Se skillnaderna mellan GTA V:s olika grafikinställningar

Robot
Se skillnaderna mellan GTA V:s olika grafikinställningar

Hur mycket ögongodis förlorar du genom att sänka kvalitén på till exempel skuggor, reflektioner och vatten?

#rockstar-games, #grand-theft-auto-v


Medlem
Se skillnaderna mellan GTA V:s olika grafikinställningar

Tror ni glömde att lägga in videoklippet?

Skrivet av von_lidl:

Tror ni glömde att lägga in videoklippet?

HAHA Fint

Medlem

Haha tänke va fan är det bilden jag ska kolla på eller? Blir inte mycket jämförande då inte!

Inaktiv

Vad tror ni krävs för att spela detta med maxgrafik i 4k? (I pengar) Höfta. 15k? 20k?

Skägg.
10 Chambers

Åh, minitävling ju! Ni förlorade allihop!


signatur
Medlem

Spelar med det mesta på very high/ultra. Trodde ALDRIG att det var sådan skillnad på inställningarna. Otroligt vackert spel måste jag säga. En ren glädje att spela på pc !

Flakmonkey

För en som inte spelat det överhuvudtaget, var kommer PS4/xbox one-versionerna in på den här skalan?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

För en som inte spelat det överhuvudtaget, var kommer PS4/xbox one-versionerna in på den här skalan?

För en annan som inte spelat det överhuvudtaget, gissar på jag Low, och PS3/360 very, very low.

Medlem
Skrivet av eatem:

Vad tror ni krävs för att spela detta med maxgrafik i 4k? (I pengar) Höfta. 15k? 20k?

24k. För grafikkorten dådå. Du lär behöva två Titan X för att få det att rulla. Då kanske du når upp i 60fps. Men bara kanske.

Medlem
Skrivet av henkile:
Skrivet av eatem:

Vad tror ni krävs för att spela detta med maxgrafik i 4k? (I pengar) Höfta. 15k? 20k?

24k. För grafikkorten dådå. Du lär behöva två Titan X för att få det att rulla. Då kanske du når upp i 60fps. Men bara kanske.

Tvivlar.
Med 4790K och 980 låg jag på 40-45fps utan att ha allt på max i 1080p.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Grafik är så trevligt

Medlem
Skrivet av Json_81:
Skrivet av henkile:
Skrivet av eatem:

Vad tror ni krävs för att spela detta med maxgrafik i 4k? (I pengar) Höfta. 15k? 20k?

24k. För grafikkorten dådå. Du lär behöva två Titan X för att få det att rulla. Då kanske du når upp i 60fps. Men bara kanske.

Tvivlar.
Med 4790K och 980 låg jag på 40-45fps utan att ha allt på max i 1080p.

Två titan x kanske klarar det, men det är inga garantier.

http://www.gamersnexus.net/game-bench/1905-gta-v-pc-fps-bench...

Medlem
Skrivet av eatem:

Vad tror ni krävs för att spela detta med maxgrafik i 4k? (I pengar) Höfta. 15k? 20k?

Jag byggde nyss en dator för ca 22.000 kr och jag kör i 1080p och har optimerat för minst 60fps och kan då verkligen inte maxa allt. Specifikt advanced graphics är det som äter upp mest FPS om jag skall slå på de sakerna. spelet är sjukt snyggt ändå. Men ja, titta på total biscuit video om grapfik-inställningarna så kanske du ser. Han kör ju 980 SLI och kan inte maxa. så titan X i sli känns nästan som vad som behövs.

Jag är ju dock hur glad som helst över hur bra spelet ser ut just nu

Medlem

Kan tweaka så att jag kan ha det mesta på Very High om man sänker saker som variation på fotgängare och liknande med mina ålderstigna 2GB kort, ärligt talat sitter jag hellre med 144 fps nu när FPS mode is a thing.

Jag får känslan av att vissa high end effekter inte är riktigt proportionella till hur krävande dom är, väldigt små effekter får fpsen att störtdyka, den cyniska sidan av mig för mina tankar mot att det är så för att sälja high end grafikkort.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Två titan x kanske klarar det, men det är inga garantier.

http://www.gamersnexus.net/game-bench/1905-gta-v-pc-fps-bench...

Jag tror inte de maxat allt på sin "ultra".
Att jag bara skulle tappa 10-15 fps på att gå till 4K från 1080p verkar osannolikt. Och då hade jag ändå inte maxat precis allt.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

KoP
Medlem
Skrivet av m4gnify:
Skrivet av Nosnos:

För en som inte spelat det överhuvudtaget, var kommer PS4/xbox one-versionerna in på den här skalan?

För en annan som inte spelat det överhuvudtaget, gissar på jag Low, och PS3/360 very, very low.

High skulle jag nog påstå om jag får höfta lite.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

För en som inte spelat det överhuvudtaget, var kommer PS4/xbox one-versionerna in på den här skalan?

Medium, medium/high skulle jag nog välja säga.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av m4gnify:
Skrivet av Nosnos:

För en som inte spelat det överhuvudtaget, var kommer PS4/xbox one-versionerna in på den här skalan?

För en annan som inte spelat det överhuvudtaget, gissar på jag Low, och PS3/360 very, very low.

High skulle jag nog påstå om jag får höfta lite.

Definitivt inte bara high. Skillnaden i utseende är enorm. Skulle säga att PS4an hamnar på någonting mellan medium och high.

Medlem

Jag blir jäkligt glad över att pc fått en så genomarbetad version av gta 5.
Det säger jag trots att jag själv bara lirar på konsol nuförtiden.

Take that fanboys!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av henkile:
Skrivet av eatem:

Vad tror ni krävs för att spela detta med maxgrafik i 4k? (I pengar) Höfta. 15k? 20k?

24k. För grafikkorten dådå. Du lär behöva två Titan X för att få det att rulla. Då kanske du når upp i 60fps. Men bara kanske.

Tja, Total Biscuit kör ju med 2x GTX980 och det höll ju sig ovanför 60 fps konstant med allt påslaget i Ultra?

Medlem

Om de nu bara kunde göra nåt mer med denna grafik motorn. Den har sån stor potential. Önskar att fler utvecklare använde sig av den. Med tanke på skalan av spelvärlden så är spelet sjukt snyggt.

Man har läst på olika ställen att spelet är inte "så" snyggt. Men att jämnföra det med Crysis 3 till exempel så tror jag inte man hade kunnat få in denna mängd av interaktivitet och detaljrikedom på samma skala. Hatten verkligen av till Rockstar.

Megadelux
Skrivet av henkile:
Skrivet av eatem:

Vad tror ni krävs för att spela detta med maxgrafik i 4k? (I pengar) Höfta. 15k? 20k?

24k. För grafikkorten dådå. Du lär behöva två Titan X för att få det att rulla. Då kanske du når upp i 60fps. Men bara kanske.

Rullar på 50 fps stadigt med allt maxat på mina 770s som har ett par år på nacken. Dock bara i 1920 1080

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av Json_81:
Skrivet av henkile:
Skrivet av eatem:

Vad tror ni krävs för att spela detta med maxgrafik i 4k? (I pengar) Höfta. 15k? 20k?

24k. För grafikkorten dådå. Du lär behöva två Titan X för att få det att rulla. Då kanske du når upp i 60fps. Men bara kanske.

Tvivlar.
Med 4790K och 980 låg jag på 40-45fps utan att ha allt på max i 1080p.

Två titan x kanske klarar det, men det är inga garantier.

http://www.gamersnexus.net/game-bench/1905-gta-v-pc-fps-bench...

De har inte på någon MSAA eller Advanced Graphics Options så de visar inte hela sanningen.
2 Titan X klarar köra spelet i 4K Ultra och 4xMSAA men kommer ha svårt att komma upp i 60fps, alla andra kort kan ni glömma eftersom grafikminnet tar slut.

Kolla in Sweclockers test, visar bra vad som händer med en mängd kort i olika upplösningar (även 4K) och settings.
Spelet kräver också en väldigt snabb processor med många kärnor, tom en i5 4690K i 4.5Ghz får problem. En i7 funkar bättre då spelet kan utnyttja hyperthreading bra men det är först med en överklockad 6-kärnig i7 5930K som det närmar sig optimalt. AMD processorer är bara att glömma, ligger långt efter Intel i det här spelet, speciellt vad gäller att hålla upp lägsta fps.
http://www.sweclockers.com/artikel/20336-snabbtest-grafik-och...

Medlem

Ovanligt tyst härinne bland konsollägarna nu när vi PC ägare fått den ultimata versionen med allt extra ögongodis. De brukar ju annars inte dra sig för att sticka ut hakan lite extra ;-). Mår de bra tror ni?

Medlem
Skrivet av devilrat:

Ovanligt tyst härinne bland konsollägarna nu när vi PC ägare fått den ultimata versionen med allt extra ögongodis. De brukar ju annars inte dra sig för att sticka ut hakan lite extra ;-). Mår de bra tror ni?

Som jag skrev ovan är jag glad för er skull.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Kör windows på iMac 27" och har konstant 60 fps. 2550*1440 native.

KoP
Medlem
Skrivet av devilrat:

Ovanligt tyst härinne bland konsollägarna nu när vi PC ägare fått den ultimata versionen med allt extra ögongodis. De brukar ju annars inte dra sig för att sticka ut hakan lite extra ;-). Mår de bra tror ni?

Det brukar väl snarare vara pc master race som lever rövare i trådarna tillhörande konsollnyheterna? Vad säger detta om mognadsgraden?

Medlem

Jag pangar på med två st. 780Ti och får 60 fps på ULTRA, även med nvidias PCSS på, problemet med detta spelet är att 80% av spelet består utav landskap, så att ha GRÄS på Ultra (vilket även inkluderar träd) gör så att man får -30fps.

Skrivet av eatem:

Vad tror ni krävs för att spela detta med maxgrafik i 4k? (I pengar) Höfta. 15k? 20k?

Två TitanX låter rimligt, eller något AMD liknande. 20k+ kan man räkna med, enbart för grafik korten! Det är inte grafiken som är värt det, det är skalan på spelet som suger kraft.

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag pangar på med två st. 780Ti och får 60 fps på ULTRA, även med nvidias PCSS på, problemet med detta spelet är att 80% av spelet består utav landskap, så att ha GRÄS på Ultra (vilket även inkluderar träd) gör så att man får -30fps.

Skrivet av eatem:

Vad tror ni krävs för att spela detta med maxgrafik i 4k? (I pengar) Höfta. 15k? 20k?

Två TitanX låter rimligt, eller något AMD liknande. 20k+ kan man räkna med, enbart för grafik korten! Det är inte grafiken som är värt det, det är skalan på spelet som suger kraft.

Det är väl också minnesmängden på grafikkorten som till slut begränsar en att köra i de mest extrema inställningarna. Hade nog också funkat med 2-3st 980/970 om de korten haft lite mer minne.

Nu däremot verkar det typ bara vara gamla Titan 6gb eller Titan X 12gb som pallar med 4k + max på allt, inklusive advance som verkar kräva en hel del minne.

Men som folk säger, ser sjukt snyggt ut vilket som. Vill man dock verkligen lira i extrema inställningar i 4k utan att spendera tiotusentals kr på bara grafikkorten, så kan man ju vänta tills sommarn, då AMD släpper sina 390x kort och Nvidia släpper sitt 980ti 6gb.

Lär nog vara ungefär samma prestanda på dem korten som Titan X, för troligtvis halva kostnaden och 6gb bör nog räcka till i de flesta fall.

Dock inte i alltid garanterat när det gäller 4k, bland annat därför jag valde skärm med högre hz istället. I ändå rätt höga inställningar flyter spelet på som smör i 1440p, med ett ensamt 970 och det ser larvigt bra ut tillsammans med g-sync. Och det går inte beskriva hur mycket enklare det är att få flyt i spelet om man kan lira i runt 90fps.

12
Skriv svar