Detaljer om nya Mass Effect kan vara på vift

Robot
Detaljer om nya Mass Effect kan vara på vift

"Det börjar verka Dragon Age: Inquisition, banne mig"


Medlem
Detaljer om nya Mass Effect kan vara på vift

Mums mums

Medlem

EA har nu äntligen fått Biowares hemliga RPGkaka-recept:

1 tsk bättre grafik

1 tsk ta bort klassiska rollspelselement

1 msk "OMG, är det sant, du är den utvalde, bara du kan rädda världen"

1 DL Du måste ena / erövra galaxen genom att fylla upp den här mätaren till 100%

1 ½ valfri Farmville system:
- uppgradera meningslösa slott / rymdskepp som aldrig någonsin känns personliga

- ta bort spelarvalda kompanjoner från spelvärlden och säg att dom "är borta på uppdrag" och kommer tillbaka med välförtjänt loot.

(PS. EAs extra tillämpningar: ta ut kakan ur ugnen för tidigt om du blir lite för hungrig. Dubbla satsen vid varje ny release så den ser någolunda nytt ut. Glöm inte att ta extra betalt för socker / kanel / glass)

Hmm, smakar inte lika gott som första gången jag åt den.

Medlem

Ja detta väcker ju en del orosmoln men man kan ju hoppas på att de har utvärderat inquisition så man slipper göra en massa blaj som känns helt onödigt och maskerar en egentligen ganska tunn story.

Mass effect har ju alltid varit storydrivet och jag hoppas att de bygger på det och inte fyller ut med en massa orelevanta "Döda 10 Varrens"-uppdrag.

Kom igen nu Bioware! Jag vet att ni kan!

Medlem

Om jag måste plocka en jävla elfroot till så kommer jag skrika.

MEG
Medlem

Hmm de får inte glömma att lägga till en massa val som i slutändan inte spelar så stor roll


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Nog för att jag gillade inquisition men jag hoppas verkligen att de inte tagit inspiration från floristsimulator delen. Var ju visserligen valbart, men det blev ett jäkla harvande.

Edit: Det där med stor öppen värld är inte alltid till godo.

Medlem

Personligen gillar jag att uppgradera/bygga saker, brukar vara det som driver mig mest förutom en bra story.

Medlem

Slutet var så kasst i trean så vi kan inte få ihop det med en till story så vi flyttar det till en annan galax där vi gömmer oss från det som hände i vintergatan...

Skulle ju också kunna vara så att folk skickats dit som en "oh shit" i fall reapers kommer och kör över allt.

Medlem

För mig är coop det naturliga klivet för Mass Effect. Det finns 2 grundpelare som utgör detta spel i min åsikt; dialogerna och "cover shooter"-mekaniken. Dialogerna har ju redan Bioware lyckats implementera i en coop-värld á la The Old Republic. På toppen av det har ju Gears of War demonstrerat att en cover shooter är extremt underhållande med flera spelare.

Det vore samtidigt skönt att även då passa på och skriva en story där galaxen inte är på väg att gå under. Varför inte skala ned lite? Jag upptäckte att sidouppdragen åt min besättning samt mordutredningar som slutar upp i biljakt var mycket mer underhållande, än Reapers som spränger rymdstationer.

Medlem

Fattar inte att folk fortfarande har svårt med slutet i 3:an. Spelserien var ju helt grym och slutet kanske inte var det mest filmiska men ändå väldigt definitivt och gav iallafall mig en del rysningar och en viss saknad av denna fantastiska serie.
Som jag ser det finns det två alternativ att ta ME vidare (Shepard saga ÄR slut, deal with it). Antingen en ny serie kring händelserna i "First contact war" eller en fristående fortsättning som bygger på del 1-3 fast ändå börjar på nytt. Det verkar vara det sistnämda som Bioware kommer att anamma. Vem vet, "Remnants" kanske är frukten av dina val i del 1-3? Hade varit lite småfränt

Medlem
Skrivet av Warwick:

EA har nu äntligen fått Biowares hemliga RPGkaka-recept:

1 tsk bättre grafik

1 tsk ta bort klassiska rollspelselement

1 msk "OMG, är det sant, du är den utvalde, bara du kan rädda världen"

1 DL Du måste ena / erövra galaxen genom att fylla upp den här mätaren till 100%

1 ½ valfri Farmville system:
- uppgradera meningslösa slott / rymdskepp som aldrig någonsin känns personliga

- ta bort spelarvalda kompanjoner från spelvärlden och säg att dom "är borta på uppdrag" och kommer tillbaka med välförtjänt loot.

(PS. EAs extra tillämpningar: ta ut kakan ur ugnen för tidigt om du blir lite för hungrig. Dubbla satsen vid varje ny release så den ser någolunda nytt ut. Glöm inte att ta extra betalt för socker / kanel / glass)

Hmm, smakar inte lika gott som första gången jag åt den.

En av de mest påhittiga och underhållande kommentarerna jag läste här på FZ!

Medlem

Reaper Remnant? Deras baddingar börjar alltid på R z0mg teh konspirazy!!!

Beskrivningen av spelet var ME1-3.

Step 1: Create formula, rinse and repeat. When done, buy new box, put same shit in, call it new.
Step 2: ...
Step 3: Profit!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Vroomfondel:

Fattar inte att folk fortfarande har svårt med slutet i 3:an. Spelserien var ju helt grym och slutet kanske inte var det mest filmiska men ändå väldigt definitivt och gav iallafall mig en del rysningar och en viss saknad av denna fantastiska serie.
Som jag ser det finns det två alternativ att ta ME vidare (Shepard saga ÄR slut, deal with it). Antingen en ny serie kring händelserna i "First contact war" eller en fristående fortsättning som bygger på del 1-3 fast ändå börjar på nytt. Det verkar vara det sistnämda som Bioware kommer att anamma. Vem vet, "Remnants" kanske är frukten av dina val i del 1-3? Hade varit lite småfränt

Hela grejen med Mass Effect serien var ju faktist att ens val spelade roll och påverkade spelets handling.

ME3's slut grusade hela det konceptet, och det är svårt att känna sig motiverad att spela om trilogin efteråt när man redan vet att det bara slutar vid samma 3 banala alternativ som har inget som helst att göra med dina tidigare val.

För att inte tala om att seriens ursprungliga handling helt skrevs om I sista spelet.

Inaktiv

Denna rymdsaga är de bästa/smartaste som gjorts för att passa massan. ME 4 är väl ett namn det väljer för de är livrädda att massan ska svika.

Men de här är alldeles för kort inpå att följa upp den trilogin.
speciellt med den titeln.

btw: på vift..?

Medlem

Jag spelar WoW och follower missions är fruktansvärt dåligt och trist. Hoppas verkligen inte att det där är som Garrisons, att skicka AI-folk på uppdrag när man gör annat. -.-

Medlem
Skrivet av Figurlig:

Jag spelar WoW och follower missions är fruktansvärt dåligt och trist. Hoppas verkligen inte att det där är som Garrisons, att skicka AI-folk på uppdrag när man gör annat. -.-

Nu har jag inte spelat Dragon Age: Inqusition, så jag vet inte hur det fungerar där, men jag har spelat Pillars of Eternity och även det spelet har follower-missions. I PoE tycker jag det fungerar väldigt smidigt och bra, till stor del eftersom man inte behöver åka tillbaka till sin Stronghold för att administrera dessa follower missions. Man bara öppnar en meny och klickar ut folk på sina uppdrag (tar ca. 10 sekunder). Klart.

Skillnaden från WoW är väl dock att man under en timmas spelande kanske får ett nytt follower mission, istället för typ 30 nya som man får i WoW.

Hur som haver. I PoE är det kanske lite flummigt hur man kan sköta sin Stronghold från en meny (i spelet förklaras det med att man har någon sorts själslig koppling med Strongholdets ande, ehm...), men i ett sci-fi som Mass Effect borde det ju inte vara några problem.
Om det kommer vara en stor ström uppdrag som blir tillgängliga med jämna mellanrum hade det dock varit skönt om de gav spelaren ett sätt att automatisera det hela. Typ att man får ställa in ett par parametrar och sedan sköter uppdrags-tilldelningen sig själv.

1
Skriv svar