det är irriterande!

3? Det räcker inte. Du får dubbla det på en vanlig dag i mitt fall. trippla det vissa dagar.

Medlem
Skrivet av D01tY:
Skrivet av renod:

Har aldrig varit med om en spambot på steam. Varit med sedan det kom..

Skrivet av Ankh:
Skrivet av renod:

Har aldrig varit med om en spambot på steam. Varit med sedan det kom..

Faktiskt inte jag iheller..men min sambo får hela tiden friend requests från från killar som tror att bara för hon är gamer och tjej så vill hon ha dom

Det är oftast folk med mycket saker som får spamm. T.ex om du reggat dig på CS louge och byter mycket eller har "värdefulla" vapen skins så får man mycket spamm. Min egna slutsats och inte alls forskat i ämnet men en gissning för jag får en del bot spamm.

Har en M4A4 Howl trade uppe på CSGL och helvete vad mycket skitbottar som lägger till mig så fort jag bumpar den traden. Din slutsats är helt korrekt.

Medlem
Skrivet av ezakimak91:
Skrivet av Tompa8989:

Puckat. Men att betala för att kunna skicka vänförfrågningar existerar redan. Det är otroligt irriterande om man vill lana Dota 2 att t.ex en person som inte har spelat det förut måste köpa ett spel för att kunna spela lan med kompisar.

Annars så gör ni bara så att ni lägger till den nya personen så behövs inte ett öre spenderas..
Bara att han inte kan skicka invites..

Förövrigt många som gråter som inte ens verkar läsa nyheten...

Funkar inte. Man hittar inte personer som inte har spenderat pengar. iaf var det så för ett par månader sen.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Hade detta varit EA så hade kommentarerna sett helt annorlunda ut, och det hade spytts galla över vilka jävla utsugare de är och att de bara tänker på pengar.

Tyvärr så måste jag medge att jag själv inte hade direkt hyllat EA eller Microsoft om det hade vart dom. Men det beror ju däremot på att min tillit gentemot t.ex dessa 2 bolag inte är den högsta. Valve har inte gett mig några anledningar att tro att det ligger något lurt bakom såna här beslut utöver sagda orsaker.

Medlem

Hur fungerar det här för konton som fått spel? Jag har köpt och giftat spel till lillebror och flickvän (den ena har inget kort, den andra är för snål). Hur funkar det för dessa? Min flickvän kanske har fått 10 spel av mig, men måste hon betala 5$ ändå?

123
Skriv svar