Crysis till Xbox 360/PS3?

Medlem
Crysis till Xbox 360/PS3?

Nån möjlighet att Crysis kan komma till Xbox 360 eller PS3, har inte råd till en bra dator (som kan spela Crysis på High (Åtminstone)
Men däremot har jag en 360, skulle va kul att få spela Crysis.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv

Cevat Yerli själv har sagt att Crysis kommer till konsol om det säljer "tillfredsställande" på PC (i dessa sammanhang brukar det vara >3 miljoner totalt). Eller om det säljer väldigt bra i början, vilket det har goda möjligheter att göra.

Vad man ska komma ihåg isåfall är att Crytek antagligen bara lagt en grund för konsolutveckling och att det säkert kommer ta ett år eller mer innan det kommer till 360/PS3.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

http://www.spelforum.nu/nyheter.asp?visanyhet=7653'

Skrivet av länken:

För några dagar sedan rapporterade 1up om att en version av Crysis var på väg till Xbox 360, förvisso annorlunda mot sin PC-storebror (på grund av den tekniska underlägsenheten) men ändock Crysis.

Nu förnekar Electronic Arts detta och säger att det måste röra sig om någon sorts miss i kommunikationen: ingen portning av Crysis är aktuell.

Verkar tyvärr inte som det


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ok,


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv

Problemet med Crysis är ju de fruktansvärda systemkraven som gör att folk avböjer från att köpa det, så logiskt sett borde herr Yerli ha låga "tillfredställande" krav.


signatur
Medlem

Äh, det är bara å köpa en bättre dator
det är bara pengar/siffror det handlar om, ser inte problemet!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Frågan är hur bra det blir att porta det till konsol om det är designat till pc från början

Ot: Så Ice, har du någon adress som jag kan skicka mina räkingar till?;)

Inaktiv
Skrivet av Ascendant:

Problemet med Crysis är ju de fruktansvärda systemkraven som gör att folk avböjer från att köpa det, så logiskt sett borde herr Yerli ha låga "tillfredställande" krav.

Fast det där snacket är ju överdrivet imho. Minimum requirments är inte särskilt brutala och 3 år gamla datorer klarar det (min gamla P4 3.2 GHz, X850, 1GB RAM tog Crysis på low), datorer som är köpa det senaste halvåret eller året klarar recommended. Har man ambitionen vid High och Very High ska man däremot skaffa sig la crème de la crème, men det är ju inte direkt så att Crysis är fult på medium/high heller...

Jag tror faktiskt inte att Crysis kommer bli så lyckat på konsol, förlåt alla konsolkramare, men om PS3an och 360n ska orka skita ut allt i HD får man nog dra ned rejält på grafiken, och då försvinner ju grejen med att det ska vara übersnyggt...


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av Ascendant:

Problemet med Crysis är ju de fruktansvärda systemkraven som gör att folk avböjer från att köpa det, så logiskt sett borde herr Yerli ha låga "tillfredställande" krav.

Fast det där snacket är ju överdrivet imho. Minimum requirments är inte särskilt brutala och 3 år gamla datorer klarar det (min gamla P4 3.2 GHz, X850, 1GB RAM tog Crysis på low), datorer som är köpa det senaste halvåret eller året klarar recommended. Har man ambitionen vid High och Very High ska man däremot skaffa sig la crème de la crème, men det är ju inte direkt så att Crysis är fult på medium/high heller...

Jag tror faktiskt inte att Crysis kommer bli så lyckat på konsol, förlåt alla konsolkramare, men om PS3an och 360n ska orka skita ut allt i HD får man nog dra ned rejält på grafiken, och då försvinner ju grejen med att det ska vara übersnyggt...

Äh... Dra på lite bloom och liknande effekter så blir allt snyggt
Dock så ska man tänka över att konsoller är ganska kraftfulla under huven, och iochmed att man bara kör på en grafikinställning så kan man optimera bättre kring det


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av Ascendant:

Problemet med Crysis är ju de fruktansvärda systemkraven som gör att folk avböjer från att köpa det, så logiskt sett borde herr Yerli ha låga "tillfredställande" krav.

Fast det där snacket är ju överdrivet imho. Minimum requirments är inte särskilt brutala och 3 år gamla datorer klarar det (min gamla P4 3.2 GHz, X850, 1GB RAM tog Crysis på low), datorer som är köpa det senaste halvåret eller året klarar recommended. Har man ambitionen vid High och Very High ska man däremot skaffa sig la crème de la crème, men det är ju inte direkt så att Crysis är fult på medium/high heller...

Kan påpeka att jag sitter med liknande specs (3,2 ghz p4, 1,5 gb ram, x800gto), men skulle däremot aldrig få för mig att köpa ett spel som jag tvingas spela på Low i. Har man dessutom en skärm på minst 19 tum så ser allt under 1024 x 1024 ut som ren sörja.


signatur
Inaktiv

ä jag tycker att det är ganska bra att dom skiter i och göra det till konsol, fps suger på konsol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av lagg:

ä jag tycker att det är ganska bra att dom skiter i och göra det till konsol, fps suger på konsol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FPS är rätt kul på konsoll, problemet i min mening är att de får dra ner AIn en bit, reflexer på motståndare etc eftersom att det är mer tidskrävande och mindre exakt att sikta med konsoll.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av lagg:

ä jag tycker att det är ganska bra att dom skiter i och göra det till konsol, fps suger på konsol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det gör väl inte dig nåt ifall du inte köper det mer än att det utökar konsollmarknaden... fast du kanske inte gillar att det kommer spel till konsoller ?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Medlem
Skrivet av PiLp:

Nån möjlighet att Crysis kan komma till Xbox 360 eller PS3, har inte råd till en bra dator (som kan spela Crysis på High (Åtminstone)
Men däremot har jag en 360, skulle va kul att få spela Crysis.

Om det kommer blir det säkerligen i en nedbantad version som kan liknas med dem Far Cry gick igenom, med en annan handling och grafik.

1
Skriv svar