Project Cars lanseras med 110 banor

Robot
Medlem
Project Cars lanseras med 110 banor

Mums! Även om halva den siffran är samma banor fast i motsat riktning är det en ganska saftig siffra.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det är fler än 8 banor... *trollface*

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Mums! Även om halva den siffran är samma banor fast i motsat riktning är det en ganska saftig siffra.

Inga är reverse utan bara olika variationer

Medlem
Skrivet av Håkan:

Det är fler än 8 banor... *trollface*

Jag förmodar att du syftar på Star Wars: Battlefront, som också har fler än 8 banor: https://twitter.com/DICEfigge/status/589208417199214592

Kan vi sluta hacka på ett spel vi knappt vet någonting om - särskilt i trådar som inte ens berör spelet, genren, utvecklaren eller utgivaren?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Håkan:

Det är fler än 8 banor... *trollface*

Som om åtta inte skulle vara tillräckligt vid release....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har haft founder-tillgång till Project CARS jättelänge och allt jag kör på är Nurburgring Nordschleife som är 23km lång. Är min favorit då det är en fin bana att lära sig bilar på.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Håkan:

Det är fler än 8 banor... *trollface*

Jag förmodar att du syftar på Star Wars: Battlefront, som också har fler än 8 banor: https://twitter.com/DICEfigge/status/589208417199214592

Ja, säkert efter att ha betalat 499kr extra för Premium.

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

Har haft founder-tillgång till Project CARS jättelänge och allt jag kör på är Nurburgring Nordschleife som är 23km lång. Är min favorit då det är en fin bana att lära sig bilar på.

Måste fråga dig som äger och har spelat spelet. Är det en simulator, en semi-simulator eller arkad? R-factor eller Need For Speed känsla/fysik?

Medlem

Grafiskt. Mums!

Medlem

Med 110 banor så behöver dom aldrig släppa ett ban-DLC - eller vadå?

Jo. klart dom kommer


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Hoppas det är skoj, är sugen på ett bra bilspel.

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

Har haft founder-tillgång till Project CARS jättelänge och allt jag kör på är Nurburgring Nordschleife som är 23km lång. Är min favorit då det är en fin bana att lära sig bilar på.

Sen kallas den ju också "The green hell". Så sjukt skön bana, men försöker man få till en bra varvtid är det 100% fokus hela tiden. Jobbigt att göra en miss efter ett par minuter och få "börja om" igen Lite annat än F1-layouten som tar runt 1.20...


signatur

Nothing is power without Control

Inaktiv
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av Zyndrome:

Har haft founder-tillgång till Project CARS jättelänge och allt jag kör på är Nurburgring Nordschleife som är 23km lång. Är min favorit då det är en fin bana att lära sig bilar på.

Sen kallas den ju också "The green hell". Så sjukt skön bana, men försöker man få till en bra varvtid är det 100% fokus hela tiden. Jobbigt att göra en miss efter ett par minuter och få "börja om" igen Lite annat än F1-layouten som tar runt 1.20...

Är spelet skoj då? Värt att köpa sen?

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Zyndrome:

Har haft founder-tillgång till Project CARS jättelänge och allt jag kör på är Nurburgring Nordschleife som är 23km lång. Är min favorit då det är en fin bana att lära sig bilar på.

Måste fråga dig som äger och har spelat spelet. Är det en simulator, en semi-simulator eller arkad? R-factor eller Need For Speed känsla/fysik?

Semi-simulator, har själv också haft spelet i flera år, vill du ha ren sim så bör du kika på Asetto Corsa istället.

Project CARS är inget skitspel men det är vekligen inte heller så bra som hypen verkar vilja få det att framstå, spelet är rakt igenom mediokert med undantag för grafiken.

Medlem

[/quote]Måste fråga dig som äger och har spelat spelet. Är det en simulator, en semi-simulator eller arkad? R-factor eller Need For Speed känsla/fysik?[/quote]

Helt klart en Sim. Antal fys-beräkningar är på lika hög nivå som andra sim-racers. Källa "Inside simracing" på ytube.
Dock så gillar jag assettos känsla mer än Project Cars.
De båda tycker jag är de bästa sim-racingspelen som går att spela just nu.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Mums! Även om halva den siffran är samma banor fast i motsat riktning är det en ganska saftig siffra.

Nej, det är inte motsatt riktning. Det handlar om olika konfigurationer beroende på tävlingstyp. Exempelvis Dubai har både F1-sträckning och för ex GT3. Dessutom finns det specialbanorna för Go-carting. Så, inget fusk, utan de följer verkligheten.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Zyndrome:

Har haft founder-tillgång till Project CARS jättelänge och allt jag kör på är Nurburgring Nordschleife som är 23km lång. Är min favorit då det är en fin bana att lära sig bilar på.

Måste fråga dig som äger och har spelat spelet. Är det en simulator, en semi-simulator eller arkad? R-factor eller Need For Speed känsla/fysik?

Semi-simulator, har själv också haft spelet i flera år, vill du ha ren sim så bör du kika på Asetto Corsa istället.

Project CARS är inget skitspel men det är vekligen inte heller så bra som hypen verkar vilja få det att framstå, spelet är rakt igenom mediokert med undantag för grafiken.

AC är ju skräp i jämförelse. Det är helt livlöst. När du kan trycka gasen i botten med en Lotus 98T mitt i en kurva och ingenting händer så är något fel. Och, ja, jag hade inga hjälpmedel påslagna och manuell växellåda (H-shift).


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av Zyndrome:

Har haft founder-tillgång till Project CARS jättelänge och allt jag kör på är Nurburgring Nordschleife som är 23km lång. Är min favorit då det är en fin bana att lära sig bilar på.

Sen kallas den ju också "The green hell". Så sjukt skön bana, men försöker man få till en bra varvtid är det 100% fokus hela tiden. Jobbigt att göra en miss efter ett par minuter och få "börja om" igen Lite annat än F1-layouten som tar runt 1.20...

Är spelet skoj då? Värt att köpa sen?

Det beror helt på vad du är ute efter och vad du gillar. Vill du ha en utmaning och lära dig tygla bilar där du måste köra som i verkligheten så är det bland det bästa som finns. Bara Simbins spel och iRacing kan mäta sig. Vill du ha lite casual körning så går det i och för sig att ställa in, men antagligen så har du roligare med Crew eller liknande som inte kräver så mycket träning.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Måste fråga dig som äger och har spelat spelet. Är det en simulator, en semi-simulator eller arkad? R-factor eller Need For Speed känsla/fysik?

Definitivt en simulator i klass med iRacing eller Simbins spel. Spelet pollar fysiken i bilen 600 gånger per sekund och du kan ställa in allting vad det gäller FF. Jag har inte testat med gamepad så jag kan inte svara på hur det känns med en sådan, men med min G27a så kan jag få exakt så mycket feedback som jag vill ha.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Freffo:

Måste fråga dig som äger och har spelat spelet. Är det en simulator, en semi-simulator eller arkad? R-factor eller Need For Speed känsla/fysik?

Definitivt en simulator i klass med iRacing eller Simbins spel. Spelet pollar fysiken i bilen 600 gånger per sekund och du kan ställa in allting vad det gäller FF. Jag har inte testat med gamepad så jag kan inte svara på hur det känns med en sådan, men med min G27a så kan jag få exakt så mycket feedback som jag vill ha.

Låter otroligt bra. Jag har en G27 som jag sitter och väntar på framtida bilspel till PC. Tack för svar och tack för alla andras svar också.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Låter otroligt bra. Jag har en G27 som jag sitter och väntar på framtida bilspel till PC. Tack för svar och tack för alla andras svar också.

Något som jag har lagt tid på är att få FF att inte gå över tröskelvärdena. När du t ex kör en 80-tals Group 5 bil så är det otroligt viktigt att känna greppet i kurvorna och justera framförallt gasen efter det. Maxas FF ut så känns det iofs väldigt "manligt" när du svänger men du känner inte de subtila små rörelserna i bilen. I korthet så handlar det om att all feedback som överstiger tröskelvärdena kommer motorn i ratten inte att kunna återge eftersom den redan är översaturerad.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Freffo:

Måste fråga dig som äger och har spelat spelet. Är det en simulator, en semi-simulator eller arkad? R-factor eller Need For Speed känsla/fysik?

Definitivt en simulator i klass med iRacing eller Simbins spel. Spelet pollar fysiken i bilen 600 gånger per sekund och du kan ställa in allting vad det gäller FF. Jag har inte testat med gamepad så jag kan inte svara på hur det känns med en sådan, men med min G27a så kan jag få exakt så mycket feedback som jag vill ha.

Låter otroligt bra. Jag har en G27 som jag sitter och väntar på framtida bilspel till PC. Tack för svar och tack för alla andras svar också.

Har du en G27 ska du naturligtvis äga AC oxå (om du inte redan har det). AC är mer "bil", CARS är mer "game".

Medlem
Skrivet av Bromstarzan:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Freffo:

Måste fråga dig som äger och har spelat spelet. Är det en simulator, en semi-simulator eller arkad? R-factor eller Need For Speed känsla/fysik?

Definitivt en simulator i klass med iRacing eller Simbins spel. Spelet pollar fysiken i bilen 600 gånger per sekund och du kan ställa in allting vad det gäller FF. Jag har inte testat med gamepad så jag kan inte svara på hur det känns med en sådan, men med min G27a så kan jag få exakt så mycket feedback som jag vill ha.

Låter otroligt bra. Jag har en G27 som jag sitter och väntar på framtida bilspel till PC. Tack för svar och tack för alla andras svar också.

Har du en G27 ska du naturligtvis äga AC oxå (om du inte redan har det). AC är mer "bil", CARS är mer "game".

Är inne på att skaffa Assetto Corsa. Synd att det ej finns något demo på många spel nu för tiden. Räcker med 3 fordon och 1-2 banor. Då kanske man vet vad man kan förvänta sig innan man spenderar 400-600kr på ett nytt spel.

Medlem

Det vore ju hemsk om man efter att ha lagt 15 000 på en PC och 2000 på ratt - att lägga 400 kr på ett spel.....;)

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Håkan:

Det är fler än 8 banor... *trollface*

Som om åtta inte skulle vara tillräckligt vid release....

Faktiskt. En riktig simracer kan spela länge på 8 banor.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Zyndrome:

Har haft founder-tillgång till Project CARS jättelänge och allt jag kör på är Nurburgring Nordschleife som är 23km lång. Är min favorit då det är en fin bana att lära sig bilar på.

Måste fråga dig som äger och har spelat spelet. Är det en simulator, en semi-simulator eller arkad? R-factor eller Need For Speed känsla/fysik?

Semi-simulator, har själv också haft spelet i flera år, vill du ha ren sim så bör du kika på Asetto Corsa istället.

Project CARS är inget skitspel men det är vekligen inte heller så bra som hypen verkar vilja få det att framstå, spelet är rakt igenom mediokert med undantag för grafiken.

AC är ju skräp i jämförelse. Det är helt livlöst. När du kan trycka gasen i botten med en Lotus 98T mitt i en kurva och ingenting händer så är något fel. Och, ja, jag hade inga hjälpmedel påslagna och manuell växellåda (H-shift).

Jag bara går efter det jag kan se då jag inte äger Asetto Corsa och det jag ser är att man som förare verkar ha mer direkt kontroll över bilen, som om man verkligen kan känna däcken mot asfalten i ratten, med det i åtanke känns Project CARS mer som ett gäng sliriga lådbilar utan någon själ.

Jag kör även utan assists med en gammal G25.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Det är fler än 8 banor... *trollface*

Man kan inte jämföra med t.ex. Battlefront, i ett bilspel så kör man bara åt ett håll samtidigt, banorna är baserade på verkliga banor (antar jag) vilket minskar tiden att skapa banor samt att de inte behöver tänka på balanering alls.
I Battlefront måste man balansera efter båda lagen, det tar ganska lång tid, det går knappt få perfekta banor.

Medlem

Skall bli kul att jämföra pcars mot ac. Har AC nu och körkänslemässigt spöar det skiten ur iRacing, enligt mig. AC känns om att köra en bil med tyngd och liv, iRacing känns mer som att lära sig köra simulatorns fysik. Och ja jag har kört diverse gatbilar och mc på bana, ej tävling men trackdays så jag är inte helt lost om hur en bil känn när man pushar den litet i verkligheten.

Till de som tycker AC känns arkadigt, ni kanske skall sluta köra med Optimal (100%) grip, väder och Soft Slicks så skall ni se att det känns litet mer naturligt.

Jag hoppas i alla fall pcars är mer simulator än sim-cade har preordrat och hoppas på det bästa

Medlem

pCARS är kul, men inte "magiskt" som AC. pCARS är kvantitet, AC är kvalitet. pCARS är laddat med mängder av bilar, banor, events och karriärssteg. Där kan AC kännas tomt, men det vinner ändå på vägen...

1
Skriv svar