Originalskådisarna återvänder till Firefly Online

Robot
Originalskådisarna återvänder till Firefly Online
Medlem
Originalskådisarna återvänder till Firefly Online

Jag önskar nya avsnitt istället. Men ändå, intressant! Tror att jag inte har en aning om vad Firefly Online är.

k3m
Medlem

Jag är ett stort Firefly fan, och det finns inget att glädjas åt detta MMO skräp

Medlem
Skrivet av k3m:

Jag är ett stort Firefly fan, och det finns inget att glädjas åt detta MMO skräp

Haha, såg nu att det verkade vara väldigt... uselt, snällt sagt.

Medlem
Skrivet av k3m:

Jag är ett stort Firefly fan, och det finns inget att glädjas åt detta MMO skräp

Vilket MMO? Har jag missat någon smärre detalj här eller?

Medlem

Jag är en av de som absolut inte vill se något mer av Firefly, med tanke på Wash och Book. De skulle aldrig ha lagt ner serien däremot, det är en grymt bra (halv) serie! Serietidningarna är också helt Ok om man vill ha lite mer story. Men ett MMO? Why? Varför detta format!? Sluta försöka tjäna pengar på MMO:n om ni inte har något fantastiskt att visa upp!

Medlem
Skrivet av brandter:

Jag är en av de som absolut inte vill se något mer av Firefly, med tanke på Wash och Book. De skulle aldrig ha lagt ner serien däremot, det är en grymt bra (halv) serie! Serietidningarna är också helt Ok om man vill ha lite mer story. Men ett MMO? Why? Varför detta format!? Sluta försöka tjäna pengar på MMO:n om ni inte har något fantastiskt att visa upp!

Kan jag ju fråga dig, vad är det här MMOt ni snackar om? Vad är det för ett spel? Då det här spelet INTE är ett mmo. Detta är ett singleplayer spel med online funktioner

Medlem

Har inte tittat på någon information om spelet och jag vet att många verkar övertygade om att det kommer bli dåligt men jag kan inte hjälpa att bli taggad.

Firefly är en av mina absoluta favoritserier och att de faktiskt samlat ihop originalskådisarna tyder på att de åtminstone satsar en del pengar på spelet.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av brandter:

Jag är en av de som absolut inte vill se något mer av Firefly, med tanke på Wash och Book. De skulle aldrig ha lagt ner serien däremot, det är en grymt bra (halv) serie! Serietidningarna är också helt Ok om man vill ha lite mer story. Men ett MMO? Why? Varför detta format!? Sluta försöka tjäna pengar på MMO:n om ni inte har något fantastiskt att visa upp!

Kan jag ju fråga dig, vad är det här MMOt ni snackar om? Vad är det för ett spel? Då det här spelet INTE är ett mmo. Detta är ett singleplayer spel med online funktioner

Men det förstår du väl ?
Du kan inte låta en så'n petitess som FAKTA komma ivägen för ditt rageande ?

Medlem
Skrivet av Camlin:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av brandter:

Jag är en av de som absolut inte vill se något mer av Firefly, med tanke på Wash och Book. De skulle aldrig ha lagt ner serien däremot, det är en grymt bra (halv) serie! Serietidningarna är också helt Ok om man vill ha lite mer story. Men ett MMO? Why? Varför detta format!? Sluta försöka tjäna pengar på MMO:n om ni inte har något fantastiskt att visa upp!

Kan jag ju fråga dig, vad är det här MMOt ni snackar om? Vad är det för ett spel? Då det här spelet INTE är ett mmo. Detta är ett singleplayer spel med online funktioner

Men det förstår du väl ?
Du kan inte låta en så'n petitess som FAKTA komma ivägen för ditt rageande ?

Men hur ska jag då kunna ragea? Va? :'(

Medlem

Yes fan va nice

Medlem

Är själv ett stort fan av Firefly och jag tycker det lämpar sig ypperligt för ett MMO, om inte annat för att hålla minnet av serien som avlivades vid liv.

Medlem

Firefly är en av de bästa serier jag nånsin sett, en absolut favorit jag alltid återkommer till.

Den hanterades dock bedrövligt av Fox, och fick aldrig en chans att lyckas egentligen. Detta trots den förmodligen största fans-skara en serie nånsin sett, även så här lång tid efter att den sändes första gången! Seriens visuella effekter var låååååångt före sin tid, och håller än idag. Fox sände serien i den absolut sämsta tidsslotten som finns på fredagar. De valde dessutom att sända avsnitten i fel ordning (!) och la sedan ner hela satsningen utan att den ens fått en ärlig chans att lyckas. Inte ens den suveräna försäljningen av "Serenity", som gjordes för att fansen skulle få en känsla av riktigt avslut, räckte för att Fox skulle inse vilken potentiell hit Firefly faktiskt är. De håller stenhårt i alla rättigheter och verkar ha permanent placerat I.P:t i graven.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

k3m
Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av k3m:

Jag är ett stort Firefly fan, och det finns inget att glädjas åt detta MMO skräp

Vilket MMO? Har jag missat någon smärre detalj här eller?

bara för att de använder uttrycket "singleplay with online functions, no MMO" så betyder det knappast att det inte är ett MMO. De snackar skit. Tills de bevisat motsatsen så förhåller jag mig skeptisk.

Medlem

ugh...Var får de pengar ifrån ? Att göra generic mmo nr 100000 menar jag ?

Edit: Deras hemsida var ju som tagen från 1998 !!

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av k3m:

Jag är ett stort Firefly fan, och det finns inget att glädjas åt detta MMO skräp

Vilket MMO? Har jag missat någon smärre detalj här eller?

bara för att de använder uttrycket "singleplay with online functions, no MMO" så betyder det knappast att det inte är ett MMO. De snackar skit. Tills de bevisat motsatsen så förhåller jag mig skeptisk.

Så vitt jag kan läsa så spelar du inte med andra spelare (om vi inte räknar byteshandel och dyl). Detta skulle inte ens kunna klassas som MMO även fast dom hade påstått det. Det är ett SP med viss MP (om det ens kan klassas som det). MMO betyder massive multiplayer online. Om detta klassas som MMO så är även diablo 2 det oxå

Medlem

Firefly...

YAY!

...Online

Nooo!

Fanihelvettet, om det var något spel baserat på en tv-serie som hade kunnat få en lyckad ambitiös kickstarter, så hade det ju varit Firefly. Och då menar jag inget halvkasst rövonline spel, då snackar jag Elite: Dangerous / Star Citizen nivå.

Alltså vilka jävla nötter som alltid ska stirra sig blinda på mmo/online marknaden. Med rätt rättigheter, team och vision finns det ju berg med cash att hämta här för fan!

Star Wars, Star Trek, Fire Fly, alla de universum erbjuder ju enorma möjligheter att kunna göra hur grymma Space Sim som helst av idag. Och de skulle troligtvis sälja miljoner och åter miljoner.

Näe just det... hur kunde jag glömma... alla vet ju att PC entusiaster och 30-50årig gammal nördar inte har några pengar att spendera på sådant här... herp derp...

1
Skriv svar