GTA V-patch ute – löser installationsproblem

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Och ram minnes problemet då ? spelet visar att det använder runt 2,7gb men task manager säger runt 7gb används wtf av 8gb ram ? nåt e ju fel me tanke på att spelet har krav på 4gb bara

Antar du menar i grafikinställningarna, det är grafikminne, inte ram som visas där.

Dessutom så betyder inte ett krav på 4Gb ram att spelet endast allokerar så mycket utan det är minimumkravet.

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av SWEBarb:

Och ram minnes problemet då ? spelet visar att det använder runt 2,7gb men task manager säger runt 7gb används wtf av 8gb ram ? nåt e ju fel me tanke på att spelet har krav på 4gb bara

Antar du menar i grafikinställningarna, det är grafikminne, inte ram som visas där.

Dessutom så betyder inte ett krav på 4Gb ram att spelet endast allokerar så mycket utan det är minimumkravet.

Det spelet lider av s.k memory leaks, dvs spelet slukar RAM och till slut krashar spelet, inte så för alla men många.

Medlem

Kom inte denna patchen för två dagar sedan?

Inaktiv

Det står att vissa ansiktsinställningar som skägg och makeup kunde ändras om man importerad sin karaktär. Både jag och en kompis tyckte det såg ut som vära karaktärer hade läppstift och när vi for till barber så hade båda det

Medlem
Skrivet av grollo_92:

Det står att vissa ansiktsinställningar som skägg och makeup kunde ändras om man importerad sin karaktär. Både jag och en kompis tyckte det såg ut som vära karaktärer hade läppstift och när vi for till barber så hade båda det

w00t. Det förklarar varför jag har så röda läppar! :D. Och tunna ögonbryn också kanske!

Medlem

Det är ju stört vad dåligt online läget funkar.. iaf för mig

Inaktiv
Skrivet av nils45:
Skrivet av grollo_92:

Det står att vissa ansiktsinställningar som skägg och makeup kunde ändras om man importerad sin karaktär. Både jag och en kompis tyckte det såg ut som vära karaktärer hade läppstift och när vi for till barber så hade båda det

w00t. Det förklarar varför jag har så röda läppar! :D. Och tunna ögonbryn också kanske!

Haha nu när du säger det hade jag också fått dom där tunna ögonbrynen

Medlem

Verkar som att en hel del har problem med att sikta från ett fordon om dom har använt tex en granat innan.

Oftast går detta att kringå, men ändå en irriterande bugg.

Medlem

Sweet. De löste samtidigt buggen med mitt mobila Nvidia GTX-kort. Innan patchen kraschade spelet vid uppstart (då Social Club-splashen kommer upp) om jag inte slog av GTX-kortet i enhetshanteraren (och bootade med bara Intel) och sedan slog på det när själva spelet startade.

Medlem

Hur funkar det med åäö på sitt windowskonto nu? Måste man skapa ett nytt konto utan åäö och installera spelet och sedan flytta över filerna till sitt befintliga efter installation?

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av SWEBarb:

Och ram minnes problemet då ? spelet visar att det använder runt 2,7gb men task manager säger runt 7gb används wtf av 8gb ram ? nåt e ju fel me tanke på att spelet har krav på 4gb bara

Antar du menar i grafikinställningarna, det är grafikminne, inte ram som visas där.

Dessutom så betyder inte ett krav på 4Gb ram att spelet endast allokerar så mycket utan det är minimumkravet.

Det spelet lider av s.k memory leaks, dvs spelet slukar RAM och till slut krashar spelet, inte så för alla men många.

Det är möjligt att spelet har memory leaks, men mitt inlägg var ett svar på Swebarbs inlägg där han hade missuppfattat vad som menades med stapeln i graphics options m.m.

12
Skriv svar