I behov av en ny dator

Medlem
I behov av en ny dator

Har nu sparat ihop till en ny dator under några månader och behöver lite tips till delar.

Detta är vad jag kommit fram till för tillfället.
https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=15404...
(Om länken här över krånglar)
-Intel Core i7-5820K
-asus-X99-A
-Crucial DDR4 2133MHz 16GB
-Cooler Master G750M, 750W
-Kingston SSDNow V300 240GB
-Cooler Master Hyper 612S V2 CPU Kylare
-CM Force 500

Skulle velat ha vattenkylning till processorn men jag är helt enkelt osäker om det hela. Har två katter som hela tiden stryker sig mot datorn när de vill något och den ene har nästan vält datorn två gånger nu. Någon som vet vilka försäkringar och garantier som täcker vad när det väl börjar läcka?
Nästa problem är grafikkortet. Vet inte vad jag ska välja. GTX980 vore perfekt men priset blir lite för mycket just nu så då får man nöja sig med GTX970. Ett GTX980 eller två blir det under hösten (om inte nästa serie kort har utannonserats innan dess).
Vilket GTX970 rekommenderar ni?

Lyssnar gärna på förslag om andra delar också så länge priset ligger under 17000kr. Men processorn stannar.

Medlem

980TI har ju i princip redan utannonserats. Nvidia väntar bara på att AMD ska släppa sin 3XX serie så de vet hur de ska prissätta den.

Med det sagt så kommer AMDs serie ha staplade minnen som leder till en tidigare oöverträffad bandbredd, vilket 980TI inte kommer ha. Troligast är att grafikkorten kommer utannonseras på computex som går av stapeln 2 juni, men det finns ryktet att 980TI kan vara ute på marknaden redan så tidigt som i maj/slutet av maj.

Om du köper slutet vattenkylsystem och montering av inet så går det på garanti.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

980TI har ju i princip redan utannonserats. Nvidia väntar bara på att AMD ska släppa sin 3XX serie så de vet hur de ska prissätta den.

Med det sagt så kommer AMDs serie ha staplade minnen som leder till en tidigare oöverträffad bandbredd, vilket 980TI inte kommer ha. Troligast är att grafikkorten kommer utannonseras på computex som går av stapeln 2 juni, men det finns ryktet att 980TI kan vara ute på marknaden redan så tidigt som i maj/slutet av maj.

Då kan jag hoppa över GTX980 och vänta på nästa hög kort att dyka upp på marknaden. Men det blir nog ändå under hösten eller vintern om det så behövs.

Skrivet av BeeJac:

Om du köper slutet vattenkylsystem och montering av inet så går det på garanti.

Hmm... tyvärr så gillar jag sätta ihop min dator själv, men om man får garanti så... Nåja, får se vad slut priset ligger på innan man bestämmer sig för extra tjänster.

1
Skriv svar