Mortal Kombat X

Robot
Mortal Kombat X

FZ slafsar sig igenom ett småblygt fightingspel som inte riktigt lever upp till sina spektakulära avslutningar.


phi
Medlem
Mortal Kombat X

Onlinedelen kommer tyvärr att vara döden för MKX såvida de inte fixar nätkoden på något sätt.

Fightingspel ska givetvis spelas offline men alla har inte ett gäng kompisar som både är duktiga och intresserade av att bli bättre vilket gör att när man väl spelar det med dessa kompisar så blir det tokslakt hela tiden. Det är varken roligt eller lärorikt.

Som spelet är just nu så finner jag tyvärr ingen anledning till att spela det eftersom att det ger mig ingenting att spela online. Jag lär mig absolut ingenting av att behöva kompensera för lagget och det blir mest bara slumpen som avgör ifall man sätter viktiga combos osv eller ej.

Medlem

Gillade storyn, som en bra B-film. Bättre än MK9.
Inte vågat köra online ännu med tanke på allt snack om lagg, men i US så kör de en hel del online i alla fall.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Hade tänkt köpt det här till PC (Steam) men folk skrev/sa att MK9 & Injustice laggade som fan online och det var helt värdelöst. Så jag anade det skulle vara samma skit här. Tydligen skall Killer Instinct flyta på riktigt bra till skillnad från den här jävla serien.

Så jag valde GTA 5 istället. Vilket är ett av de bästa spelen de senaste 5 åren! Fantastiskt bra polerat till PC förutom lite krångel på multiplayer vilket är synd. Men singleplayer är helt fantastiskt.

Tråkigt. Hade varit kul med lite MKX och kicka arslen online. Kanske blir köp om några månader när det är på rea och det förhoppningsvis fixat nätkoden?????


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Det där gällde i 1 dag typ.. Har du ens spelat det ?

Inaktiv
Skrivet av bleak:

Det där gällde i 1 dag typ.. Har du ens spelat det ?

Suveränt att det endast gällde i en enda dag. Nej, men jag vill

Medlem

Nu har jag testat online (PS4), inget lagg som jag kände av i alla fall. Nåja, inte värre än någon annan release.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Spelar bara online, Inge lagg för mig

The Ashen One

Det här är mitt första inägg som medlem här och det är nog för jag undrar hur skribenter är väldigt duktiga på att ge spel som ingår i kategorin FPS väldigt höga betyg bland annat. Då spel som detta (Fighter) spel kan få så låga resultat, som är väldigt få och nichade?
Kan tycka att efter ha spelat de flesta Dead Or Alive spelen som ändå är min favorit i Fighting genren förutom MK, samt titlar som Soul Calibur och Tekken så kan det tyckas att de alltid får en extra släng av skit.
Jag har köpt MK-X till PS4 efter att blivit min första konsol sen XBOX360 och ja jag är inget fan av PS4, men jag har inte upplevt något problem alls Online.

Min upplevelse hittills är att det funkat fint, och är förmodligen ett av de få fighting spelen som förtjänar ett bra betyg.
Jag tycker bara att de nichade Fighting spelen får mycket skit utan anledning för att de känns som att folk betyg sätter dem efter helt andra roller än va dem är.

Kan även tycka att uttryck och förklaringar som: sibiriska bonden som slangar wifi från grannens mobiltelefon är inte någon fröjd att möta. Är ett ganska dåligt sätt att uttrycka sig om detaljer som är oönskade i människors bakgrund.

Jag tycker att om folk är intresserade av ett bra fighting spel så är MK-X ett av de få (Fighting) spel som har en själ och karaktär som gör det till ett av de få i genren som är värdig ett bra betyg!

Medlem

Mortal Kombat X på pc är riktigt vasst! Problemet var primärt att de använde strömmande installation (ny funktion som Valve utvecklat för Steam) och det funkade inte speciellt bra. Men när allt är installerat så funkar det kanon, med snabba laddningstider, fet grafik och grymt flytt! Klart värt en 4 i betyg!

Medlem
Skrivet av Sveakungen:

Mortal Kombat X på pc är riktigt vasst! Problemet var primärt att de använde strömmande installation (ny funktion som Valve utvecklat för Steam) och det funkade inte speciellt bra. Men när allt är installerat så funkar det kanon, med snabba laddningstider, fet grafik och grymt flytt! Klart värt en 4 i betyg!

Har du ens spelat det online? Har de redan fixat lagget? Det tror jag knappast.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Sveakungen:

Mortal Kombat X på pc är riktigt vasst! Problemet var primärt att de använde strömmande installation (ny funktion som Valve utvecklat för Steam) och det funkade inte speciellt bra. Men när allt är installerat så funkar det kanon, med snabba laddningstider, fet grafik och grymt flytt! Klart värt en 4 i betyg!

Har du ens spelat det online? Har de redan fixat lagget? Det tror jag knappast.

Spelar på PC och har inget större problem med lagget ibland får man folk med skit ping, men för det mest är det fullt spelbart.
Jag spelar väldigt mycket USSF4 bara å vänja sig med lagg, kombos sitter i lagg också känns väldigt snälla med timings i mortal kombat.

Skribent
Skrivet av MyInsanity:

Det här är mitt första inägg som medlem här och det är nog för jag undrar hur skribenter är väldigt duktiga på att ge spel som ingår i kategorin FPS väldigt höga betyg bland annat. Då spel som detta (Fighter) spel kan få så låga resultat, som är väldigt få och nichade?
Kan tycka att efter ha spelat de flesta Dead Or Alive spelen som ändå är min favorit i Fighting genren förutom MK, samt titlar som Soul Calibur och Tekken så kan det tyckas att de alltid får en extra släng av skit.
Jag har köpt MK-X till PS4 efter att blivit min första konsol sen XBOX360 och ja jag är inget fan av PS4, men jag har inte upplevt något problem alls Online.

Min upplevelse hittills är att det funkat fint, och är förmodligen ett av de få fighting spelen som förtjänar ett bra betyg.
Jag tycker bara att de nichade Fighting spelen får mycket skit utan anledning för att de känns som att folk betyg sätter dem efter helt andra roller än va dem är.

Kan även tycka att uttryck och förklaringar som: sibiriska bonden som slangar wifi från grannens mobiltelefon är inte någon fröjd att möta. Är ett ganska dåligt sätt att uttrycka sig om detaljer som är oönskade i människors bakgrund.

Jag tycker att om folk är intresserade av ett bra fighting spel så är MK-X ett av de få (Fighting) spel som har en själ och karaktär som gör det till ett av de få i genren som är värdig ett bra betyg!

Kul att du väljer att kommentera!

Jag kan förstås bara tala för oss på FZ, och här brukar vi inte betygsätta annorlunda mellan olika genrer. Relativt nyligen har fps-lir som #Battlefield Hardline, #Evolve och #Dying Light fått 3/5 i betyg – samma som #Mortal Kombat X.

Det sagt så innnebär 3/5 att spelet är bra och absolut värt att spana in. I just det här fallet är det tal om en stark trea och fans av Mortal Kombat-serien bör inte bli besvikna.

Den sibiriska bonden var ett skämtsamt sätt att illustrera en risig internetuppkoppling. Som med all humor kan inte alla tycka det är kul, men det var inte min avsikt att klanka ner på någon.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv

Ser småkul ut men jag väntar in Street Fighter V och hoppas att det kommer gå att köpa arkadstickor som funkar på PS4.

Medlem

Varför har ni inte nämnt om minnesläckan i spelet som gör att det kraschar för jämnan för så många PC-användare? 15gb patchen har heller inte heller avhjälpt problemet, för mig fryser hela spelet slumpmässigt mitt under matcher, så man måste stänga ned det med ctrl+alt+delete. Finns hur mycket som helst om detta problem i denna tråden:
https://www.reddit.com/r/MortalKombat/comments/32ybod/pv_has_...

Medlem

Till PS4 får man en nedladdningskod till Goro, på köpet.
Iofs dyrare med PS4-spel än PC så det jämnar väl ut sig...

Jag tycker kanske att spelet är värt en fyra i betyg,
spelmekaniken (det viktigaste i ett fightingspel enligt mig) funkar bra och känns lagom avancerat - är man duktig på en karaktär så märks det direkt på en match, men det är inte skitsvårt att bli duktig . Tillsammans med all rolig gore är det perfekt för en turnering med några polare + en platta bärs.
Det saknas lite funktioner för en femma däremot, DLC-dravlet känns lite töntigt dessutom.


signatur

yolo

Medlem

Bara en 3a? Borde få 4a eller 5 så välgjort som det är. Iaf om man jämför med konkurrenterna så är detta spel i framkant om jag får tycka till. : )

1
Skriv svar