Efter Battlefront-avtäckandet - här är 5 orosmoln (och lika många ljusglimtar)

Robot
Efter Battlefront-avtäckandet - här är 5 orosmoln (och lika många ljusglimtar)

Nu vet vi på ett ungefär vad som väntar oss i november. Här är våra uppdaterade tankar. Och en omröstning!


Medlem
Efter Battlefront-avtäckandet - här är 5 orosmoln (och lika många ljusglimtar)

3rd person och 1st person valfritt är ju bara trams, förstår inte hur de kan bli bra på något sätt. Lås det och satsa på de ena eller de andra.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Det jag älskade i Battlefront 2 var spelläget där man åkte runt och tog över planeter. Med bara 4 planeter så ser det inte ut att hända i 3:an :/


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

En sak jag har lärt mig av EA är att man aldrig kan lita på dem. Därför kommer jag behålla min scepticism mot detta.

Medlem

Yeey ni sa något positivt om hjältarna!! Jag litar personligen inte alls på dice längre då det gäller day one release och deras premium modell.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Vänta lite. Varför är 3rd person ett orosmoln ? En av de mest efterfrågade funktionerna från Battlefront 2 är väl att man kunde byta mellan 1st och 3rd-person ?

För att balansera det så gäller det väl att spelet balanseras efter 3rd-person och att de som vill köra 1st-person för inlevelsens skull får acceptera läget. Lite surt men ibland får man göra trade-offs.

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Det jag älskade i Battlefront 2 var spelläget där man åkte runt och tog över planeter. Med bara 4 planeter så ser det inte ut att hända i 3:an :/

yepp det var riktigt kul, speciellt då man kunde köpa till sig olika powerups som en hjälte,stim och kevlar.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av zauii89:

3rd person och 1st person valfritt är ju bara trams, förstår inte hur de kan bli bra på något sätt. Lås det och satsa på de ena eller de andra.

GTAV på PC. Nuff said!

Medlem

Singleplayer och rymdstrider var det främsta man såg fram emot!

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av zauii89:

3rd person och 1st person valfritt är ju bara trams, förstår inte hur de kan bli bra på något sätt. Lås det och satsa på de ena eller de andra.

GTAV på PC. Nuff said!

Fast Grand Theft Auto är ju mer än bara ett skjutspel.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Alltså klart spelet inte kan innehålla speciellt mycket när det knappt varit i utveckling. Kommer vara fullt med buggar, lite content, premium paket och season pass...

Spelet behöver säkert 2 år till att utvecklas för bli ett värdigt battlefront.

Dom kommer verkligen inte se några pengar från mig.

Medlem

Är det verkligen någon som tror att det kommer bli något annat än Battlefield 4.5 med Star Wars textures och 40 000 DLC's?

Medlem

Battlefront kommer ha en singleplayer del med botar och "missions" vad det nu betyder, Så även om det inte finns en kampanj så finns det singplayer.

Medlem
Citat:

Kontrasterna. Gott och ont. Rött och blått. Stort och litet. Star Wars har alltid byggt stora delar av sin framgång på sina starka kontraster, och få saker är mer välkomna än färgglada laserstrålar, jättelika kamelrobotar och rymdskeppsjakter som avgivftningskur efter åratal av gråbruna militärshooters. Detta för oss dessutom oerhört sökt in på…

Men i senaste Mo"H" fick man väl styra radiostyrda mördarrobotar och meja ner fattiga människor, vars hemliga vapen var en stor sten. Är ju typ som empiret vs ewoks =D.

Medlem

Jag kommer vänta med att köpa spelet.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Jag tycker det är gött att vi kan välja vy.. Dessutom hoppas jag att dom sätter star wars känslan mitt i prick och inte "balansen" som tråkar sönder så många spel nuförtiden.

Sen "antydan till banpaket" hehe välkommen till 2015

Medlem

Folk får lägga sina pengar på vad fan de vill, men det är löjligt hur mycket som ska klagas kring EA och deras priser/girighet. De är ett företag och det finns uppenbarligen en stor efterfrågan på deras produkter. Men få verkar ha problem med Star Citizen och deras skepp för $200+ till ett spel som inte ens existerar.

"I Star Citizen backar man ju spelet, och får ju skeppen som tack."

Jo, visst. Jag backar bara EA och får Star Wars: Battlefront som tack.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Battlefront kommer ha en singleplayer del med botar och "missions" vad det nu betyder, Så även om det inte finns en kampanj så finns det singplayer.

Du vet mycket väl att skirmish mot bottar är inte det som efterfrågas när folk säger de vill ha single player.


signatur

I drank what?

Medlem

Blir nog inget köp tyvärr.

Medlem
Skrivet av zauii89:

3rd person och 1st person valfritt är ju bara trams, förstår inte hur de kan bli bra på något sätt. Lås det och satsa på de ena eller de andra.

Det fungerade felfritt i de föregående två spelen, så jag ser inget problem med det i detta.

Medlem

Får se vad det blir när spelet är släppt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kan man inte bara göra så att dessa hjältar blir lite som en upplåsning, dvs att när ens lag har nått en speciell gräns av t.ex. kills eller objectives så låser spelet upp så att en spelare kan bli Darth Vader eller Obi Wan och får lite olika buffar men att banans objective vänder om till att bli "Kill the Commander" t.ex?

Medlem

Tror personligen att det blir ett reskinnat Battlefield spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Det sista spelet jag köpte från EA DICE var Battlefield 4 och det var skräp!

DICE kommer inte rädda sitt namn den här gången heller befarar jag. Byt ut automatvapen till rymdpistoler och placera det i en SW-miljö så har man antagligen samma spel som BF-spelen. Man blir uttråkad redan efter ett par timmar.

Förhoppningsvis finns det något nytt som gamers kan ta åt sig (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av MasterKJK:

Battlefront kommer ha en singleplayer del med botar och "missions" vad det nu betyder, Så även om det inte finns en kampanj så finns det singplayer.

Du vet mycket väl att skirmish mot bottar är inte det som efterfrågas när folk säger de vill ha single player.

Ja jag sa ju det och vet det. Men ändå lär det bli singleplayer i stil med BF 1 och 2. Så ja SP defineras till det.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Det sista spelet jag köpte från EA DICE var Battlefield 4 och det var skräp!

Samma här, gick på både BF3 och 4. Det var i alla fall ganska så billigt.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Alltså klart spelet inte kan innehålla speciellt mycket när det knappt varit i utveckling. Kommer vara fullt med buggar, lite content, premium paket och season pass...

Spelet behöver säkert 2 år till att utvecklas för bli ett värdigt battlefront.

Dom kommer verkligen inte se några pengar från mig.

kan bara hålla med blir inget köp förrens ett antal gameplay finns på youtube så man kan se va det man får igentligen kan nog bli att man låter bli att köpa det

Medlem

"Ge mig precis det jag vill ha av det som jag minns bäst från spel 1 och 2 även i denna reboot av franchisen, annars = no buy. Jag vill spela precis samma spel fast med ny grafik helt enkelt".


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Inget clonewars. Så underbart!
Överlevde jag buggarna med BF4 så överlever jag nog detta med. Ett givet köp !

12
Skriv svar